Η είδηση ότι η πολιτεία θα
επιβάλει νέο δυσβάσταχτο χαράτσι στο αυτοκίνητο έχει θορυβήσει
εκατοντάδες χιλιάδες ιδιοκτήτες. Την ίδια στιγμή δεκάδες επιχειρήσεις
στον κλάδο του αυτοκινήτου που φυτοζωούν βάζουν ταφόπλακα
Ο πρόεδρος της Κεντρικής Ένωσης
Επιμελητηρίων Ελλάδος και του ΕΒΕΑ, Κωνσταντίνος Μίχαλος, απέστειλε
επιστολή στον υπουργό Οικονομικών Γιάννη Στουρνάρα, ζητώντας την
αναστολή της συγκεκριμένης διάταξης.
Αναλυτικότερα η επιστολή αναφέρει:
«Κύριε υπουργέ,
Η απόφαση του υπουργείου Οικονομικών για την επιβολή φόρου πολυτελούς διαβίωσης στα αυτοκίνητα κυβισμού άνω των 1.929 κυβικών εκατοστών, θα δώσει τη χαριστική βολή στη χειμαζόμενη αγορά αυτοκινήτου, προκαλώντας σωρεία νέων λουκέτων και κατακόρυφη αύξηση της ανεργίας σε έναν κλάδο που μέχρι πριν από μερικά χρόνια ήταν από τους δυναμικότερους της ελληνικής οικονομίας.
Θα πρέπει να γνωρίζετε ότι τα τελευταία πέντε χρόνια, ο συνδυασμός της δραματικής μείωσης των εισοδημάτων των πολιτών και της κατακόρυφης αύξησης φόρων και τελών στα αυτοκίνητα έχει ως αποτέλεσμα την εξαΰλωση των πωλήσεων αυτοκινήτων, ιδιαίτερα μεσαίου και μεγάλου κυβισμού, με συνέπεια να έχουν χαθεί περισσότερες από 25.000 θέσεις εργασίας και να έχουν κλείσει χιλιάδες σημεία πώλησης τόσο των επίσημων δικτύων όσο και ανεξάρτητων εμπόρων σε όλη τη χώρα.
Θεωρούμε ότι η απόφαση για επιβολή φόρου πολυτελούς διαβίωσης στερείται κοινής λογικής, καθώς θα οξύνει περισσότερο την κρίση στην αγορά αυτοκινήτου, ενώ ταυτόχρονα θα επιφέρει αρνητικά αποτελέσματα στο πεδίο της είσπραξης εσόδων.
Σας υπενθυμίζουμε ότι από την υπερφορολόγηση των αυτοκινήτων όχι μόνο δεν αυξήθηκαν τα έσοδα, αντίθετα χάθηκαν για το 2013 περισσότερα από 150 εκατομμύρια ευρώ μόνο από τέλη κυκλοφορίας, λόγω της ακινησίας 700.000 αυτοκινήτων. Όσον αφορά στον φόρο πολυτελείας που ήδη επιβάλλεται δεν απέφερε και αυτός το αναμενόμενο δημοσιονομικό αποτελέσματα αποδίδοντας μόλις 2,2 εκατ. ευρώ από 70 εκατ. ευρώ που είχε προϋπολογισθεί.
Την ίδια περίοδο το Δημόσιο χάνει τεράστια έσοδα, καθώς σύμφωνα με τον Σύνδεσμο Εισαγωγέων Αντιπροσώπων Αυτοκινήτων τα άμεσα έσοδα για το Δημόσιο από την πώληση ενός αυτοκινήτου 2.000 κυβικών ανέρχονται σε 12.076 από τέλος ταξινόμησης και ΦΠΑ, πλέον των 660 ευρώ το έτος για τέλη κυκλοφορίας.
Συνολικά, σήμερα τα αυτοκίνητα μεσαίου και μεγάλου κυβισμού υπόκεινται σε υψηλά τέλη κυκλοφορίας, σε φόρο πολυτελείας, αποτελούν τεκμήριο εισοδήματος υψηλότερο κατά πολύ από την πραγματική τους αξία και το κόστος χρήσης τους.
Για όλους αυτούς τους λόγους ζητάμε να επανεξετάσετε το ζήτημα και να αναστείλετε την επιβολή του φόρου πολυτελούς διαβίωσης».
Πληροφορίες: zougla.gr
Αναλυτικότερα η επιστολή αναφέρει:
«Κύριε υπουργέ,
Η απόφαση του υπουργείου Οικονομικών για την επιβολή φόρου πολυτελούς διαβίωσης στα αυτοκίνητα κυβισμού άνω των 1.929 κυβικών εκατοστών, θα δώσει τη χαριστική βολή στη χειμαζόμενη αγορά αυτοκινήτου, προκαλώντας σωρεία νέων λουκέτων και κατακόρυφη αύξηση της ανεργίας σε έναν κλάδο που μέχρι πριν από μερικά χρόνια ήταν από τους δυναμικότερους της ελληνικής οικονομίας.
Θα πρέπει να γνωρίζετε ότι τα τελευταία πέντε χρόνια, ο συνδυασμός της δραματικής μείωσης των εισοδημάτων των πολιτών και της κατακόρυφης αύξησης φόρων και τελών στα αυτοκίνητα έχει ως αποτέλεσμα την εξαΰλωση των πωλήσεων αυτοκινήτων, ιδιαίτερα μεσαίου και μεγάλου κυβισμού, με συνέπεια να έχουν χαθεί περισσότερες από 25.000 θέσεις εργασίας και να έχουν κλείσει χιλιάδες σημεία πώλησης τόσο των επίσημων δικτύων όσο και ανεξάρτητων εμπόρων σε όλη τη χώρα.
Θεωρούμε ότι η απόφαση για επιβολή φόρου πολυτελούς διαβίωσης στερείται κοινής λογικής, καθώς θα οξύνει περισσότερο την κρίση στην αγορά αυτοκινήτου, ενώ ταυτόχρονα θα επιφέρει αρνητικά αποτελέσματα στο πεδίο της είσπραξης εσόδων.
Σας υπενθυμίζουμε ότι από την υπερφορολόγηση των αυτοκινήτων όχι μόνο δεν αυξήθηκαν τα έσοδα, αντίθετα χάθηκαν για το 2013 περισσότερα από 150 εκατομμύρια ευρώ μόνο από τέλη κυκλοφορίας, λόγω της ακινησίας 700.000 αυτοκινήτων. Όσον αφορά στον φόρο πολυτελείας που ήδη επιβάλλεται δεν απέφερε και αυτός το αναμενόμενο δημοσιονομικό αποτελέσματα αποδίδοντας μόλις 2,2 εκατ. ευρώ από 70 εκατ. ευρώ που είχε προϋπολογισθεί.
Την ίδια περίοδο το Δημόσιο χάνει τεράστια έσοδα, καθώς σύμφωνα με τον Σύνδεσμο Εισαγωγέων Αντιπροσώπων Αυτοκινήτων τα άμεσα έσοδα για το Δημόσιο από την πώληση ενός αυτοκινήτου 2.000 κυβικών ανέρχονται σε 12.076 από τέλος ταξινόμησης και ΦΠΑ, πλέον των 660 ευρώ το έτος για τέλη κυκλοφορίας.
Συνολικά, σήμερα τα αυτοκίνητα μεσαίου και μεγάλου κυβισμού υπόκεινται σε υψηλά τέλη κυκλοφορίας, σε φόρο πολυτελείας, αποτελούν τεκμήριο εισοδήματος υψηλότερο κατά πολύ από την πραγματική τους αξία και το κόστος χρήσης τους.
Για όλους αυτούς τους λόγους ζητάμε να επανεξετάσετε το ζήτημα και να αναστείλετε την επιβολή του φόρου πολυτελούς διαβίωσης».
Πληροφορίες: zougla.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου