Μερικά από τα βασικά δικαιώματα που έχουν οι καταναλωτές κατά την αγορά αγαθών και υπηρεσιών παραθέτει η Γενική Διεύθυνση Προστασίας Καταναλωτή, με αφορμή την Παγκόσμια Ημέρα Καταναλωτή (15η Μαρτίου).
Συγκεκριμένα, οι καταναλωτές έχουν:
- Δικαίωμα σε συμβάσεις χωρίς καταχρηστικούς όρους.
-Δικαίωμα σε πλήρη και σαφή ενημέρωση.
-Δικαίωμα σε αναιτιολόγητη υπαναχώρηση εντός 14 ημερών στις συμβάσεις που συνάπτονται από απόσταση ή εκτός εμπορικού καταστήματος.
-Δικαίωμα σε παροχή οδηγιών χρήσης και τεχνικής υποστήριξης.
- Δικαίωμα σε ασφαλή προϊόντα.
-Δικαίωμα σε αληθείς και αξιόπιστες διαφημίσεις.
Τα παραπάνω είναι ορισμένα μόνο από τα δικαιώματα των καταναλωτών που έχουν άμεσο αντίκτυπο στην καθημερινή τους ζωή. Η βελτίωση της ενημέρωσης των καταναλωτών για τα δικαιώματά τους, σε συνδυασμό με την επιβολή των κανόνων για την προστασία τους, ενισχύουν την εμπιστοσύνη των καταναλωτών κατά την διενέργεια των συναλλαγών τους.
Η προάσπιση των δικαιωμάτων και των οικονομικών συμφερόντων των καταναλωτών αποτελεί στρατηγικό σκοπό της Γενικής Διεύθυνσης Προστασίας Καταναλωτή, η οποία για το έτος 2018 επέβαλε σε βάρος προμηθευτών που παραβίασαν την κείμενη νομοθεσία για την προστασία των καταναλωτών, χρηματικά πρόστιμα συνολικού ύψους 404.600,00 ευρώ και εξέδωσε 9 διοικητικές πράξεις σύστασης για συμμόρφωση.
Οι καταναλωτές μπορούν να ενημερώνονται τηλεφωνικά για τα δικαιώματά τους από τη Γραμμή Καταναλωτή 1520 και όταν διαπιστώνουν παραβάσεις των δικαιωμάτων τους να αποστέλλουν τις καταγγελίες τους στην ηλεκτρονική διεύθυνση 1520@efpolis.gr, ή μέσω της φόρμας καταγγελιών στο http://www.1520.gov.gr/.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου