Η Κοινοβουλευτική Επιτροπή Οικονομικών αποφάσισε σήμερα όπως εγκρίνει την ανάθεση της εκπόνησης του σχεδίου αναδιάρθρωσης των Κυπριακών Αερογραμμών στον συμβουλευτικό οίκο AirFrance-KLM Consulting, τον οποία επέλεξε το ΔΣ των Κυπριακών Αερογραμμών αφού εξέτασε τις προσφορές που υπέβαλαν συνολικά 6 συμβουλευτικοί οίκοι.
Η προσφορά κατακυρώθηκε στον οίκο AirFrance-KLM Consulting έναντι του ποσού των 226.175 ευρώ συν κάποια έξοδα τα οποία δεν θα μπορούν να υπερβούν το 15% της αρχικής τιμής,
Σε δηλώσεις του μετά το τέλος της σημερινής συνεδρίας, η οποία ήταν κλειστή, ο Αναπληρωτής Πρόεδρος της Επιτροπής Αγγελος Βότσης εξέφρασε την ελπίδα πως μέχρι και τις 29 Οκτωβρίου θα βρίσκεται ενώπιον τόσο του ΔΣ των ΚΑ όσο και της Επιτροπής το σχέδιο αναδιάρθρωσης, το οποίο, όπως είπε, εφόσον εφαρμοστεί να μπορέσει να οδηγήσει τις ΚΑ σε μια πιο σταθερή πορεία, μια πορεία εξυγίανσης μέσω της οποίας η εταιρεία θα ξεπεράσει τα χρόνια προβλήματα της.
Κληθείς να σχολιάσει το γεγονός ότι η επιλογή στην οποία κατέληξε το ΔΣ της εταιρείας δεν ήταν αυτή με το χαμηλότερο κόστος και ερωτηθείς κατά πόσο δόθηκαν εξηγήσεις στην Επιτροπή για τους λόγους που οδήγησαν σε αυτή την απόφαση ο κ. Βότσης δήλωσε ότι έχουν δοθεί εξηγήσεις και η Επιτροπή έχει πειστεί ότι έχει γίνει η καλύτερη δυνατή επιλογή. Όπως πρόσθεσε, το πρώτο κριτήριο δεν ήταν η τιμή, αλλά η δυνατότητα των οίκων που επέδειξαν ενδιαφέρον να δώσουν με γρήγορο και αποτελεσματικό τρόπο την καλύτερη δυνατή συνταγή που θα βοηθήσει τις ΚΑ να ξεπεράσουν τα προβλήματα τους.
Ανέφερε ακόμη ότι η Επιτροπή πείστηκε επίσης για την επάρκεια των ατόμων που έχουν στελεχώσει το νέο ΔΣ των ΚΑ, αλλά και τη γνώση και την ικανότητα τους σε σχέση με τα θέματα τα οποία καλούνται να χειριστούν. Εξέφρασε παράλληλα αισιοδοξία ότι με τη στήριξη όλων των πολιτικών δυνάμεων και της Επιτροπής Οικονομικών το νέο ΔΣ θα μπορέσει να δώσει όλες του τις δυνάμεις έτσι ώστε να οδηγηθούν τα πράγματα στο καλύτερο δυνατό αποτέλεσμα.
Ερωτηθείς κατά πόσο η απόφαση της Επιτροπής ήταν ομόφωνη, ο κ. Βότσης απάντησε πως ήταν σχεδόν ομόφωνη με κάποιες μικροεπιφυλάξεις από κάποια μέλη σε κάποια σημεία, όχι επί της ουσίας.
Σε ερώτηση κατά πόσο στο πλαίσιο της συνεδρίας συζητήθηκε το θέμα ρευστότητας της εταιρείας, ο κ. Βότσης δήλωσε πως καταβάλλονται προσπάθειες ώστε τα προβλήματα ρευστότητας της εταιρείας να αντιμετωπίζονται καθημερινά. «Γίνεται αυτή η προσπάθεια η εταιρεία να συνεχίσει τις δραστηριότητες της χωρίς ιδιαίτερα προβλήματα» ανέφερε, προσθέτοντας πως απ’ εκεί και πέρα υπάρχει συνεχής επαφή με το Υπουργείο Οικονομικών «για διάφορα άλλα θέματα που αφορούν είτε το ενδεχόμενο να υπάρξει πλεονάζων προσωπικό πριν ακόμα και την εκπόνηση της μελέτης». Όπως διευκρίνισε, «μιλούμε για κάποιες θέσεις οι οποίες φαίνεται ξεκάθαρα ότι θα πρέπει να δοθεί η δυνατότητα για πλεονάζων προσωπικό, χωρίς βέβαια να ανατρέπεται ο όλος σχεδιασμός που αναμένεται να προκύψει μέσα από την εισήγηση των εμπειρογνωμόνων».
Από την πλευρά του ο Πρόεδρος του ΔΣ των Κυπριακών Αερογραμμών Σταύρος Σταύρου είπε ότι το ΔΣ της εταιρείας ενημέρωσε την Επιτροπή Οικονομικών για την μέχρι τώρα πορεία των διαδικασιών σε σχέση με την επιλογή των εμπειρογνωμόνων οι οποίοι θα συντάξουν το σχέδιο αναδιοργάνωσης της εταιρείας.
Ευχαρίστησε την Επιτροπή Οικονομικών της Βουλής για τις διαβεβαίωση ότι θα συμπαρασταθεί σε αυτό το δύσκολο έργο που έχει αναλάβει το νέο ΔΣ της εταιρείας.
«Ολοι ξέρουμε ότι είναι μακρύς ο δρόμος, αλλά είμαστε πεπεισμένοι πως με τη συμπαράσταση όλων, της Επιτροπής Οικονομικών της Βουλής και της Κυβέρνησης, θα πετύχουμε τους στόχους μας» σημείωσε.
Ανέφερε ακόμη πως έχουν ξεκινήσει και οι άλλες διαδικασίες που προβλέπονται στο νόμο για την έκδοση κεφαλαίου, υποδεικνύοντας πως και αυτές προχωρούν κανονικά όπως προβλέπεται από τα αρμόδια όργανα.
Εξέφρασε τέλος αισιοδοξία ότι το νέο ΔΣ θα πετύχει στο δύσκολο έργο που έχει ενώπιον του.
Ο Βουλευτής του Κινήματος Οικολόγων Γιώργος Περδίκης δήλωσε πως το Κίνημα διατηρεί τις επιφυλάξεις του καθώς δεν βλέπει να κινούνται τα πράγματα σε σχέση με την σωτηρία των ΚΑ με την ταχύτητα που πρέπει και την επίδειξη του απαραίτητου αισθήματος ευθύνης από όλες τις πλευρές.
Ο κ. Περδίκης επέκρινε την Κυβέρνηση για το ότι, παρουσιάζεται, όπως είπε, διστακτική και δεν έχει ξεκαθαρίσει ακόμη το θέμα με το πλεονάζων προσωπικό, αναλαμβάνοντας το κόστος για ένα τέτοιο ενδεχόμενο.
Επέκρινε ακόμη τη Βουλή γιατί, καθυστερεί, όπως είπε, στην υλοποίηση και εφαρμογή της νομοθεσίας που η ίδια πρότεινε και ψήφισε, αλλά και τις Συντεχνίες οι οποίες, όπως ανέφερε, φαίνεται να μην έχουν αντιληφθεί ακόμα την πλήρη έκταση του προβλήματος.
Ο κ. Περδίκης δήλωσε ότι το νέο ΔΣ της εταιρείας επιδεικνύει σοβαρότητα και υπευθυνότητα και πως φαίνεται ότι το νέο ΔΣ είναι ο μόνος καλός οιωνός σε αυτή την ιστορία.
Αρνητικό και μελανό στοιχείο στην υπόθεση της ανάληψης από την AirFrance-KLM Consulting είναι ότι στο συμβόλαιο δεν περιλαμβάνεται και η ανάληψη της ευθύνης για την εφαρμογή αυτού του σχεδίου. «Πολλά σχέδια έχουν γίνει, πολλά έχουν εφαρμοστεί αλλά δυστυχώς έχουν εφαρμοστεί με λάθος τρόπο και τα αποτελέσματα ήταν εντελώς αρνητικά».
«Αν είχαν εφαρμοστεί σωστά τα προηγούμενα σχέδια σωτηρίας των ΚΑ κανονικά δεν θα έπρεπε να υπάρχει σήμερα μεγάλος αριθμός προσωπικού ο οποίος εξόφθαλμα δεν χρειάζεται. Κανονικά τα προηγούμενα σχέδια θα έπρεπε να είχαν αφαιρέσει από καιρό όλο το λίπος από τις ΚΑ για να μπορέσουν να αντιμετωπίσουν τα προβλήματα που έχουν μπροστά τους» συμπλήρωσε.
Απαντώντας σε ερώτηση για το ποιος θα επιβλέπει την εφαρμογή του σχεδίου ο κ. Περδίκης είπε ότι με βάση την ενημέρωση στην οποία προέβη το ΔΣ ενώπιον της Επιτροπής, θα προκηρυχτεί νέα προσφορά από την εταιρεία για το διορισμό άλλου εμπειρογνώμονα, ίσως και του ίδιου οίκου που θα αναλάβει την εκπόνηση της μελέτης και εξέφρασε ανησυχία αναφορικά με το κόστος της νέας προσφοράς υποδεικνύοντας πως «αν ήταν πακέτο θα ήταν πιο συμφέρουσα η προσφορά».
«Νομίζω αυτό είναι ένα σοβαρό λάθος» πρόσθεσε καταλήγοντας.
ikypros.com
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου