με τεκμηριωμένη εισήγηση απάντησε σε όλα τα σημεία της απόφασης για την αύξηση του τιμολογίου του νερού.
Μάλιστα τον κάλεσε η Δημοτικός Σύμβουλος
Ελενα Αναστασιάδου να παραβρεθεί σε συνάντηση στη ΔΕΥΑΚ και δέχτηκε την πρότασή της.
Εισήγηση :
Κύριε Πρόεδρε ευχαριστώ που μου
δώσατε των λόγο και χαιρετίζω τον Κ
Δήμαρχο και το Δημοτικό συμβούλιο .
Για όσους δεν με γνωρίζουν ασχολήθηκα
με την τοπική Αυτοδιοίκηση από διάφορες θέσης από το 1999 που ξεκίνησε ο
Καποδίστριας μέχρι και το 2014.
Ο λόγος της παρουσίας μου στο
Δημοτικό συμβούλιο είναι ότι θεωρώ Άδικη αλλά και παράνομη την απόφαση της
ΔΕΥΑΚ αλλά και του Δημοτικού Συμβουλίου για την τιμολογιακή πολιτική της ΔΕΥΑΚ
για το έτος 2018 για τους εξής λόγους .
Αλλά πρώτα θέλω να πω ότι έχω έρθει
καλοπροαίρετα.
Ο Δήμος και η ΔΕΥΑΚ δεν διοικούνται
βάση μονό αριθμών και Ισολογισμών αλλά
και βάση των αναγκών των πολιτών.
Πρώτων οι τιμολογιακή πολιτική της
ΔΕΥΑΚ βασίστηκε σε νόμο από την Εθνική
επιτροπή υδάτων ο οποίος είναι Γενικός Κανόνας Κοστολόγηση
Ύδατος,
Σε ένα από του μεγαλύτερους Δήμους
της χώρας με διαφορετικά χαρακτηριστικά
στην κοστολόγηση Ύδατος από περιοχή σε
περιοχή .
Άλλο κόστος έχει ο πρώην Δήμος
Μουριών και άλλο τα Κρούσσια η
Γαλλικός τα οποία θα πρέπει να τα λάβετε
υπ όψιν.
Η πρώτη και βασική μου ένσταση στον
τρόπο διαχείρισης των Παγίων και των
Αποσβέσεων που επηρεάζουν τον υπολογισμό του κόστους.
Είναι νόμιμες οι αποσβέσεις που
επιβαρύνουν το κόστος σε πάγιο το οποίο το έχει κάνει περιουσιακό
στοιχείο η ΔΕΥΑΚ από δωρεάν παραχώρηση και ΜΗΔΕΝ Κόστος από τον
Νέο Δήμο Κιλκίς και αυτός τα έχει πάρει από τους
Καποδιστριακούς Δήμους.
Είναι νόμιμες οι αποσβέσεις σε πάγιο το οποίο οι
Καποδιστριακοί Δήμοι το έχουν
κατασκευάσει από το πρόγραμμα ΘΗΣΕΑΣ που είναι έχτρα χρηματοδοτήσεις η επιχορηγήσεις .
Όταν ένα πάγιο επιδοτηθεί
αποσβέσεις κάνουμε στο υπόλοιπο της αξίας.
Στην περίπτωση των Καποδιστριακών Δήμων έχουν εξτρά χρηματοδοτηθεί κατά 100 % στα ποσά των έργων.
Εδώ θέλω να πω ένα παράδειγμα που ο Δήμος Κιλκίς το έχει
περάσει στην περίπτωση ΣΦΑΓΕΙΩΝ ΚΙΛΚΙΣ ΑΕ .
Σε πρόγραμμα των ΣΦΑΓΕΙΩΝ ΚΙΛΚΙΣ
που απαιτούσε αύξηση κεφαλαίου από Τακτικά έσοδα ο Δήμος Κιλκίς έκανε αύξηση στο κεφάλαιο των
ΣΦΑΓΕΙΩΝ από το πρόγραμμα ΘΗΣΕΑΣ . Δεν
έγινε δεκτή η αύξηση γιατί ήταν από ΘΗΣΕΑ και ήταν έχτρα χρηματοδότηση .
Και ένα τελευταίο για να καταλάβετε πως οι αποσβέσεις μπορεί να εκτινάξουν το κόστος
και να γίνει ασύμφορη η λειτουργία του έργου
Εδώ για να μην παρεξηγηθώ θα πω ότι
τα Δημοτικά Συμβούλια έρχονται και
παρέρχονται οι Τεχνοκράτες όμως Μένουν και λειτουργούν με τον τρόπο τους
.
Θα αναφερθώ σε ένα πρόσφατο έργο στο
Δήμου Γαλλικού Αποχετευτικό και
βιολογικός καθαρισμός Ν. ΣΑΝΤΑ το οποίο ολοκληρώθηκε συνδεθήκαν οι κάτοικοι και τέθηκε σε
λειτουργία.
Το κόστος του έργου είναι
περίπου 3.500.000 το οποίο έχει
γίνει με χρηματοδότηση 100% από το
Υπουργείο Ανάπτυξης. Αν συνδεθούν
500 σπίτια με το σκεπτικό της
ΔΕΥΑΚ οι κάτοικοι της Ν Σάντας θα πρέπει να επιβαρυνθούν εκτός από τα έξοδα
συντήρησης και λειτουργίας και το κόστος αποσβέσεων που με τον
χαμηλότερο συντελεστή 4 % ανέρχεται στο
ποσό 140.000 Ε τον χρόνο δηλαδή σε κάθε
σπίτι 280 Ε έχτρα επιβάρυνση .
Μπορούν να ανταποκριθούν οι κάτοικοι
σε ένα τέτοιο κόστος.
Όσον αφορά τις αποσβέσεις 1.620.000 Ε στο υπολογισμό στο κόστος Νερού
λαμβάνει το 35% στο υπολογισμένο κόστος Νερού . Με το ποσό αυτό είναι
σαν να κάνουμε 540 χιλιόμετρα εξωτερικά δίκτυα βάση τις τιμολογιακής πολιτικής της ΔΕΥΑΚ Ή 31EYRO
Φόρο σε κάθε κάτοικο (52.000) βάση
της απογραφής.
Το πραγματικό γεγονός είναι ότι η
ΔΕΥΑΚ δεν έχει πληρώσει ούτε ένα EYRO για να αποκτήσει τα
πάγια, που έχει πάρει από τον Δήμο Κιλκίς ή τους Καποδιστριακούς Δήμους ,τα
έκανε κεφάλαιο παγίων και τα χρεώνει
στου Δημότες σαν να τα κατασκεύασε η ίδια με δικά της κεφάλαια.
Δηλαδή οι δημότες ξαναληρώνουν έργα
τα οποία τα έχουν γίνει από το Δήμου ή
το Κράτος.
Αυτά όσον αφορά τις αποσβέσεις.
Το κύριο κόστος στην Ύδρευσης ΚΑΙ αποχέτευσης είναι η Δ Ε Η το 2013 το κόστος ενέργειας ήταν 1.467.411 σύμφωνα με την ενημέρωση της
ΔΕΥΑΚ στις 30-6-2014 και το 2017 σύμφωνα με την τιμολογιακή πολιτική της ΔΕΥΑΚ η
ΔΕΗ είναι 1.525.000 Δηλαδή αύξηση 3,9 % από το 2013 έως το 2017
Πως δικαιολογείτε την μεγάλη αύξηση.
Ένα άλλο στοιχείο που θα πρέπει να
λάβετε υπ όψιν είναι η εκτίναξη του κόστους κατά 80% από τους ΚΑΠΟΔΙΣΤΙΑΚΟΥΣ Δήμους στο Νέο Δήμο Κιλκίς
2011
1.298.000
2013 1.718.000
2017 2.322.500
για του Καποδιστριακούς Δήμους σε σύνολο 4.644.500 συνολικό .
*** Οικονομικά στοιχεία καταστάσεων.
ΠΙΝΑΚΑΣ ΚΥΡΙΩΝ ΔΙΚΤΩΝ ΔΕΥΑ ΚΙΛΚΙΣ
ΙΣΟΛΟΓΙΣΜΩΝ ΕΤΩΣ Α ΥΠΩΧΡ ΠΕΛΑΤΩΝ ΥΠΟΛ ΠΡΟΜΗΘΕΥΤΩΝ ΤΑΜΕΙΟ ΑΠΟΣΒΕΣΗΣ
ΔΗΜΟΣ ΚΙΛΚΙΣ
2010 1.567.037 68.153 472.346 1.118.572
2011 1.785.943 115.809 539.508
978.185
2012 1.850.737 1.313.549 1.495.278 950.981
ΝΕΟΣ ΔΗΜΟΣ
ΚΙΛΚΙΣ ΜΕΤΑΦΩΡΑ ΣΤΗ ΔΕΥΑ ΥΔΡΕΥΣΗ -ΑΠΟΧΕΤΕΥΣΗ
2013 2.802.159 538.401 321.988 1.621.612
2014 3.109.898 170.123 344.885 1.581.139 2015 3.764.664 494.720 211.487 1.593.658
2016 4.050.569 889.215 1.650.000
Τα στοιχεία του 2016 είναι από την απόφαση την τιμολογιακή
πολιτική της ΔΕΥΑ ΚΙΛΚΙΣ και από των προυπολογισμό 2018.Τα έτη 2010-2015 από
του Ισολογισμούς της ΔΕΥΑ ΚΙΛΚΙΣ
Μεγάλη αύξηση των οφειλών ΔΗΜΩΤΩΝ-ΚΑΤΑΝΑΛΟΤΩΝ ΠΡΟΣ ΔΕΥΑ και
αύξηση των υποχρεώσεων προς του προμηθευτές .
Μεγάλη
αύξηση αποσβέσεων μετά την μεταφορά της αρμοδιότητας στην ΔΕΥΑ ΚΙΛΚΙΣ, χωρίς τα
πρώτα χρόνια η ΔΕΥΑ να τα λαμβάνει υπ όψιν όλου του ποσού αποσβέσεων στο κόστος τιμολογιακής πολιτικής.
Τα παραπάνω που έχω αναφέρει είναι τα βασικά
σημεία που έχω διαφορετική άποψη . Η υπηρεσία Ύδρευσης είναι ανταποδοτική στο
βασικότερο αγαθό το Νερό και πρέπει να είναι στο χαμηλότερο κόστος .
Η ΔΕΥΑΚ και το Δημοτικό
Συμβούλιο θα πρέπει να ξαναδεί το θέμα
και αν πρέπει να γίνει αλλαγή της απόφασης για το καλό των Δημοτών να το κάνει.
Για όλο τον ενιαίο Δήμο Κιλκίς.
ΣΑΣ ΕΥΧΑΡΗΣΤΩ .
ΜΑΛΓΑΡΗΣ ΣΤΕΦΑΝΟΣ
Πρ. ΔΗΜΑΡΧΟΣ ΓΑΛΛΙΚΟΥ
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου