ΑΝΑΣΤΟΛΗ ΤΟΥ ΜΕΤΡΟΥ ΓΙΑ ΤΟΝ ΦΟΡΟ ΠΟΛΥΤΕΛΕΙΑΣ ΣΤΑ Ι.Χ. ΖΗΤΑ Ο ΜΙΧΑΛΟΣ
«Η απόφαση του υπουργείου Οικονομικών για την επιβολή φόρου πολυτελούς
διαβίωσης στα αυτοκίνητα κυβισμού άνω των 1.929 κυβικών εκατοστών, θα
δώσει τη χαριστική βολή στην χειμαζόμενη αγορά αυτοκινήτου,
προκαλώντας
σωρεία νέων λουκέτων και κατακόρυφη αύξηση της
ανεργίας σε ένα κλάδο που μέχρι πριν μερικά χρόνια ήταν από τους
δυναμικότερους της ελληνικής οικονομίας», αναφέρει ο πρόεδρος της
Κεντρικής Ένωσης Επιμελητηρίων Ελλάδος και του ΕΒΕΑ Κ. Μίχαλος, σε
επιστολή του προς τον υπουργό Οικονομικών Γ. Στουρνάρα, ζητώντας την
αναστολή εφαρμογής του μέτρου.
Ο κ. Μίχαλος υπενθυμίζει «ότι τα τελευταία πέντε χρόνια, ο συνδυασμός
της δραματικής μείωσης των εισοδημάτων των πολιτών και της κατακόρυφης
αύξησης φόρων και τελών στα αυτοκίνητα, έχει ως αποτέλεσμα την εξαΰλωση
των πωλήσεων αυτοκινήτων, ιδιαίτερα μεσαίου και μεγάλου κυβισμού, με
συνέπεια να έχουν χαθεί περισσότερες από 25.000 θέσεις εργασίας και να
έχουν κλείσει χιλιάδες σημεία πώλησης τόσο των επίσημων δικτύων όσο και
ανεξάρτητων εμπόρων σε όλη τη χώρα».
Η ΚΕΕΕ θεωρεί ότι η απόφαση για επιβολή φόρου πολυτελούς διαβίωσης,
στερείται κοινής λογικής, καθώς θα οξύνει περισσότερο την κρίση στην
αγορά αυτοκινήτου, ενώ ταυτόχρονα θα επιφέρει αρνητικά αποτελέσματα στο
πεδίο της είσπραξης εσόδων και όπως σημειώνεται στην επιστολή:
«Από την υπερφορολόγηση των αυτοκινήτων όχι μόνο δεν αυξήθηκαν τα έσοδα,
αντίθετα χάθηκαν για το 2013 περισσότερα από 150 εκατομμύρια ευρώ μόνο
από τέλη κυκλοφορίας, λόγω της ακινησίας 700.000 αυτοκινήτων. Όσον αφορά
το φόρο πολυτελείας που ήδη επιβάλλεται, δεν απέφερε και αυτός το
αναμενόμενο δημοσιονομικό αποτελέσματα, αποδίδοντας μόλις 2,2 εκατ. ευρώ
από 70 εκατ. ευρώ που είχε προϋπολογισθεί.
Την ίδια περίοδο, το Δημόσιο χάνει τεράστια έσοδα, καθώς, σύμφωνα με το
Σύνδεσμο Εισαγωγέων Αντιπροσώπων Αυτοκινήτων, τα άμεσα έσοδα για το
δημόσιο από τη πώληση ενός αυτοκινήτου 2.000 κυβικών ανέρχονται σε
12.076 από τέλος ταξινόμησης και ΦΠΑ, πλέον των 660 ευρώ το έτος για
τέλη κυκλοφορίας».
Συνολικά, σήμερα, καταλήγει η επιστολή, «τα αυτοκίνητα μεσαίου και
μεγάλου κυβισμού υπόκεινται σε υψηλά τέλη κυκλοφορίας, σε φόρο
πολυτελείας, αποτελούν τεκμήριο εισοδήματος υψηλότερο κατά πολύ από την
πραγματική τους αξία και το κόστος χρήσης τους». fimotro
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου