Τις προβλέψεις για το άνοιγμα των σχολείων μετά το lockdown εξαιτίας του κορωνοϊού περιλαμβάνει η ΚΥΑ που δημοσιεύτηκε στο ΦΕΚ, ενώ σήμερα απεστάλη στα σχολεία η εγκύκλιος με τις οδηγίες για τη διαρρύθμιση των αιθουσών και την οργάνωση των διαλειμμάτων.
Αναλυτικά, η εγκύκλιος προβλέπει:
- Για την προσέλευση στον χώρο του σχολείου
Περιορίζεται ο συνωστισμός κατά την προσέλευση-αποχώρηση στη σχολική μονάδα, φροντίζοντας να τηρούνται αποστάσεις μεταξύ των μαθητών. Δεν πραγματοποιείται η συγκέντρωση μαθητών στον προαύλιο χώρο πριν την έναρξη του ωρολογίου προγράμματος και η καθιερωμένη διαδικασία πραγματοποιείται εντός των αιθουσών.
- Για τη διαρρύθμιση των αιθουσών
Σύμφωνα με την εγκύκλιο, οι σχολικές αίθουσες πρέπει να διαμορφωθούν έτσι ώστε να μεγιστοποιείται η απόσταση μεταξύ των μαθητών στο πλαίσιο του εφικτού, δηλαδή ένας μαθητής ανά θρανίο.
Αλλαγές στις σχολικές αίθουσες λόγω κορωνοϊού. Αυτή θα είναι η νέα εικόνα της τάξης / Φωτογραφία: ΑΠΕ/ΜΠΕ Αλέξανδρος Μπελτές
Υπενθυμίζεται, ότι ο μέγιστος επιτρεπόμενος αριθμός μαθητών ανά σχολική αίθουσα ορίζεται στους 15. Υπάρχει η δυνατότητα αναπροσαρμογής των ωρολογίων προγραμμάτων ανά υποτμήμα, ώστε το ήδη υφιστάμενο εκπαιδευτικό προσωπικό να αξιοποιείται με τον βέλτιστο δυνατό τρόπο ανά υποτμήμα και διδακτική ώρα.
Η απόσταση μεταξύ των μαθητών πρέπει να είναι ίση με 1,5 μέτρo μήκος. Εάν κάποια σχολική αίθουσα δεν επαρκεί για την τήρηση αυτής της απόστασης, τότε το τμήμα, ανεξαρτήτως αριθμού μαθητών, χωρίζεται σε υποτμήματα.
Με αποστάσεις τα θρανία και μόνο για ένα μαθητή / Φωτογραφία: ΑΠΕ/ΜΠΕ Αλέξανδρος Μπελτές
Προτείνεται, επίσης, τα θρανία να έχουν κοινό προσανατολισμό, ώστε να μειώνεται κατά το μέγιστο δυνατό η έκθεση των μαθητών σε σταγονίδια από βήχα ή φτέρνισμα, ιδιαίτερα σε αίθουσες με περιορισμένο χώρο.
Επιπλέον, επισημαίνεται ότι είναι σημαντική η αποσυμφόρηση και του γραφείου των εκπαιδευτικών.
Η διάταξη των θρανίων στις τάξεις όπως προτείνει το Υπουργείο Παιδείας
- Ωράρια διαλειμμάτων
Προκειμένου να περιοριστεί η αλληλεπίδραση μεταξύ των τμημάτων/υποτμημάτων, είναι σημαντικό να υιοθετηθούν πρακτικές συστηματικού διαχωρισμού των μαθητών και κατά τα διαλείμματα.
Λόγω των ιδιαίτερων συνθηκών, το πρόγραμμα εφημεριών θα πρέπει να αναπροσαρμόζεται κατά τον βέλτιστο δυνατό τρόπο, ώστε να αποφεύγεται ο συνωστισμός των μαθητών κατά τη διάρκεια των διαλειμμάτων και να διασφαλίζεται η τήρηση των απαιτούμενων αποστάσεων των μαθητών σε κάθε χώρο του σχολείου.
Ιδιαίτερη προσοχή θα πρέπει να δίνεται στη σταδιακή έξοδο, με σειρά, των μαθητών στο προαύλιο. Κάθε τμήμα/τάξη θα έχει διαφορετικό χώρο στο προαύλιο και απαγορεύονται τα παιχνίδια με μπάλα (π.χ. βόλεϊ, μπάσκετ, ποδόσφαιρο).
Τα προτεινόμενα Ωράρια Διαλειμμάτων από το Υπουργείο Παιδείας
- Συνεδριάσεις Συλλόγου Διδασκόντων
Οι διευθυντές των σχολικών μονάδων έχουν τη δυνατότητα να καλούν τα μέλη του Συλλόγου Διδασκόντων σε συνεδρίαση σε χώρο που πληροί τις προϋποθέσεις της προβλεπόμενης απόστασης μεταξύ των εκπαιδευτικών, ακόμη και αν αυτό απαιτεί τη μετακίνηση της συνεδρίασης του Συλλόγου σε άλλο χώρο από εκείνο που συνήθως χρησιμοποιείται για αυτόν τον σκοπό.
- Για τους καθηγητές γυμνασίων
Ειδικότερα, για τους καθηγητές γυμνασίου, η καθημερινή παρουσία στο σχολείο δύναται, έως την επανέναρξη της λειτουργίας των γυμνασίων, να ορίζεται από τον διευθυντή σύμφωνα με τις διοικητικές ανάγκες σε κάθε περίσταση.
Όσον αφορά στη χρήση μάσκας διευκρινίζεται ότι κατά τη διαδικασία παροχής της παράλληλης στήριξης προς τους μαθητές από τον αρμόδιο εκπαιδευτικό είτε από ειδικό βοηθητικό προσωπικό είτε από σχολικό νοσηλευτή κατά την άσκηση των καθηκόντων τους, είναι υποχρεωτική η χρήση μάσκας. Κατά τα λοιπά, η χρήση προστατευτικής μάσκας από μαθητές και εκπαιδευτικό προσωπικό εντός των σχολικών μονάδων είναι προαιρετική.
Τα μέτρα ασφαλείας στα σχολεία
Όσον αφορά στα μέτρα ασφαλείας στο ΦΕΚ αναφέρονται τα εξής:
1.Ο διευθυντής σχολικής μονάδας και ο Σύλλογος Διδασκόντων, φροντίζουν ώστε να λαμβάνονται όλα τα κατάλληλα μέτρα ασφάλειας και προφύλαξης μαθητών και εκπαιδευτικών, ιδίως σε σχέση με τον φυσικό αερισμό των αιθουσών διδασκαλίας, την αποφυγή συγχρωτισμού και την τήρηση των οδηγιών καλής υγιεινής χεριών, σύμφωνα με τις οδηγίες της Διεύθυνσης Δημόσιας Υγείας του Υπουργείου Υγείας και του Ε.Ο.Δ.Υ.
2. Ειδικά, το πρακτικό μάθημα «Εργαστήρια Πληροφορικής» πραγματοποιείται με κάλυψη των πληκτρολογίων με μεμβράνη οικιακής χρήσεως, η οποία αφαιρείται με την εναλλαγή κάθε χρήστη.
3. Ο Διευθυντής της σχολικής μονάδας και ο Σύλλογος Διδασκόντων προβαίνουν σε όλες τις αναγκαίες ενέργειες, προκειμένου να πραγματοποιηθούν οι ώρες διδασκα-λίας των μαθημάτων που προβλέπονται στα ωρολόγια προγράμματα.
4. Με ευθύνη του Διευθυντή κάθε σχολικής μονάδας και της σχολικής επιτροπής, στο πλαίσιο των αρμοδιοτήτων τους, ορίζεται η παροχή υπηρεσιών καθαριότητας και κατά τη διάρκεια λειτουργίας των σχολικών μονάδων, σύμφωνα με τις οδηγίες της Διεύθυνσης Δημόσιας Υγεί-ας του Υπουργείου Υγείας και του Ε.Ο.Δ.Υ.
5. Τα κυλικεία των σχολικών μονάδων παραμένουν κλειστά μέχρι τη λήξη του διδακτικού έτους.
6. Για το σχολικό έτος 2019-2020 δεν πραγματοποιούνται οι εκδρομές, επισκέψεις, περίπατοι, εκδηλώσεις, μαθητικοί αγώνες, προγράμματα ανταλλαγής μαθητών και εκπαιδευτικών και η λειτουργία βιβλιοθηκών.
Αναλυτικά, η εγκύκλιος προβλέπει:
- Για την προσέλευση στον χώρο του σχολείου
Περιορίζεται ο συνωστισμός κατά την προσέλευση-αποχώρηση στη σχολική μονάδα, φροντίζοντας να τηρούνται αποστάσεις μεταξύ των μαθητών. Δεν πραγματοποιείται η συγκέντρωση μαθητών στον προαύλιο χώρο πριν την έναρξη του ωρολογίου προγράμματος και η καθιερωμένη διαδικασία πραγματοποιείται εντός των αιθουσών.
- Για τη διαρρύθμιση των αιθουσών
Σύμφωνα με την εγκύκλιο, οι σχολικές αίθουσες πρέπει να διαμορφωθούν έτσι ώστε να μεγιστοποιείται η απόσταση μεταξύ των μαθητών στο πλαίσιο του εφικτού, δηλαδή ένας μαθητής ανά θρανίο.
Αλλαγές στις σχολικές αίθουσες λόγω κορωνοϊού. Αυτή θα είναι η νέα εικόνα της τάξης / Φωτογραφία: ΑΠΕ/ΜΠΕ Αλέξανδρος Μπελτές
Υπενθυμίζεται, ότι ο μέγιστος επιτρεπόμενος αριθμός μαθητών ανά σχολική αίθουσα ορίζεται στους 15. Υπάρχει η δυνατότητα αναπροσαρμογής των ωρολογίων προγραμμάτων ανά υποτμήμα, ώστε το ήδη υφιστάμενο εκπαιδευτικό προσωπικό να αξιοποιείται με τον βέλτιστο δυνατό τρόπο ανά υποτμήμα και διδακτική ώρα.
Η απόσταση μεταξύ των μαθητών πρέπει να είναι ίση με 1,5 μέτρo μήκος. Εάν κάποια σχολική αίθουσα δεν επαρκεί για την τήρηση αυτής της απόστασης, τότε το τμήμα, ανεξαρτήτως αριθμού μαθητών, χωρίζεται σε υποτμήματα.
Με αποστάσεις τα θρανία και μόνο για ένα μαθητή / Φωτογραφία: ΑΠΕ/ΜΠΕ Αλέξανδρος Μπελτές
Προτείνεται, επίσης, τα θρανία να έχουν κοινό προσανατολισμό, ώστε να μειώνεται κατά το μέγιστο δυνατό η έκθεση των μαθητών σε σταγονίδια από βήχα ή φτέρνισμα, ιδιαίτερα σε αίθουσες με περιορισμένο χώρο.
Επιπλέον, επισημαίνεται ότι είναι σημαντική η αποσυμφόρηση και του γραφείου των εκπαιδευτικών.
Η διάταξη των θρανίων στις τάξεις όπως προτείνει το Υπουργείο Παιδείας
- Ωράρια διαλειμμάτων
Προκειμένου να περιοριστεί η αλληλεπίδραση μεταξύ των τμημάτων/υποτμημάτων, είναι σημαντικό να υιοθετηθούν πρακτικές συστηματικού διαχωρισμού των μαθητών και κατά τα διαλείμματα.
Λόγω των ιδιαίτερων συνθηκών, το πρόγραμμα εφημεριών θα πρέπει να αναπροσαρμόζεται κατά τον βέλτιστο δυνατό τρόπο, ώστε να αποφεύγεται ο συνωστισμός των μαθητών κατά τη διάρκεια των διαλειμμάτων και να διασφαλίζεται η τήρηση των απαιτούμενων αποστάσεων των μαθητών σε κάθε χώρο του σχολείου.
Ιδιαίτερη προσοχή θα πρέπει να δίνεται στη σταδιακή έξοδο, με σειρά, των μαθητών στο προαύλιο. Κάθε τμήμα/τάξη θα έχει διαφορετικό χώρο στο προαύλιο και απαγορεύονται τα παιχνίδια με μπάλα (π.χ. βόλεϊ, μπάσκετ, ποδόσφαιρο).
Τα προτεινόμενα Ωράρια Διαλειμμάτων από το Υπουργείο Παιδείας
- Συνεδριάσεις Συλλόγου Διδασκόντων
Οι διευθυντές των σχολικών μονάδων έχουν τη δυνατότητα να καλούν τα μέλη του Συλλόγου Διδασκόντων σε συνεδρίαση σε χώρο που πληροί τις προϋποθέσεις της προβλεπόμενης απόστασης μεταξύ των εκπαιδευτικών, ακόμη και αν αυτό απαιτεί τη μετακίνηση της συνεδρίασης του Συλλόγου σε άλλο χώρο από εκείνο που συνήθως χρησιμοποιείται για αυτόν τον σκοπό.
- Για τους καθηγητές γυμνασίων
Ειδικότερα, για τους καθηγητές γυμνασίου, η καθημερινή παρουσία στο σχολείο δύναται, έως την επανέναρξη της λειτουργίας των γυμνασίων, να ορίζεται από τον διευθυντή σύμφωνα με τις διοικητικές ανάγκες σε κάθε περίσταση.
Όσον αφορά στη χρήση μάσκας διευκρινίζεται ότι κατά τη διαδικασία παροχής της παράλληλης στήριξης προς τους μαθητές από τον αρμόδιο εκπαιδευτικό είτε από ειδικό βοηθητικό προσωπικό είτε από σχολικό νοσηλευτή κατά την άσκηση των καθηκόντων τους, είναι υποχρεωτική η χρήση μάσκας. Κατά τα λοιπά, η χρήση προστατευτικής μάσκας από μαθητές και εκπαιδευτικό προσωπικό εντός των σχολικών μονάδων είναι προαιρετική.
Τα μέτρα ασφαλείας στα σχολεία
Όσον αφορά στα μέτρα ασφαλείας στο ΦΕΚ αναφέρονται τα εξής:
1.Ο διευθυντής σχολικής μονάδας και ο Σύλλογος Διδασκόντων, φροντίζουν ώστε να λαμβάνονται όλα τα κατάλληλα μέτρα ασφάλειας και προφύλαξης μαθητών και εκπαιδευτικών, ιδίως σε σχέση με τον φυσικό αερισμό των αιθουσών διδασκαλίας, την αποφυγή συγχρωτισμού και την τήρηση των οδηγιών καλής υγιεινής χεριών, σύμφωνα με τις οδηγίες της Διεύθυνσης Δημόσιας Υγείας του Υπουργείου Υγείας και του Ε.Ο.Δ.Υ.
2. Ειδικά, το πρακτικό μάθημα «Εργαστήρια Πληροφορικής» πραγματοποιείται με κάλυψη των πληκτρολογίων με μεμβράνη οικιακής χρήσεως, η οποία αφαιρείται με την εναλλαγή κάθε χρήστη.
3. Ο Διευθυντής της σχολικής μονάδας και ο Σύλλογος Διδασκόντων προβαίνουν σε όλες τις αναγκαίες ενέργειες, προκειμένου να πραγματοποιηθούν οι ώρες διδασκα-λίας των μαθημάτων που προβλέπονται στα ωρολόγια προγράμματα.
4. Με ευθύνη του Διευθυντή κάθε σχολικής μονάδας και της σχολικής επιτροπής, στο πλαίσιο των αρμοδιοτήτων τους, ορίζεται η παροχή υπηρεσιών καθαριότητας και κατά τη διάρκεια λειτουργίας των σχολικών μονάδων, σύμφωνα με τις οδηγίες της Διεύθυνσης Δημόσιας Υγεί-ας του Υπουργείου Υγείας και του Ε.Ο.Δ.Υ.
5. Τα κυλικεία των σχολικών μονάδων παραμένουν κλειστά μέχρι τη λήξη του διδακτικού έτους.
6. Για το σχολικό έτος 2019-2020 δεν πραγματοποιούνται οι εκδρομές, επισκέψεις, περίπατοι, εκδηλώσεις, μαθητικοί αγώνες, προγράμματα ανταλλαγής μαθητών και εκπαιδευτικών και η λειτουργία βιβλιοθηκών.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου