Ο Συντονιστής της Κίνησης ΠΡΟΟΔΕΥΤΙΚΟΙ ΠΟΛΙΤΕΣ για την Ανάπτυξη της Κεντρικής Μακεδονίας Γιάννης Μαγκριώτης, με τον βουλευτή της ΔΗΣΥ Γιώργο Αρβανιτίδη, τον Γραμματέα του ΠΑΣΟΚ Υπαίθρου Θεσσαλονίκης Γιάννη Κιανίδη και τους φίλους της
Κίνησης, Νίκο Παπαμίχο, Νίκο Γλερίδη και Θόδωρο Βαλάρη, συναντήθηκαν με τον Δήμαρχο ΔΕΛΤΑ, Δημήτρη Φωτόπουλο και στην συνέχεια, με τον Πρόεδρο του Φορέα Διαχείρισης των Δέλτα Αξιού, Γαλλικού και Λουδία, Ομότιμο καθηγητή του ΑΠΘ, Θέμη Κουιμτζή.
Ο Δήμος Δέλτα, έχει όλες της στρατηγικές υποδομές της Θεσσαλονίκης, εκτός από το αεροδρόμιο.
Δυστυχώς, έχει αθροιστικά και όλα τα προβλήματα, και ορισμένα στο πολλαπλάσιο.
Συνεπώς και οι καλύτερες επιλογές και επιδόσεις της διοίκησης του Δήμου, δεν θα μπορούσαν να δώσουν λύσεις, σε όλα τα προβλήματα, γιατί:
α ) Δεν έχει τις αρμοδιότητες από το Σύνταγμα και τους νόμους
β ) Δεν έχει τους αναγκαίους πόρους
γ ) Δεν έχει τις αναγκαίες υπηρεσίες.
Για τους λόγους αυτούς Κυβέρνηση και Περιφέρεια, δεν πρέπει να τον αντιμετωπίζουν, με τυπικά πληθυσμιακά κριτήρια, στον σχεδιασμό και την χρηματοδότηση, των αναγκαίων υποδομών και προγραμμάτων.
Οι υποδομές του Δήμου Δέλτα, είναι όλης της Κεντρικής Μακεδονίας, ενώ τα προβλήματα, που δημιουργούνται από τις δραστηριότητες και τις χρήσεις τους, είναι πρωτίστως των κατοίκων του.
Η δραματική συρρίκνωση της Βιομηχανικής Ζώνης, ξεκίνησε πολύ πριν το ουσιαστικό ξέσπασμα της κρίσης το 2008, και κορυφώθηκε, τα επόμενα χρόνια.
Άφησε όμως πίσω της, μεγάλη ανεργία και υψηλή μόλυνση του περιβάλλοντος, των νερών και του υπεδάφους.
Ο πρωτογενής τομέας, είναι ιδιαίτερα σημαντικός και με πρωτιές σε εθνικό επίπεδο, όπως στο ρύζι και στην μυδοκαλλιέργεια, δέχεται όμως, πιέσεις από την μεγάλη αύξηση του κόστους παραγωγής και των νέων φόρων, γεγονός που οδηγεί στην μείωση των εισοδημάτων και την συρρίκνωση της τοπικής αγοράς.
Δυστυχώς, ακόμη οι αρμόδιοι φορείς, παραμένουν στις συζητήσεις, για τον ανασχεδιασμό των παραγωγικών επιλογών, που θα καλύψουν τις αναπτυξιακές και κοινωνικές απώλειες.
Ανενεργά στρατόπεδα στην περιοχή, που από χρόνια είχε σχεδιαστεί η αξιοποίησή τους, για την ανάπτυξη υποδομών Logistigs και συνδιασμένων μεταφορών, παραμένουν παγιδευμένα, από την νέα νομοθεσία της σημερινής Κυβέρνησης.
Οι εστίες της περιβαντολλογικής ρύπανσης, παλιές και νέες, επιβαρύνουν και τον Θερμαϊκό και ήταν, από τους βασικούς λόγους της φετινής έντονης εμφάνισης του φυτοπλαγκτόν.
Η μεγάλη καθυστέρηση στην ολοκλήρωση του 2ου κλάδου του Κεντρικού Αποχετευτικού Αγωγού, που δημοπρατήθηκε το 2012, είναι βασική αιτία, τόσο της ρύπανσης του Θερμαϊκού, με αστικά λύματα, όσο και των συχνών πλημμυρικών φαινομένων, που ακολουθούν τις έντονες βροχοπτώσεις.
Τα πλημμυρικά φαινόμενα, είναι ακόμη πιο συχνά, από τις υπερχειλίσεις, κυρίως του Γαλλικού ποταμού και η ευθύνη της Περιφέρειας, είναι μεγάλη γιατί, ως αρμόδια εδώ και χρόνια, δεν έχει προχωρήσει, ούτε στον στοιχειώδη καθαρισμό της κοίτης του.
Γι αυτό, η δημιουργία ενός φορέα, που θα ανήκει στην Περιφέρεια, με την μορφή του ΝΠΙΔ, για να έχει επιχειρησιακή ικανότητα και θα συγκεντρώσει, όλες τις αρμοδιότητες, που επιτρέπει το Σύνταγμα, μέχρι την αναθεώρησή του, είναι απαραίτητος, όσο ποτέ, για την αντιμετώπιση της ρύπανσης του Θερμαϊκού και της Ευρύτερης περιοχής.
Ο Φορέας αυτός, δεν θα έχει μόνο την αρμοδιότητα να διαπιστώνει την ρύπανση, αλλά κυρίως, να παρεμβαίνει και να κατασκευάζει υποδομές και να εκτελεί δράσεις, που θα αποτρέπουν την ρύπανση.
Από τον Δήμο Δέλτα, διέρχονται, όλα τα εθνικά και διευρωπαϊκά οδικά και σιδηροδρομικά δίκτυα, τα οποία επιβαρύνουν με υψηλή ρύπανση κάθε μορφής και ταυτόχρονα δυσκολεύουν και κάνουν επικίνδυνες τις τοπικές μετακινήσεις.
Ο ανισόπεδος κόμβος Κ16, στην Λαχαναγορά, που δημοπρατήθηκε το 2012, διευκολύνει την διερχόμενη κίνηση σημαντικά.
Όμως η σημαντική καθυστέρηση στην ολοκλήρωση του και οι πρόσθετες επιβαρύνσεις, τόσο κατά την κατασκευή του, όσο και από την μη ολοκλήρωση ακόμη, των παράπλευρων έργων, που θα βοηθήσουν τις τοπικές μετακινήσεις, για τους κατοίκους και τους εργαζόμενους στην περιοχή, είναι ακόμη μεγάλο πρόβλημα.
Ακόμη χειρότερα, για τους ίδιους λόγους, έχει καταπονηθεί ακόμη περισσότερο, το τοπικό και επαρχιακό δίκτυο, με αποτέλεσμα να έχει γίνει ακόμη πιο επικίνδυνο, για ατυχήματα.
Το πρόβλημα θα γίνει, πιο μεγάλο, γιατί η τοποθέτηση διοδίων, από την Εγνατία ΑΕ, στην εξωτερική Περιφερειακή, στον κόμβο Ωραιοκάστρου, πέραν της οικονομικής επιβάρυνσης και των τοπικών μετακινήσεων, θα καταπονήσει, ακόμη περισσότερο το τοπικό οδικό δίκτυο, από τις πρόσθετες χρήσεις του, από τους οδηγούς και κυρίως, από εκείνους των βαρέων οχημάτων, που θα προσπαθούν να αποφύγουν τα διόδια.
Το Παράκτιο μέτωπο, μαζί με την ευρύτερη περιοχή, που είναι το μεγαλύτερο περιβαντολλογικο και αισθητικό απόθεμα της Θεσσαλονίκης και της Κεντρικής Μακεδονίας, αντί να είναι ο μεγάλος πνεύμονας πρασίνου και αναψυχής, κινδυνεύει με κατάρρευση, από την έλλειψη, τόσο αναγκαίων έργων κατά της διάβρωσης, όσο και από την μη έκδοση, χρόνια τώρα, του Προεδρικού Διατάγματος, για τις επιτρεπόμενες χρήσεις, στην Προστατευόμενη ζώνη.
Ο Φορέας Διαχείρισης, της προστατευόμενης ζώνης από τις Ευρωπαϊκές συνθήκες, μπορεί με την υποστήριξη των αρμόδιων διευθύνσεων της ΕΕ και του ΣτΕ, να αντιστέκεται στις επιθέσεις κερδοσκόπων, του κακώς εννοούμενου ιδιωτικού συμφέροντος, όμως δεν αρκεί η σοβαρή επιστημονική δουλειά των λίγων στελεχών του, ούτε είναι πολλές φορές και παραγωγική.
Η κυβέρνηση, πρέπει να προχωρήσει στην διαβούλευση και να προωθήσει το αναγκαίο Προεδρικό Διάταγμα, για υπογραφή.
Η Περιφέρεια, που έχει καθυστερήσει πολύ, πρέπει από την δική της πλευρά, να αφήσει τις επαναλαμβανόμενες επικοινωνιακές εκδηλώσεις και δηλώσεις, και να χρηματοδοτήσει, τις αναγκαίες παρεμβάσεις και προγράμματα, για να περιορίσει τις καταστροφές και να αποδώσει στους Θεσσαλονικείς και τους επισκέπτες, τον μοναδικό αυτό χώρο, που θα αλλάξει το πρόσωπο της ευρύτερης περιοχής.
Στην περιοχή του Δήμου Δέλτα, θα κριθεί ένα μεγάλο μέρος από το μέλλον της Θεσσαλονίκης και της Κεντρικής Μακεδονίας.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου