Η μάχη της κάλπης περνά από την «κατάκτηση» του διαδικτύου. Με δεδομένη τη δυναμική των μέσων κοινωνικής δικτύωσης στη διαμόρφωση κλίματος, ακόμα και άποψης, τα επικοινωνιακά επιτελεία των κομμάτων έχουν πέσει με τα «μούτρα» στα… «likes». Μέχρι στιγμής, νικητής στη μάχη αυτή αναδεικνύεται το ΠΑΣΟΚ ενώ έπεται η Νέα Δημοκρατία, η οποία ωστόσο δείχνει ισχυρότερη παρουσία στις σελίδες κοινωνικής δικτύωσης.
Τα νέα διαδικτυακά δεδομένα στη διεξαγωγή ενός προεκλογικού αγώνα έθεσε σε ευρεία κλίμακα ο Μπαράκ Ομπάμα, για την εκλογή του οποίου σημαντικό ρόλο έπαιξε το Internet. Για τη διαδικτυακή κινητοποίηση υπέρ του Ομπάμα πολύς λόγος έγινε και πολλά βιβλία γράφτηκαν.
Ωστόσο, στην Ελλάδα η εκλογική αναμέτρηση της 6ης Μαΐου είναι η πρώτη για την οποία ρίχνεται τόσο βάρος από τα κόμματα στους χρήστες του Internet. Πρωτοπόρο σε αυτόν τον τομέα αποδεικνύεται το ΠΑΣΟΚ, καθώς έχει ήδη αποκτήσει ψηφιακή επικοινωνιακή εμπειρία.
Ο πρώην πρόεδρος του κόμματος κ. Γιώργος Παπανδρέου, γνωστός για την αγάπη του στα gadget και τις νέες τεχνολογίες, προσπάθησε να εφαρμόσει την τακτική που ακολούθησε ο Ομπάμα ήδη από τις προηγούμενες εκλογές, εκτός των άλλων και μέσα από ένα δίκτυο blogger.
Η παρουσία του ΠΑΣΟΚ συνεχίζει να είναι έντονη ιδιαίτερα στα blogs και το Twitter.
Μάλιστα, το Κίνημα φαίνεται ότι δεν αφήνει τίποτα στη διαδικτυακή του τύχη, καθώς έχει φροντίσει ακόμα και για τη σταθερή παρουσία του σε τουλάχιστον δύο μεγάλες ενημερωτικές ιστοσελίδες.
Ο τομέας που φαίνεται ότι κονταροχτυπιέται με τη Νέα Δημοκρατία είναι το Facebook. Γενικά, η παρουσία της «γαλάζιας» παράταξης στο Διαδίκτυο απέχει πολύ από το να είναι έστω ικανοποιητική. Την ψηφιακή της ανυπαρξία σώζει η δραστηριότητα του κόμματος στο δημοφιλέστερο στην Ελλάδα μέσο κοινωνικής δικτύωσης.
Παίρνει κεφάλι
Στο Facebook η Νέα Δημοκρατία φαίνεται πως παίρνει κεφάλι από το ΠΑΣΟΚ, καθώς σημαντική επιτυχία σημειώνει στις νεαρές και τις λεγόμενες δυναμικές ηλικίες. Γεγονός όχι τυχαίο, καθώς καθοριστική είναι η συνδρομή και η καθημερινή στήριξη της ΟΝΝΕΔ στο Facebook. Καλές επιδόσεις φαίνεται ότι σημειώνει και στο Twitter, αν κρίνει κανείς από τον αριθμό των followers. Πάντως υπάρχουν τεράστια περιθώρια βελτίωσης, ειδικά σε άλλους τομείς διαδικτυακής παρέμβασης, καθώς η μέχρι στιγμής εικόνα δεν συμβαδίζει με ένα κόμμα που διεκδικεί με αξιώσεις την πρωτιά.
Η online δραστηριότητα των κομμάτων καταγράφεται στο harvantics.com. Η ιστοσελίδα παρακολουθεί σε πραγματικό χρόνο τις αναφορές που γίνονται στα κόμματα και τους υποψηφίους τους.
Έτσι φαίνεται κάθε στιγμή ποιο κόμμα ή πολιτικός συγκεντρώνει το ενδιαφέρον του κόσμου ή κερδίζει τις εντυπώσεις ανάλογα με τις εξελίξεις.
Στην ιστοσελίδα harvantics.com μπορεί κανείς να βρει στοιχεία για τη δραστηριότητα των κομμάτων στο Twitter, το Facebook, σε blogs, στα διάφορα φόρα και τις ενημερωτικές σελίδες, καθώς και τον αριθμό των αναφορών που οι χρήστες του Διαδικτύου κάνουν σε αυτά αντιστοίχως.
Η μάχη των αναρτήσεων, των κλικ και των «likes» συνεχίζεται...
newsbomb.gr
!!!
ΑπάντησηΔιαγραφή