Σε επίπεδο επενδύσεων συνεχίζεται ο πόλεμος εντυπώσεων μεταξύ
Ρωσίας και ΗΠΑ, ενώ, στο... πεδίο της μάχης φαίνεται πως βρίσκεται και η
Ελλάδα με τις επιχειρηματικές ευκαιρίες που παρουσιάζονται μέσω του
προγράμματος ιδιωτικοποιήσεων της χώρας.
Αυτή τη φορά, στο επίκεντρο βρίσκεται η ΤΡΑΙΝΟΣΕ, αλλά και το
λιμάνι της Θεσσαλονίκης με τη ρωσική πλευρά να λέει εμμέσως πλην σαφώς πως οι Αμερικανοί είναι εκείνοι που εμποδίζουν την επένδυση, καθώς, δεν επιθυμούν να περάσουν οι εταιρείες σε ρωσικά χέραι.
Ο πρόεδρος του Διοικητικού Συμβουλίου των «Ρωσικών Σιδηροδρόμων», Βλαντίμιρ Γιακούνιν, δήλωσε στο πρακτορείο ΙΤΑΡ -ΤΑΣΣ ότι η ρωσική πλευρά διατηρεί το ενδιαφέρον της για την ιδιωτικοποίηση της ΤΡΑΙΝΟΣΕ, της ROSCO και του λιμανιού της Θεσσαλονίκης, όμως η συμφωνία μπορεί τελικά να εμποδιστεί από την πίεση των ΗΠΑ.
«Προς το παρόν εργαζόμαστε σε κανονικούς ρυθμούς, αλλά οι τελικοί όροι του διαγωνισμού δεν έχουν ανακοινωθεί» είπε ο κ. Γιακούνιν, απαντώντας σε ερώτηση για τυχόν επίδραση των δυτικών κυρώσεων στην πρόθεση του ρωσικού μονοπωλίου να συμμετάσχει στις ελληνικές ιδιωτικοποιήσεις.
«Πρέπει να βλέπουμε τα πράγματα με ρεαλισμό. Η πίεση από την πλευρά των ΗΠΑ είναι ισχυρότατη, δεν αποκλείω ότι οι (σ.σ. Έλληνες) εταίροι μας μπορεί και να το ξανασκεφτούν» υποστήριξε ο Ρώσος αξιωματούχος, ο οποίος θεωρείται στενός φίλος και συνεργάτης του προέδρου της χώρας, Βλαντίμιρ Πούτιν.
Ποιοι «μάχονται» για τον ΟΛΘ και τις ΤΡΑΙΝΟΣΕ και ROSCO
Όπως αναφέρει το ρωσικό πρακτορείο, οκτώ εταιρείες και κοινοπραξίες διεκδικούν το 67% του λιμανιού της Θεσσαλονίκης: οι Ρωσικοί Σιδηρόδρομοι από κοινού με την ελληνική Gek Terna, η γερμανική Deutsche Invest Equity Partners, η ιαπωνική Mitsui & Co, η ολλανδική APM Terminals B.V., η φιλιππινέζικη International Container Terminal Services, η εδρεύουσα στο Λουξεμβούργο la Duferco Participation Holding, η λονδρέζικη P&O Steam Navigation Company (DP World) και η τουρκική Yilport Holding. Στο δεύτερο στάδιο του διαγωνισμού οι συμμετέχοντες σε αυτόν θα πρέπει να παρουσιάσουν τις δεσμευτικές οικονομικές προτάσεις τους.
Οι Ρωσικοί Σιδηρόδρομοι συμμετέχουν, επίσης, στο δεύτερο στάδιο του διαγωνισμού για την ιδιωτικοποίηση της ΤΡΑΙΝΟΣΕ και της ROSCO.
Σε άλλες δηλώσεις του, ο Βλαντίμιρ Γιακούνιν αναφέρθηκε στην «επιτυχημένη διοργάνωση» του 12ου Συνεδρίου του Διεθνούς Φόρουμ «Διάλογος των Πολιτισμών», το οποίο έχει ιδρύσει ο ίδιος και συγκαλείται ετησίως στη Ρόδο. Ο κ. Γιακούνιν σημείωσε ότι ο αριθμός των συμμετεχόντων σε αυτό κάθε άλλο παρά επηρεάστηκε από τις δυτικές κυρώσεις, καθώς είναι κατανοητό «σε ποιο σημείο μπορεί να κατρακυλήσει ο κόσμος, εάν δεν σταματήσει και δεν αρχίσουμε να συνομιλούμε ο ένας με τον άλλον».
Σύμφωνα με τον κ. Γιακούνιν, η έξοδος από το καθεστώς των κυρώσεων κατά της Ρωσίας «δεν θα είναι σύντομη και θα απαιτηθεί ένας χρόνος για τη σταθεροποίηση των χρηματιστικών αγορών».
Αυτή τη φορά, στο επίκεντρο βρίσκεται η ΤΡΑΙΝΟΣΕ, αλλά και το
λιμάνι της Θεσσαλονίκης με τη ρωσική πλευρά να λέει εμμέσως πλην σαφώς πως οι Αμερικανοί είναι εκείνοι που εμποδίζουν την επένδυση, καθώς, δεν επιθυμούν να περάσουν οι εταιρείες σε ρωσικά χέραι.
Ο πρόεδρος του Διοικητικού Συμβουλίου των «Ρωσικών Σιδηροδρόμων», Βλαντίμιρ Γιακούνιν, δήλωσε στο πρακτορείο ΙΤΑΡ -ΤΑΣΣ ότι η ρωσική πλευρά διατηρεί το ενδιαφέρον της για την ιδιωτικοποίηση της ΤΡΑΙΝΟΣΕ, της ROSCO και του λιμανιού της Θεσσαλονίκης, όμως η συμφωνία μπορεί τελικά να εμποδιστεί από την πίεση των ΗΠΑ.
«Προς το παρόν εργαζόμαστε σε κανονικούς ρυθμούς, αλλά οι τελικοί όροι του διαγωνισμού δεν έχουν ανακοινωθεί» είπε ο κ. Γιακούνιν, απαντώντας σε ερώτηση για τυχόν επίδραση των δυτικών κυρώσεων στην πρόθεση του ρωσικού μονοπωλίου να συμμετάσχει στις ελληνικές ιδιωτικοποιήσεις.
«Πρέπει να βλέπουμε τα πράγματα με ρεαλισμό. Η πίεση από την πλευρά των ΗΠΑ είναι ισχυρότατη, δεν αποκλείω ότι οι (σ.σ. Έλληνες) εταίροι μας μπορεί και να το ξανασκεφτούν» υποστήριξε ο Ρώσος αξιωματούχος, ο οποίος θεωρείται στενός φίλος και συνεργάτης του προέδρου της χώρας, Βλαντίμιρ Πούτιν.
Ποιοι «μάχονται» για τον ΟΛΘ και τις ΤΡΑΙΝΟΣΕ και ROSCO
Όπως αναφέρει το ρωσικό πρακτορείο, οκτώ εταιρείες και κοινοπραξίες διεκδικούν το 67% του λιμανιού της Θεσσαλονίκης: οι Ρωσικοί Σιδηρόδρομοι από κοινού με την ελληνική Gek Terna, η γερμανική Deutsche Invest Equity Partners, η ιαπωνική Mitsui & Co, η ολλανδική APM Terminals B.V., η φιλιππινέζικη International Container Terminal Services, η εδρεύουσα στο Λουξεμβούργο la Duferco Participation Holding, η λονδρέζικη P&O Steam Navigation Company (DP World) και η τουρκική Yilport Holding. Στο δεύτερο στάδιο του διαγωνισμού οι συμμετέχοντες σε αυτόν θα πρέπει να παρουσιάσουν τις δεσμευτικές οικονομικές προτάσεις τους.
Οι Ρωσικοί Σιδηρόδρομοι συμμετέχουν, επίσης, στο δεύτερο στάδιο του διαγωνισμού για την ιδιωτικοποίηση της ΤΡΑΙΝΟΣΕ και της ROSCO.
Σε άλλες δηλώσεις του, ο Βλαντίμιρ Γιακούνιν αναφέρθηκε στην «επιτυχημένη διοργάνωση» του 12ου Συνεδρίου του Διεθνούς Φόρουμ «Διάλογος των Πολιτισμών», το οποίο έχει ιδρύσει ο ίδιος και συγκαλείται ετησίως στη Ρόδο. Ο κ. Γιακούνιν σημείωσε ότι ο αριθμός των συμμετεχόντων σε αυτό κάθε άλλο παρά επηρεάστηκε από τις δυτικές κυρώσεις, καθώς είναι κατανοητό «σε ποιο σημείο μπορεί να κατρακυλήσει ο κόσμος, εάν δεν σταματήσει και δεν αρχίσουμε να συνομιλούμε ο ένας με τον άλλον».
Σύμφωνα με τον κ. Γιακούνιν, η έξοδος από το καθεστώς των κυρώσεων κατά της Ρωσίας «δεν θα είναι σύντομη και θα απαιτηθεί ένας χρόνος για τη σταθεροποίηση των χρηματιστικών αγορών».
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου