Από τις μετρήσεις φόρτου που έγιναν την τελευταία εξαετία (έτη 2005 έως 2010) στην Εγνατία, προκύπτει ότι οι υψηλότεροι κυκλοφοριακοί φόρτοι καταγράφονται στα τμήματα μεταξύ των ανισόπεδων κόμβων Καλοχωρίου και Σερρών, που λειτουργούν και ως εξωτερική περιφερειακή οδός για την πόλη της Θεσσαλονίκης. «Ο υψηλός αυτός φόρτος είναι αναμενόμενος, καθώς τα τμήματα αυτά εξυπηρετούν, εκτός της διαμπερούς κυκλοφορίας, μεγάλο ποσοστό αστικών (δηλαδή μετακινήσεις που έχουν και τα δυο άκρα τους στο πολεοδομικό συγκρότημα της Θεσσαλονίκης)
και ενδονομαρχιακών μετακινήσεων (π.χ. προς ΒΙΠΕ Θεσσαλονίκης και προς προαστικούς οικισμούς), καθώς και υπεραστικών μετακινήσεων που το ένα άκρο τους είναι η Θεσσαλονίκη (π.χ. Θεσσαλονίκη – Σέρρες, Θεσσαλονίκη – Κιλκίς, Θεσσαλονίκη – Καβάλα κ.λπ.).
Πολλές από τις μετακινήσεις αυτές πραγματοποιούνται σε καθημερινή βάση, καθώς πρόκειται για μετακινήσεις από και προς την εργασία και για άλλους λόγους.
Η οικονομική κρίση και η αύξηση της τιμής των καυσίμων περιορίζουν τις μετακινήσεις στην Εγνατία οδό. Βάσει των στοιχείων του «Παρατηρητηρίου» της «Εγνατία Οδός ΑΕ» στα ανατολικά τμήματα του αυτοκινητοδρόμου (από Θεσσαλονίκη μέχρι Εβρο) η μείωση της κυκλοφορίας ήταν της τάξης του 15% πέρσι σε σύγκριση με το 2010, τάση η οποία συνεχίστηκε και, σύμφωνα με τις εκτιμήσεις των αρμοδίων με πιο έντονο ρυθμό και φέτος.
Η καταγραφή στο ανατολικό τμήμα είναι ενδεικτική, καθώς εκεί ο αυτοκινητόδρομος ήταν ολοκληρωμένος, σε αντίθεση με τα δυτικά τμήματα, ορισμένα από τα οποία δεν ήταν σε κυκλοφορία το 2009 ή το 2010.
Στην ίδια περίοδο αξιοσημείωτες αυξήσεις παρατηρούνται στα τμήματα της Ηπείρου με επίκεντρο τα Ιωάννινα και στα τμήματα Πολυμύλου - Βέροιας και Σερρών - Στρυμόνα.
serresparatiritis.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου