Στην τελική ευθεία μπαίνει η ακτοπλοϊκή σύνδεση της Θεσσαλονίκης με την Σμύρνη, μέσω Μυτιλήνης.Πρόκειται για ένα δρομολόγιο που αναμένεται να ξεκινήσει τους πρώτους μήνες του 2017 και να αποφέρει σημαντικά οικονομικά, αλλά και τουριστικά οφέλη στην πόλη, όπως
ανέφερε ο δήμαρχος Θεσσαλονίκης Γιάννης Μπουτάρης, στην διάρκεια της σημερινής συνεδρίασης του δημοτικού συμβουλίου του κεντρικού δήμου.
"Από το 2011 ξεκινήσαμε την προσπάθεια να συνδεθεί η Θεσσαλονίκη με την Σμύρνη. Έγιναν πολλές συζητήσεις σε επίπεδο εμπειρογνωμόνων και είχε κολλήσει το θέμα στα λιμενικά τέλη, διότι στη Θεσσαλονίκη ήταν 8.000 ευρώ, ενώ στην Σμύρνη 19.000", δήλωσε ο Γιάννης Μπουτάρης, με αφορμή την διήμερη παραμονή του στην Άγκυρα και την συμμετοχή του σε συζητήσεις με την ηγεσία του τουρκικού υπουργείου Μεταφορών, παρουσία και εκπροσώπων της εταιρίας "Hellenic Seaways".
Όπως είπε ο δήμαρχος Θεσσαλονίκης, οι Τούρκοι μείωσαν το λιμενικό τέλος, με αποτέλεσμα μέσα στις επόμενες ημέρες να υπογραφεί μνημόνιο μεταξύ των αρμόδιων υπουργείων Ελλάδας - Τουρκίας και στην συνέχεια το συμφωνητικό με την εταιρία που θα εκτελεί το δρομολόγιο, που θα γίνεται δύο φορές την εβδομάδα και θα διαρκεί 12 ώρες.
"Η εκτίμηση είναι πως θα έχει 20.000 φορτηγά αυτοκίνητα που θα χρησιμοποιούν την ακτοπλοϊκή σύνδεση. Η αρχική πρόθεση της εταιρίας ήταν να ξεκινήσουν τα δρομολόγια τον Μάρτιο, όμως οι Τούρκοι πιέζουν για τον Ιανουάριο. Θα το εξετάσουν πότε θα ξεκινήσει η γραμμή. Ένα ακόμη πλεονέκτημα θα είναι και η τουριστική ανάπτυξη της πόλης", πρόσθεσε ο δήμαρχος.
Με την ολοκλήρωση της συμφωνίας, ο Γιάννης Μπουτάρης πρότεινε να συναντηθούν όλοι οι εμπλεκόμενοι φορείς της Θεσσαλονίκης, ώστε να βρεθεί τρόπος να στηριχτεί η συγκεκριμένη ακτοπλοϊκή γραμμή με την Σμύρνη και να στηλιτευτεί η ακτοπλοϊκή απομόνωση της πόλης, καθώς δεν υπάρχει καμία σύνδεση με τα νησιά του ανατολικού Αιγαίου.
Ο δήμαρχος ανακοίνωσε πως η εταιρεία "Hellenic Seaways" θα συνεχίσει και την επόμενη σεζόν το δρομολόγιο από Θεσσαλονίκη για Σποράδες, καθώς είχε μεγάλη πληρότητα τη φετινή τουριστική περίοδο που ξεπερνούσε το 80%.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου