Συνολικά 60 προγράμματα προώθησης αγροτικών προϊόντων ανακοίνωσε πως ενέκρινε στις 22 Νοεμβρίου η Ευρωπαϊκή Επιτροπή, μεταξύ των οποίων περιλαμβάνονται 8 ελληνικά συνολικού, προϋπολογισμού 18.481.688,48 ευρώ με την ευρωπαϊκή χρηματοδότηση να αγγίζει τα 12.342.632,74 ευρώ, για προϊόντα
όπως επιτραπέζιες ελιές, ελαιόλαδο, λαχανικά, αιγοπρόβειο κρέας, και φρούτα.
Αναλυτικότερα, πρόκειται για τα εξής προγράμματα προώθησης:
The European food masters: συντονιστής η Αγροδιατροφική Σύμπραξη της περιφέρειας Κρήτης- διάφορα προϊόντα (ελαιόλαδο, τυρί, αυγά, μέλι και μελισσοκομικά προϊόντα, κρασί, μηλίτη και ξύδι, λαχανικά (φρέσκα, κατεψυγμένα και αποξηραμένα) εκτός του γλυκού καλαμποκιού, άλλα τρόφιμα. Προώθηση σε Ελλάδα και Γερμανία. Διάρκειας 36 μηνών. Συνολικού κόστους 1.174.764,50 ευρώ. Χρηματοδότηση από ΕΕ: 881.007,38 ευρώ.
Vegiterraneo: συντονιστής η Ομάδα παραγωγών Αγροτικού συνεταιρισμού Ανατολή – Ιεράπετρα. Λαχανικά (φρέσκα, κατεψυγμένα και αποξηραμένα) εκτός του γλυκού καλαμποκιού. Προώθηση σε Ελλάδα, Γερμανία, Πολωνία, Τσεχία. Διάρκειας 36 μηνών. Συνολικού κόστους 3.000.000 ευρώ. Χρηματοδότηση από ΕΕ: 2.250.000 ευρώ.
Meet the lamb: συντονιστής η Εθνική ∆ιεπαγγελµατική Οργάνωση Κρέατος (Ε∆ΟΚ). Πρόβειο και κατσικίσιο κρέας (νωπό και κατεψυγμένο). Προώθηση σε Ελλάδα, Ιταλία και Ισπανία. Διάρκειας 36 μηνών. Συνολικού κόστους 3.200.264 ευρώ. Χρηματοδότηση από ΕΕ: 2.400.198 ευρώ.
Olive you (4 προγράμματα): συντονιστής ΠΕΜΕΤΕ. Τέσσερα προγράμματα για επιτραπέζια ελιά. Προώθηση σε Αυστρία, Γαλλία, Γερμανία, Πολωνία, Σουηδία, Βρετανία. Διάρκειας 36 μηνών για τα 3 προγράμματα. Συνολικού κόστους 3.392.336,20 ευρώ. Χρηματοδότηση από ΕΕ: 2.544.252,15 ευρώ. Για την προώθηση σε ΗΠΑ, Καναδά συνολικού κόστους 3.106.410,98 ευρώ με χρηματοδότηση από ΕΕ 2.640.449,33 ευρώ. Για την προώθηση σε Σαουδική Αραβία και ΗΑΕ συνολικού προϋπολογισμού 2.486.356,80 ευρώ με χρηματοδότηση από ΕΕ 2.113.403,28 ευρώ. Και τέλος για την προώθηση σε Αυστραλία, Ρωσία, Νορβηγία για 12 μήνες συνολικού προϋπολογισμού 2.121.556 ευρώ με χρηματοδότηση από ΕΕ 1.803.322,60 ευρώ.
Peach flavor: συντονιστής Delkof Α.Ε. Προώθηση σε Σιγκαπούρη και Ινδία. Διάρκειας 36 μηνών. Συνολικού κόστους 2.062.444 ευρώ. Χρηματοδότηση από ΕΕ: 1.752.077,40 ευρώ.
Σημειώνεται ότι από τον προϋπολογισμό της ΕΕ συνολικά για τα 60 προγράμματα προώθησης θα διατεθούν 94 εκατ. ευρώ.
Ο Επίτροπος Γεωργίας, Φιλ Χόγκαν δήλωσε σχετικά: «Καλωσορίζω τα νέα αυτά προγράμματα, ειδικά στο πλαίσιο των πρόσφατων δυσκολιών στην αγορά. Τέτοια προγράμματα είναι σημαντικά για να εγκαθιδρύονται ευκαιρίες σε νέες αγορές, ειδικά εκτός της ΕΕ, και να αυξάνεται η κατανάλωση των προωθούμενων προϊόντων εντός και εκτός ΕΕ».
Κυρίως με τη μορφή των πολυετών εκστρατειών προώθησης τονίζονται τα πλεονεκτήματα των προϊόντων της ΕΕ, αναφέρεται στην ανακοίνωση της Κομισιόν. Τα 60 επιλεγμένα προγράμματα (από 199 που είχαν κατατεθεί) καλύπτουν ένα ευρύ φάσμα κατηγοριών προϊόντων, ιδίως εκείνων που επλήγησαν από τις πρόσφατες δυσκολίες της αγοράς, όπως γαλακτοκομικά, προϊόντα κρέατος και φρέσκα και μεταποιημένα φρούτα και λαχανικά.
Από τα 60 επιλεγμένα προγράμματα, τα 24 στοχεύουν στην εσωτερική αγορά και 36 απευθύνονται σε τρίτες χώρες και περιοχές όπως Κίνα, Μέση Ανατολή, Βόρεια Αμερική, Νοτιοανατολική Ασία, Ιαπωνία, Νότια Κορέα, Ρωσία και Αυστραλία. Αυτό δείχνει την αυξανόμενη έμφαση που συμφωνήθηκε στο πλαίσιο της αναθεωρημένης πολιτικής για την προώθηση των προϊόντων της ΕΕ στις τρίτες χώρες.
«Όλα τα προγράμματα στο πλαίσιο αυτό είναι «απλά» (διοργανώνονται σε ένα κράτος μέλος κάθε φορά), έρχονται να προστεθούν στα λεγόμενα πολυτομεακά προγράμματα (όπου οργανώσεις από διάφορα κράτη μέλη έρχονται μαζί για να σχεδιάσουν κοινές δράσεις προώθησης – και για τις οποίες το επίπεδο της στήριξης της ΕΕ μπορεί να είναι υψηλότερο) – έξι εκ των οποίων εντοπίστηκαν στις αρχές του έτους και είναι πιθανό να οριστικοποιηθούν στο άμεσο μέλλον», καταλήγει η ανακοίνωση της Κομισιόν. paseges.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου