Προβληματισμός, ανησυχία, απογοήτευση, αγανάκτηση είναι τα συναισθήματα των υποψηφίων μαθητών και μαθητριών της θετικής και τεχνολογικής κατεύθυνσης που εξετάστηκαν την Παρασκευή στο μάθημα της Φυσικής.
Μετά τη σύγχυση που επικράτησε για την επιλογή από τα μέλη της Κεντρικής Επιτροπής Εξετάσεων του υπουργείου Παιδείας, του Γ Θέματος και συγκεκριμένα του ερωτήματος Γ4, και τον χαρακτηρισμό του από την Ένωση Ελλήνων Φυσικών ως «επιστημονικά λανθασμένο», το υπουργείο Παιδείας Δια Βίου Μάθησης και Θρησκευμάτων με ανακοίνωσή του ακύρωσε το θέμα, μοιράζοντας τις 7 μονάδες που του αντιστοιχούσαν στα υπόλοιπα θέματα.
Ωστόσο, δεν είναι λίγοι οι αριστούχοι μαθητές που καταγγέλλουν πως αφιέρωσαν πολύ χρόνο στο συγκεκριμένο ερώτημα, επιτυγχάνοντας να το λύσουν, χωρίς όμως να προλάβουν κάποια από τα υπόλοιπα. Τώρα, βρίσκονται όπως λένε, «επί ξύλου κρεμάμενοι», αφού όχι μόνο δεν θα λάβουν τα εύσημα για την επιτυχία τους, αλλά υπάρχει κίνδυνος να βαθμολογηθούν με πολύ χαμηλότερο βαθμό από ό,τι μαθητές που επέλεξαν να αφιερώσουν τον χρόνο τους στις μικρότερης δυσκολίας ασκήσεις και θέματα.
Το Χρονικό
Όλα ξεκίνησαν όταν η Ένωση Ελλήνων Φυσικών εντόπισε «Επιστημονικά λανθασμένο θέμα». Μάλιστα, η Ένωση προχώρησε με ανακοίνωσή της ένα βήμα παρακάτω τονίζοντας πως δεν επρόκειτο για θέματα πανελληνίων εξετάσεων, αλλά «για διαγωνισμό ταλέντων φυσικής», ζητώντας «συγνώμη» από τους μαθητές και τις μαθήτριες.
Παρατίθεται η ανακοίνωση της Ένωσης Ελλήνων Φυσικών:
Τα θέματα της Φυσικής Κατεύθυνσης ήταν εντός διδαχθείσας ύλης.
Το θέμα Γ 4 όπως διατυπώθηκε είναι επιστημονικά λανθασμένο. Η ράβδος παίρνει αρκετή ενέργεια μέσω του έργου της δύναμης F ώστε να κάνει ανακύκλωση, με αποτέλεσμα η κινητική της ενέργεια να αυξάνει επ’ άπειρον.
Εκτός από το πρώτο θέμα που αποτελούσε το 1\4 των θεμάτων (δηλαδή 25 μονάδες), τα υπόλοιπα απαιτούσαν μεγάλη εμπειρία και ιδιαίτερη διαίσθηση στη φυσική, σαν να επρόκειτο για διαγωνισμό ταλέντων φυσικής.
Η χρονική διάρκεια των 3 ωρών δεν επαρκούσε για την αντιμετώπιση θεμάτων τέτοιου επιπέδου. Ως αποτέλεσμα καταργείται η διαβάθμιση στην βαθμολογία και δεν ανταποκρίνεται στον σκοπό της, δηλαδή την εισαγωγή των μαθητών ανάλογα με το επίπεδο τους στην τριτοβάθμια εκπαίδευση.
Η Ένωση Ελλήνων Φυσικών ως ύστατη προσπάθεια να σώσει την τιμή και το κύρος της επιστήμης, ζητά συγνώμη για αυτά τα θέματα από τις μαθήτριες και τους μαθητές που διαγωνίστηκαν σήμερα. Καλούμε τους συναδέλφους βαθμολογητές μέχρι να υπάρξει διορθωτική ανακοίνωση, να μην προχωρήσουν στη διόρθωση των γραπτών.
Η αντίδραση του υπουργείου
Τελικά, με απόφαση του υπ. Παιδείας, το Γ4 ερώτημα των θεμάτων της Φυσικής ακυρώθηκε, καθώς διαπιστώθηκε ότι είναι ελλιπής η διατύπωσή του. Σύμφωνα με ανακοίνωση της Επιτροπής Εξετάσεων, εστάλη οδηγία στα βαθμολογικά κέντρα, στα οποία δεν έχει ακόμη αρχίσει η βαθμολόγηση, να κατανεμηθούν στα υπόλοιπα ερωτήματα οι 7 μονάδες που αναλογούν στο εν λόγω θέμα.
Η σχετική ανακοίνωση της Επιτροπής έχει ως εξής:
Η Κεντρική Επιτροπή Εξετάσεων απέστειλε Οδηγία στα Βαθμολογικά Κέντρα για τη βαθμολόγηση στο μάθημα της Φυσικής.
Στο Γ4 ερώτημα παρατηρήθηκε ότι είναι ελλιπής η διατύπωσή του. Συγκεκριμένα, δεν προσδιορίζεται ότι η ζητούμενη γωνία αναφέρεται στο πρώτο μέγιστο της κινητικής ενέργειας. Κατόπιν τούτου, το ερώτημα Γ4 ακυρώνεται και οι αντίστοιχες μονάδες ανακατανέμονται στα υπόλοιπα ερωτήματα Γ1, Γ2 και Γ3 του θέματος.
Σημειώνεται ότι, όσον αφορά τη γραπτή εξέταση του μαθήματος της Φυσικής, η βαθμολόγηση δεν έχει ακόμη αρχίσει ενώ για τους έχοντες ήδη εξεταστεί προφορικά (υποψήφιοι με αναπηρία και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες) στο μάθημα, ισχύει η ίδια ρύθμιση.
Οι μαθητές ζητούν την παρέμβαση της υπουργού
Μετά από την απόφαση του υπουργείου, οι μαθητές που έλυσαν το θέμα ζητούν από την υπουργό Αγγελική-Ευφροσύνη Κιάου να λάβει σχετική απόφαση και για εκείνους που απάντησαν στο ερώτημα, ώστε να μην αδικηθούν από τη βαθμολογία. Πόσο μάλλον, που η Ένωση Ελλήνων Φυσικών στην ανακοίνωσή της διευκρινίζει ότι το θέμα ήταν εντός ύλης.
Πρέπει να σημειωθεί ότι δεν είναι συνηθισμένο φαινόμενο στις πανελλαδικές εξετάσεις να ακυρώνεται ένα ερώτημα.
Οι καθηγητές τονίζουν ότι σε αυτές τις περιπτώσεις είναι μεγάλο το ψυχολογικό κόστος των υποψηφίων, αλλά σε κάθε περίπτωση, προσθέτουν ότι πρέπει να έχουν υπόψη τους ότι ο αριθμός εισακτέων είναι συγκεκριμένος.
Επίσης, προβλέπουν μεγάλη πτώση στις επιδόσεις των υποψηφίων, εξαιτίας όχι μόνον του συγκεκριμένου ζητήματος, αλλά και επειδή όλα τα θέματα της Φυσικής ήταν φέτος απαιτητικά, δύσκολα και πολλά, ώστε πολλοί δεν πρόλαβαν μέσα στο τρίωρο που είχαν στη διάθεση τους να γράψουν ολοκληρωμένα τις απαντήσεις.
zougla.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου