Κυριάκος Μητσοτάκης, κάλεσε την αξιωματική αντιπολίτευση να υπερψηφίσει το νομοσχέδιο για τις αλλαγές και τήρησε αποστάσεις από τη μέχρι τώρα αρνητική στάση του κώματός του, το οποίοι φέρεται να επιθυμεί τη συναίνεση αλλά υπό δύο συγκεκριμένες προϋποθέσεις. Ο Γιώργος Παπανδρέου, παρουσία της υπουργού Παιδείας Άννας Διαμαντοπούλου, τηλεφώνησε στον πρόεδρο της Ν. Δ. κ. Αντ. Σαμαρά και συζήτησαν το ενδεχόμενο συναίνεσης της αξιωματικής αντιπολίτευσης. Ο πρόεδρος της Ν. Δ. επανέλαβε τις θέσεις του κόμματός του, όπως αυτές συζητήθηκαν το πρωί με στενούς του συνεργάτες και έθεσε δυο όρους στον Πρωθυπουργό για να ψηφίσει η αξιωματική αντιπολίτευση επί της αρχής το νομοσχέδιο για την Παιδεία. Οι προϋποθέσεις Σαμαρά Η πρώτη προϋπόθεση που έθεσε ο κ. Σαμαράς, είναι η πλήρης κατάργηση του πανεπιστημιακού ασύλου, καθώς η Ν. Δ. θεωρεί ότι με τις διατάξεις του νομοσχεδίου δεν συμβαίνει αυτό. Μάλιστα, η αξιωματική αντιπολίτευση ζήτησε να υπάρξει δημόσια δήλωση της κυρίας Διαμαντοπούλου ότι θα υπάρξει πλήρης κατάργηση του ασύλου. Η δεύτερη αφορά το θέμα της εκλογής των πρυτάνεων, αφού η Ν. Δ. εκφράζει την πλήρη αντίθεσή της στη διαδικασία που προκρίνει το νομοσχέδιο, λέγοντας χαρακτηριστικά, ότι «διορισμένοι πρυτάνεις υπήρξαν μόνο επί Μεταξά και Παπαδόπουλου». Η Ν. Δ. ζητά να υπάρχουν δύο ή τρεις υποψηφιότητες και από εκεί να γίνεται η επιλογή μέσω ψηφοφορίας, δηλ. να μπορεί η ακαδημαϊκή κοινότητα να ψηφίζει ποιος είναι ο πιο κατάλληλος και να μην είναι αποκλεισμένη από το δικαίωμα συμμετοχής και ψήφου. Παρέμβαση Κυριάκου Μητσοτάκη Εν τω μεταξύ, νωρίτερα, ο βουλευτής της ΝΔ Κυριάκος Μητσοτάκης, ζήτησε να υπερψηφίσει το νομοσχέδιο για τις αλλαγές στην τριτοβάθμια εκπαίδευση, παίρνοντας σαφείς αποστάσεις από την μέχρι τώρα αρνητική στάση της αξιωματικής αντιπολίτευσης, η οποία πάντως εμφανίστηκε να επιζητεί την συναίνεση υπό προϋποθέσεις. Έτσι ο εισηγητής του κόμματος κ. Αρ. Σπηλιωτόπουλος σε παρέμβασή του αμέσως μετά την τοποθέτηση του κ. Μητσοτάκη διευκρίνισε «για την πρόοδο της συζήτησης», όπως είπε και «προκειμένου να καταστεί εφικτός ένας συμβιβασμός ώστε να φύγουμε από αυτή την αίθουσα έχοντας επιτύχει για πρώτη φορά την συναίνεση στο μείζον θέμα της Παιδείας», ότι «μια παρεξηγημένη έννοια όπως αυτή του συμβιβασμού στην σημερινή ημέρα έχει διαφορετικό νόημα». «Στο θέμα της Παιδείας πρέπει να φύγουμε λίγο ή πολύ σε μια βάση συμβιβασμού. Να κάνουμε αμοιβαίες υποχωρήσεις προκειμένου να συναντηθούμε», ανέφερε, επισημαίνοντας τις «πολλές φιλότιμες προσπάθειες» που έχουν γίνει και από την πλευρά της υπουργού Παιδείας κυρίας Άννας Διαμαντοπούλου και από την πλευρά της αξιωματικής αντιπολίτευσης, όπως σημείωσε. Για το τελικό αποτέλεσμα πάντως παρέπεμψε στον Πρωθυπουργό κ. Γ. Παπανδρέου, λέγοντας ότι «είναι στο δικό του χέρι αν θα υπάρξει πεδίο συναίνεσης». «Ιδού πεδίον δόξης λαμπρόν», ανέφερε ο κ. Σπηλιωτόπουλος καταθέτοντας μια μίνιμουμ «ατζέντα» τριών σημείων για να υπερψηφίσει το κόμμα του το νομοσχέδιο: 1. Πλήρη κατάργηση του ασύλου. «Να αφήσουμε τα όποια κατάλοιπα υπάρχουν. Δεν μπορεί το πανεπιστήμιο να παραμένει χώρος φιλοξενίας εγκληματικών στοιχείων. Τέρμα τα μισόλογα. Επαναφέρουμε την παλαιότερη πρόταση νόμου που καταθέσαμε για το θέμα», είπε. 2. Νέος τρόπος διοίκησης: «Θα είμαστε μαζί σας υπό την προϋπόθεση ότι το Συμβούλιο του Ιδρύματος θα έχει λόγο και θα προεπιλέγει όμως η ακαδημαϊκή κοινότητα δεν μπορεί να είναι αποκλεισμένη από το δικαίωμα συμμετοχής και ψήφου για τον πρύτανη», σημείωσε όσον αφορά την προωθούμενη διαδικασία ανάδειξης του πρύτανη από το θεσπιζόμενο Συμβούλιο του Ιδρύματος. Όπως διευκρίνισε ο κ. Σπηλιωτόπουλος «κατάργηση υφιστάμενων πρυτανικών αρχών δεν έχει γίνει ποτέ στην ιστορία παρά μόνο σε άλλα σκοτεινά καθεστώτα της ιστορίας μας» και πρότεινε «να μπορεί η ακαδημαϊκή κοινότητα να ψηφίζει ποιος είναι ο πιο κατάλληλος». 3. Συμμετοχή των φοιτητών: «Κανείς δεν θέλει να υπάρχει η υφιστάμενη συναλλαγή μεταξύ φοιτητών και ακαδημαϊκής κοινότητας», τόνισε ο εισηγητής της ΝΔ και πρότεινε «συμβολικό ρόλο σε ποσοστό 5% των φοιτητών». Εξήγησε δε ότι «σε όλα τα άλλα έχουμε πάρα πολλές ενστάσεις. Αλλά προκειμένου να συμφωνήσουμε θα τις κάνουμε πέρα»
▼
Τετάρτη 24 Αυγούστου 2011
ΠΑΡΕΜΒΑΣΗ ΠΑΠΑΝΔΡΕΟΥ ΓΙΑ ΤΗΝ ΨΗΦΙΣΗ ΤΟΥ ΣΧΕΔΙΟΥ ΝΟΜΟΥ ΓΙΑ ΑΕΙ ΚΑΙ ΤΕΙ
Κυριάκος Μητσοτάκης, κάλεσε την αξιωματική αντιπολίτευση να υπερψηφίσει το νομοσχέδιο για τις αλλαγές και τήρησε αποστάσεις από τη μέχρι τώρα αρνητική στάση του κώματός του, το οποίοι φέρεται να επιθυμεί τη συναίνεση αλλά υπό δύο συγκεκριμένες προϋποθέσεις. Ο Γιώργος Παπανδρέου, παρουσία της υπουργού Παιδείας Άννας Διαμαντοπούλου, τηλεφώνησε στον πρόεδρο της Ν. Δ. κ. Αντ. Σαμαρά και συζήτησαν το ενδεχόμενο συναίνεσης της αξιωματικής αντιπολίτευσης. Ο πρόεδρος της Ν. Δ. επανέλαβε τις θέσεις του κόμματός του, όπως αυτές συζητήθηκαν το πρωί με στενούς του συνεργάτες και έθεσε δυο όρους στον Πρωθυπουργό για να ψηφίσει η αξιωματική αντιπολίτευση επί της αρχής το νομοσχέδιο για την Παιδεία. Οι προϋποθέσεις Σαμαρά Η πρώτη προϋπόθεση που έθεσε ο κ. Σαμαράς, είναι η πλήρης κατάργηση του πανεπιστημιακού ασύλου, καθώς η Ν. Δ. θεωρεί ότι με τις διατάξεις του νομοσχεδίου δεν συμβαίνει αυτό. Μάλιστα, η αξιωματική αντιπολίτευση ζήτησε να υπάρξει δημόσια δήλωση της κυρίας Διαμαντοπούλου ότι θα υπάρξει πλήρης κατάργηση του ασύλου. Η δεύτερη αφορά το θέμα της εκλογής των πρυτάνεων, αφού η Ν. Δ. εκφράζει την πλήρη αντίθεσή της στη διαδικασία που προκρίνει το νομοσχέδιο, λέγοντας χαρακτηριστικά, ότι «διορισμένοι πρυτάνεις υπήρξαν μόνο επί Μεταξά και Παπαδόπουλου». Η Ν. Δ. ζητά να υπάρχουν δύο ή τρεις υποψηφιότητες και από εκεί να γίνεται η επιλογή μέσω ψηφοφορίας, δηλ. να μπορεί η ακαδημαϊκή κοινότητα να ψηφίζει ποιος είναι ο πιο κατάλληλος και να μην είναι αποκλεισμένη από το δικαίωμα συμμετοχής και ψήφου. Παρέμβαση Κυριάκου Μητσοτάκη Εν τω μεταξύ, νωρίτερα, ο βουλευτής της ΝΔ Κυριάκος Μητσοτάκης, ζήτησε να υπερψηφίσει το νομοσχέδιο για τις αλλαγές στην τριτοβάθμια εκπαίδευση, παίρνοντας σαφείς αποστάσεις από την μέχρι τώρα αρνητική στάση της αξιωματικής αντιπολίτευσης, η οποία πάντως εμφανίστηκε να επιζητεί την συναίνεση υπό προϋποθέσεις. Έτσι ο εισηγητής του κόμματος κ. Αρ. Σπηλιωτόπουλος σε παρέμβασή του αμέσως μετά την τοποθέτηση του κ. Μητσοτάκη διευκρίνισε «για την πρόοδο της συζήτησης», όπως είπε και «προκειμένου να καταστεί εφικτός ένας συμβιβασμός ώστε να φύγουμε από αυτή την αίθουσα έχοντας επιτύχει για πρώτη φορά την συναίνεση στο μείζον θέμα της Παιδείας», ότι «μια παρεξηγημένη έννοια όπως αυτή του συμβιβασμού στην σημερινή ημέρα έχει διαφορετικό νόημα». «Στο θέμα της Παιδείας πρέπει να φύγουμε λίγο ή πολύ σε μια βάση συμβιβασμού. Να κάνουμε αμοιβαίες υποχωρήσεις προκειμένου να συναντηθούμε», ανέφερε, επισημαίνοντας τις «πολλές φιλότιμες προσπάθειες» που έχουν γίνει και από την πλευρά της υπουργού Παιδείας κυρίας Άννας Διαμαντοπούλου και από την πλευρά της αξιωματικής αντιπολίτευσης, όπως σημείωσε. Για το τελικό αποτέλεσμα πάντως παρέπεμψε στον Πρωθυπουργό κ. Γ. Παπανδρέου, λέγοντας ότι «είναι στο δικό του χέρι αν θα υπάρξει πεδίο συναίνεσης». «Ιδού πεδίον δόξης λαμπρόν», ανέφερε ο κ. Σπηλιωτόπουλος καταθέτοντας μια μίνιμουμ «ατζέντα» τριών σημείων για να υπερψηφίσει το κόμμα του το νομοσχέδιο: 1. Πλήρη κατάργηση του ασύλου. «Να αφήσουμε τα όποια κατάλοιπα υπάρχουν. Δεν μπορεί το πανεπιστήμιο να παραμένει χώρος φιλοξενίας εγκληματικών στοιχείων. Τέρμα τα μισόλογα. Επαναφέρουμε την παλαιότερη πρόταση νόμου που καταθέσαμε για το θέμα», είπε. 2. Νέος τρόπος διοίκησης: «Θα είμαστε μαζί σας υπό την προϋπόθεση ότι το Συμβούλιο του Ιδρύματος θα έχει λόγο και θα προεπιλέγει όμως η ακαδημαϊκή κοινότητα δεν μπορεί να είναι αποκλεισμένη από το δικαίωμα συμμετοχής και ψήφου για τον πρύτανη», σημείωσε όσον αφορά την προωθούμενη διαδικασία ανάδειξης του πρύτανη από το θεσπιζόμενο Συμβούλιο του Ιδρύματος. Όπως διευκρίνισε ο κ. Σπηλιωτόπουλος «κατάργηση υφιστάμενων πρυτανικών αρχών δεν έχει γίνει ποτέ στην ιστορία παρά μόνο σε άλλα σκοτεινά καθεστώτα της ιστορίας μας» και πρότεινε «να μπορεί η ακαδημαϊκή κοινότητα να ψηφίζει ποιος είναι ο πιο κατάλληλος». 3. Συμμετοχή των φοιτητών: «Κανείς δεν θέλει να υπάρχει η υφιστάμενη συναλλαγή μεταξύ φοιτητών και ακαδημαϊκής κοινότητας», τόνισε ο εισηγητής της ΝΔ και πρότεινε «συμβολικό ρόλο σε ποσοστό 5% των φοιτητών». Εξήγησε δε ότι «σε όλα τα άλλα έχουμε πάρα πολλές ενστάσεις. Αλλά προκειμένου να συμφωνήσουμε θα τις κάνουμε πέρα»
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου