Συντονιστής της Κίνησης ΠΡΟΟΔΕΥΤΙΚΟΙ ΠΟΛΙΤΕΣ, για την ανάπτυξη της ΚΕΝΤΡΙΚΗΣ ΜΑΚΕΔΟΝΙΑΣ Γιάννης Μαγκριώτης, μαζί με τους, Αστέριο Αλβανό, Δημήτρη Ευαγγελινό, Χρήστο Κομπόγιαννο, Ρούλα Μαυρομιχάλη και Θανάση Τσίγκα, συναντήθηκαν στον Πολύγυρο Χαλκιδικής με τον Δήμαρχο
Πολυγύρου Αστέριο Ζωγράφο, τον Πρόεδρο του Επαγγελματικού Επιμελητηρίου Γιώργο Γκιλή και τον Πρόεδρο της Ένωσης Ξενοδόχων Χαλκιδικής, Γρηγόρη Τάσιο.
Από την πλευρά τους, οι εκπρόσωποι των φορέων, στις συναντήσεις, παρουσίασαν τις προτάσεις τους και τόνισαν την αναγκαιότητα του κοινού σχεδιασμού, την ταχύτερη ολοκλήρωση των εκτελούμενων έργων και την αποφασιστική διεκδίκηση των πόρων, που έχει ανάγκη και δικαιούται η Χαλκιδική, αφού η ανάπτυξή της προσφέρει πλούτο και απασχόληση, συνολικά στην Ελλάδα και όχι μόνο στην Χαλκιδική.
Από την πλευρά της Κίνησης, ο συντονιστής, παρουσίασε τις θέσεις της Κίνησης, για την ανάπτυξη της ΚΕΝΤΡΙΚΗΣ ΜΑΚΕΔΟΝΙΑΣ και ιδιαίτερα, της Περιφερειακής Ενότητας Χαλκιδικής.
Τόνισε ότι το Master Plan, των βασικών δημόσιων αναπτυξιακών υποδομών, που σχεδιάστηκε την προηγούμενη δεκαετία και ολοκληρώθηκε το 2010, δυστυχώς δεν έχει υλοποιηθεί.
Οι βασικές ενότητες του είναι:
- Οι οδικοί άξονες, κεντρικοί και δευτερεύοντες.
- Τα τρία φράγματα και τα αντίστοιχα δίκτυα ύδρευσης και άρδευσης, του συνόλου σχεδόν, της Περιφερειακής Ενότητας.
- Η διαχείριση των σκουπιδιών και των αστικών αποβλήτων.
Στην πρώτη ενότητα, τα βασικά έργα που δημοπρατηθήκαν, από την κρατική Περιφέρεια και την Εγνατία ΑΕ το 2010 και 2011 και έπρεπε να ολοκληρωθούν όλα, μέχρι το 2015, δεν έχουν ολοκληρωθεί ακόμη, ενώ παρουσιάζουν σημαντικές υπερβάσεις, στους αρχικούς προϋπολογισμούς των συμβάσεων.
- Ολοκληρώθηκε, μόνο το έργο στην Περιμετρική Πολυγύρου, το τμήμα Άγιος Βλάσης προς Βράσταμα.
- Το έργο, Ποτίδαια-Κασσανδρεία, που δόθηκε με 2.5 χρόνια καθυστέρηση, σε χρήση και με υπέρβαση 12 εκ. περίπου στον προϋπολογισμό του, ακόμη δεν έχει ολοκληρωθεί.
- Η Παράκαμψη Αρναίας, ακόμη δεν έχει παραδοθεί.
- Το τμήμα ΜΟΥΔΑΝΙΑ-ΠΟΤΙΔΑΙΑ, ακόμη δεν έχει παραδοθεί.
- Τα έργα οδικής ασφάλειας Θέρμη -Γαλάτιστα, ακόμη δεν έχουν ολοκληρωθεί, ενώ το τμήμα της νέας χάραξης, Όρια νομών Θεσσαλονίκης, Χαλκιδικής -Γαλάτιστα, ούτε καν έχει δημοπρατηθεί.
- Οι μελέτες, για τις παρεμβάσεις στο υπόλοιπο οδικό δίκτυο και ιδιαίτερα στο δεύτερο και τρίτο πόδι, είτε έχουν εγκαταλειφθεί, είτε δεν έχουν ολοκληρωθεί, που σημαίνει, ότι, κανένα δεν θα δημοπρατηθεί, στην τρέχουσα προγραμματική περίοδο, του ΕΣΠΑ.
Για την ενότητα των φραγμάτων και των δικτύων ύδρευσης και άρδευσης, η πραγματικότητα είναι δραματική.
- Οι μελέτες του Φράγματος, του διυλιστηρίου και των δικτύων του Ολύνθιου, έχουν εγκαταλειφθεί.
- Οι μελέτες του Φράγματος Χαβρία, των διυλιστηρίων και των δικτύων στο κυρίως έργο έχουν ολοκληρωθεί, το 2014. Το έργο είχε ενταχθεί στο ΕΣΠΑ το 2014, αλλά δυστυχώς, απεντάχθηκε, το 2016.
- Οι μελέτες, για το φράγμα, διυλιστήρια και δίκτυα Πετρένια, δεν έχουν ολοκληρωθεί και φυσικά δεν υπάρχουν δεσμευμένοι πόροι, για την δημοπράτηση του.
- Στην ενότητα έργων για σκουπίδια, η λειτουργία του ΧΥΤΑ Πολυγύρου, ανακούφισε, αλλά προσωρινά το πρόβλημα, το οποίο σύντομα θα αποκτήσει και πάλι εκρηκτικές διαστάσεις.
- Ανάλογη είναι και εικόνα στο λιμάνι Μουδανιών και Ουρανούπολης.
- Οι μεγάλες καθυστερήσεις στην κατασκευή των προγραμματισμένων έργων και οι μεγάλες ελλείψεις, δεν βοηθάνε την Χαλκιδική, να αξιοποιήσει τα ισχυρά της πλεονεκτήματα, σε όλους τους τομείς, ιδιαίτερα στον Τουρισμό και στον Πρωτογενή.
Δυστυχώς, η απουσία ενιαίου αναπτυξιακού σχεδιασμού, της ΚΕΝΤΡΙΚΗΣ ΜΑΚΕΔΟΝΙΑΣ και ιδιαίτερα των Περιφερειακών Ενοτήτων Θεσσαλονίκης και Χαλκιδικής, αδυνατίζει, κάθε μεμονωμένη προσπάθεια, τόσο των δημοσίων, όσο και των ιδιωτικών φορέων.
- Ένα ενιαίο, αναπτυξιακό Project, των δύο Περιφερειακών Ενοτήτων, όπως και ενιαίων Master Plan, των αναπτυξιακών υποδομών, είναι απολύτως απαραίτητο, για να αξιοποιηθούν οι διαθέσιμοι πόροι και να διεκδικηθούν από κοινού, οι αναγκαίοι, για να υποστηριχθεί, η ποιοτική ανάπτυξη τους.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου