Ερώτηση προς όλους τους Υπουργούς κατέθεσε η Γραμματέας τη Κ.Ο. ΣΥΡΙΖΑ, Όλγα Γεροβασίλη και 60 Βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ ζητώντας αναλυτικά στοιχεία σε σχέση με το ποιες και πόσες απευθείας αναθέσεις έχει κάνει η Κυβέρνηση με αφορμή την πανδημία του κορωνοϊού covid-19;Μανδύας η υγειονομική κρίση
Όπως επισημαίνουν οι Βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ, εν μέσω της υγειονομικής κρίσης, η Κυβέρνηση με επανειλημμένες διατάξεις σε Πράξεις Νομοθετικού Περιεχομένου εκτός της τυπικής κοινοβουλευτικής διαδικασίας, εισήγαγε ρυθμίσεις για απευθείας αναθέσεις κάθε είδους, κατά παρέκκλιση των διατάξεων περί δημοσίων συμβάσεων.
Αναμφίβολα, σε ορισμένες περιπτώσεις κάποιες εγκρίσεις δαπανών είχαν κατεπείγοντα χαρακτήρα για την αντιμετώπιση της υγειονομικής κρίσης. Όμως, αποτελεί κοινό τόπο ότι σε πολλές περιπτώσεις χρησιμοποιήθηκε η υγειονομική κρίση ως μανδύας για την νομιμοποίηση απευθείας αναθέσεων και χρηματοδοτήσεων που δεν είχαν τον χαρακτήρα του επείγοντος.
Τα vouchers
Η υπόθεση με τα vouchers και ο εμπαιγμός χιλιάδων επιστημόνων για την κατάρτιση τύπου «σκοιλ ελικικού» είναι ίσως το πιο χαρακτηριστικό παράδειγμα: εν μέσω πανδημίας εκατομμύρια Ευρώ αντί να δοθούν για να στηρίξουν τους πληττόμενους κλάδους, θα διοχετεύονταν σε 7 πλατφόρμες τηλεκπαίδευσης με το υλικό τηλεκπαίδευσης να είναι τέτοιου επιπέδου που κατέληξε να διαπομπευθεί άδικα ολόκληρος ο κλάδος των Κέντρων επαγγελματικής Κατάρτισης (ΚΕΚ) και των Κέντρων Επιμόρφωσης και Δια Βίου Μάθησης (ΚΕ.ΔΙ.ΒΙ.Μ.).
Δυστυχώς, η περίπτωση των vouchers δεν είναι η μόνη. Διαρκείς χρηματοδοτήσεις προς τα ΜΜΕ χωρίς διαφάνεια, δωράκια στα ιδιωτικά θεραπευτήρια, σκανδαλώδεις υπερκοστολογημένες αναθέσεις για την προμήθεια υγειονομικού υλικού είναι μερικές μόνο από τις περιπτώσεις που είδαν το φως της δημοσιότητας.
Οι πολίτες να μάθουν που πήγε και το τελευταίο ευρώ
Όπως επισημαίνουν οι Βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ, η Κυβέρνηση με πληθώρα διατάξεων έχει θεσπίσει τη διαδικασία απευθείας αναθέσεων κατά παρέκκλιση των διατάξεων περί δημοσίων συμβάσεων αλλά και ύπαρξης απορρήτου για δαπάνες που σχετίζονται με την αντιμετώπιση του κοροναϊού, ανεξαρτήτως ύψους ποσού και είδους προμήθειας/έργου/υπηρεσιών.
Όμως, οι Έλληνες πολίτες που βιώνουν για μια ακόμη φορά, συνθήκες εργασιακής και οικονομικής ανασφάλειας, έχουν δικαίωμα να γνωρίζουν πού κατευθύνθηκε μέχρι και το τελευταίο ευρώ του κρατικού προϋπολογισμού κατά τη διάρκεια της κρίσης.
Έτσι ζητούν από το σύνολο των Υπουργών να καταθέσουν στοιχεία και να ενημερώσουν αναλυτικά ποιο είναι το σύνολο των εγκεκριμένων δαπανών κάθε είδους που δόθηκαν με τη διαδικασία της απευθείας ανάθεσης, χρηματοδοτήσεων επιχορηγήσεων και οικονομικών ενισχύσεων που έχουν χορηγηθεί από κάθε Υπουργείο και τους εποπτευόμενους φορείς του, από τις 25-02-2020 και μετά.
Αναλυτικά η ερώτηση
Ακολουθεί ολόκληρη η Ερώτηση και ΑΚΕ:
Αθήνα, 26 Μαΐου 2020
ΕΡΩΤΗΣΗ και ΑΚΕ
Προς τους κ.κ. Υπουργούς Οικονομικών, Ανάπτυξης και Επενδύσεων, Εξωτερικών, Προστασίας του Πολίτη, Εθνικής Άμυνας, Παιδείας και Θρησκευμάτων, Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων, Υγείας, Περιβάλλοντος και Ενέργειας, Πολιτισμού και Αθλητισμού, Δικαιοσύνης, Εσωτερικών, Ψηφιακής Διακυβέρνησης, Υποδομών και Μεταφορών, Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων, Τουρισμού, Μετανάστευσης και Ασύλου.
Θέμα: Πόσες απευθείας αναθέσεις έχει κάνει η Κυβέρνηση με αφορμή την πανδημία του κοροναϊού covid-19;
Η πανδημία του COVID-19, δημιούργησε πρωτόγνωρες συνθήκες για την Ελληνική κοινωνία, περιορίζοντας σε μεγάλο βαθμό ακόμη και θεμελιώδη ατομικά δικαιώματα και ελευθερίες. Η ελληνική κοινωνία τήρησε σε απόλυτο βαθμό, με υπευθυνότητα και αίσθημα κοινωνικής αλληλεγγύης, τα αναγκαία μέτρα που ελήφθησαν για τον περιορισμό των μετακινήσεων και των συναθροίσεων.
Παρά ταύτα, εν μέσω της υγειονομικής κρίσης, η Κυβέρνηση με επανειλημμένες διατάξεις σε Πράξεις Νομοθετικού Περιεχομένου εκτός της τυπικής κοινοβουλευτικής διαδικασίας, εισήγαγε ρυθμίσεις για απευθείας αναθέσεις κάθε είδους, κατά παρέκκλιση των διατάξεων περί δημοσίων συμβάσεων.
Δεν υπάρχει αμφιβολία ότι σε ορισμένες περιπτώσεις κάποιες εγκρίσεις δαπανών είχαν κατεπείγοντα χαρακτήρα για την αντιμετώπιση της υγειονομικής κρίσης.Όμως, αποτελεί κοινό τόπο ότι σε πολλές περιπτώσεις χρησιμοποιήθηκε η υγειονομική κρίση ως μανδύας για την νομιμοποίηση απευθείας αναθέσεων και χρηματοδοτήσεων που δεν είχαν τον χαρακτήρα του επείγοντος. Χαρακτηριστικές περιπτώσεις, που είδαν το φως της δημοσιότητας, αποδεικνύουν ότι πολλές αναθέσεις του δημοσίου βαφτίστηκαν ως επείγουσες απλά και μόνο για να εξυπηρετηθούν κομματικοί φίλοι και συγκεκριμένα οικονομικά συμφέροντα.
Είναι επίσης γεγονός ότι η Κυβέρνηση παρά τις υπερφίαλες δηλώσεις περί επιτελικού κράτους που δήθεν ελέγχει και συντονίζει τα πάντα, απέφυγε ή απέτυχε να δημιουργήσει ένα αξιόπιστο σύστημα εσωτερικού ελέγχου, με αποτέλεσμα ομοειδή αγαθά ή υπηρεσίες να κοστολογούνται σκανδαλωδώς με διαφορετικές τιμές ανά φορέα ανάθεσης, σε βάρος φυσικά του κρατικού προϋπολογισμού και του δημοσίου συμφέροντος.
Ο ΣΥΡΙΖΑ ως Κυβέρνηση, διαχειριζόμενος με διαφάνεια και όρους χρηστής διοίκησης τα δημόσια οικονομικά της χώρας, άφησε ως ισχυρή παρακαταθήκη για το μέλλον της χώρας, το δημοσιονομικό «μαξιλάρι» ύψους 37 δις ευρώ. Η Κυβέρνηση της ΝΔ παρότι αρχικά το είχε αρνηθεί, τελικά αναγκάστηκε να παραδεχτεί ότι χρησιμοποίησε μέρος από το δημοσιονομικό μαξιλάρι που είχε δημιουργήσει η Κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ.
Την ίδια στιγμή όμως, η ΝΔ επίμονα αρνήθηκε να υιοθετήσει το εμπροσθοβαρές πρόγραμμα του ΣΥΡΙΖΑ για τη στήριξη των επιχειρήσεων και των εργαζομένων, επικαλούμενη το επιχείρημα ότι «λεφτόδεντρα δεν υπάρχουν». Ταυτόχρονα κι ενώ έχει αφήσει εντελώς αβοήθητες συγκεκριμένες κοινωνικές ομάδες, όπως για παράδειγμα τους ανθρώπους του πολιτισμού, προβαίνει σε σωρεία προκλητικών ευνοϊκών ρυθμίσεων προς ισχυρά οικονομικά συμφέροντα.
Η υπόθεση με τα vouchersκαι ο εμπαιγμός χιλιάδων επιστημόνων για την κατάρτιση τύπου «σκοιλ ελικικού» είναι ίσως το πιο χαρακτηριστικό παράδειγμα: εν μέσω πανδημίας εκατομμύρια Ευρώ αντί να δοθούν για να στηρίξουν τους πληττόμενους κλάδους, θα διοχετεύονταν σε 7 πλατφόρμες τηλεκπαίδευσης με το υλικό τηλεκπαίδευσης να είναι τέτοιου επιπέδου που κατέληξε να διαπομπευτεί άδικα ολόκληρος ο κλάδος των Κέντρων επαγγελματικής Κατάρτισης (ΚΕΚ) και των Κέντρων Επιμόρφωσης και Δια Βίου Μάθησης (ΚΕ.ΔΙ.ΒΙ.Μ.).
Δυστυχώς,η περίπτωση των vouchersδεν είναι η μόνη. Διαρκείς χρηματοδοτήσεις προς τα ΜΜΕ χωρίς διαφάνεια, δωράκια στα ιδιωτικά θεραπευτήρια, σκανδαλώδεις υπερκοστολογημένες αναθέσεις για την προμήθεια υγειονομικού υλικού είναι μερικές μόνο από τις περιπτώσεις που είδαν το φως της δημοσιότητας.
Επειδή κατά κοινή ομολογία η υγειονομική κρίση θα συνοδευτεί αναπόδραστα από γενικευμένη οικονομική κρίση.
Επειδή σύμφωνα με τις προβλέψεις της ΕΕ, η ύφεση στη χώρα μας αναμένεται να αγγίξει το 10% για το 2020.
Επειδή σημαντικοί τομείς της οικονομίας όπως ο τουρισμός έχουν ήδη πληγεί ανεπανόρθωτα από την οικονομική κρίση.
Επειδή σε πολλές περιπτώσεις η Κυβέρνηση αρνήθηκε ή καθυστέρησε την πληρωμή ακόμη και δεδουλευμένων του ιατρικού και παραϊατρικού προσωπικού του ΕΣΥ, επικαλούμενη την έλλειψη πόρων.
Επειδή η Κυβέρνηση με πληθώρα διατάξεων έχει θεσπίσει τη διαδικασία απευθείας αναθέσεων κατά παρέκκλιση των διατάξεων περί δημοσίων συμβάσεων αλλά και ύπαρξης απορρήτου για δαπάνες που σχετίζονται με την αντιμετώπιση του κορονοϊού, ανεξαρτήτως ύψους ποσού και είδους προμήθειας/έργου/υπηρεσιών.
Επειδή η χρηστή και διαφανής διαχείριση των δημόσιων οικονομικών της χώρας, αποτελεί πρωτίστως ζήτημα δημοκρατίας.
Επειδή οι Έλληνες πολίτες που βιώνουν για μια ακόμη φορά, συνθήκες εργασιακής και οικονομικής ανασφάλειας, έχουν δικαίωμα να γνωρίζουν πού κατευθύνθηκε και το τελευταίο ευρώ του κρατικού προϋπολογισμού κατά τη διάρκεια της κρίσης.
Ερωτώνται οι κ.κ. Υπουργοί:
1. Ποιο είναι το σύνολο των εγκεκριμένων δαπανών κάθε είδους που δόθηκαν με τη διαδικασία της απευθείας ανάθεσης από το Υπουργείο σας και τους εποπτευόμενους φορείς του, από τις 25-02-2020 και μετά;
2. Ποιο είναι το σύνολο των πάσης φύσεως χρηματοδοτήσεων, επιχορηγήσεων και οικονομικών ενισχύσεων που δόθηκαν από το Υπουργείο σας και τους εποπτευόμενους φορείς του, προς φυσικά και νομικά πρόσωπα δημοσίου και ιδιωτικού δικαίου από τις 25-02-2020 και μετά;
Αίτημα Κατάθεσης Εγγράφων
Παρακαλούμε να κατατεθούν τα παρακάτω έγγραφα:
1. Αντίγραφα όλων των διοικητικών πράξεων περί απευθείας αναθέσεων κάθε είδους (εκτέλεση έργου, παροχή υπηρεσίας, προμήθεια αγαθών κλπ) που εκδόθηκαν από το Υπουργείο σας και όλους τους εποπτευόμενους φορείς του, από τις 25-02-2020 και μετά.
2. Αντίγραφα όλων των διοικητικών πράξεων που αφορούν χρηματοδοτήσεις, επιχορηγήσεις και οικονομικές ενισχύσεις προς φυσικά και νομικά πρόσωπα δημοσίου ή ιδιωτικού τομέα που εκδόθηκαν από το Υπουργείο σας και τους εποπτευόμενους φορείς του από τις 25-02-2020 και μετά.
3. Συγκεντρωτικός πίνακας συνημμένων εγγράφων για όλες τις επισυναπτόμενες διοικητικές πράξεις.
Οι Eρωτώντες Bουλευτές
Γεροβασίλη Όλγα
Αβραμάκης Λευτέρης
Αθανασίου Αθανάσιος (Νάσος)
Αλεξιάδης Τρύφωνας
Αναγνωστοπούλου Σία
Αυλωνίτης Αλέξανδρος – Χρήστος
Αχτσιόγλου Ευτυχία (Έφη)
Βαγενά Άννα
Βαρδάκης Σωκράτης
Βέττα Καλλιόπη
Βίτσας Δημήτρης
Γιαννούλης Χρήστος
Γκαρά Αναστασία (Νατάσα)
Γκιόλας Γιάννης
Δραγασάκης Ιωάννης
Δρίτσας Θεόδωρος
Ελευθεριάδου Τάνια
Ζαχαριάδης Κώστας
Ζεϊμπέκ Χουσεΐν
Ζουράρις Κωνσταντίνος
Ηγουμενίδης Νίκος
Θραψανιώτης Μανόλης
Καλαματιανός Διονύσης – Χαράλαμπος
Καρασαρλίδου Ευφροσύνη (Φρόσω)
Κασιμάτη Ειρήνη (Νίνα)
Κάτσης Μάριος
Καφαντάρη Χαρούλα (Χαρά)
Λάππας Σπύρος
Μάλαμα Κυριακή
Μαμουλάκης Χαράλαμπος (Χάρης)
Μάρκου Κωνσταντίνος
Μεϊκόπουλος Αλέξανδρος
Μουζάλας Γιάννης
Μπάρκας Κωνσταντίνος
Μπουρνούς Γιάννης
Μωραΐτης Αθανάσιος (Θάνος)
Ξανθόπουλος Θεόφιλος
Ξενογιαννακοπούλου Μαριλίζα
Παπαηλιού Γιώργος
Παπανάτσιου Κατερίνα
Παππάς Νίκος
Πέρκα Θεοπίστη (Πέτη)
Πούλου Παναγιού (Γιώτα)
Ραγκούσης Γιάννης
Σαντορινιός Νεκτάριος
Σαρακιώτης Γιάννης
Σκουρολιάκος Παναγιώτης (Πάνος)
Σκούφα Ελισσάβετ (Μπέττυ)
Σπίρτζης Χρήστος
Συρμαλένιος Νίκος
Τζάκρη Θεοδώρα
Τζούφη Μερόπη
Τριανταφυλλίδης Αλέξανδρος
Τσίπρας Γιώργος
Φάμελλος Σωκράτης
Φίλης Νίκος
Φωτίου Θεανώ
Χαρίτου Δημήτριος (Τάκης)
Χαρίτσης Αλέξης
Χατζηγιαννάκης Μίλτος
Χρηστίδου Ραλλία
Πηγή ΑΜΠΕ
Όπως επισημαίνουν οι Βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ, εν μέσω της υγειονομικής κρίσης, η Κυβέρνηση με επανειλημμένες διατάξεις σε Πράξεις Νομοθετικού Περιεχομένου εκτός της τυπικής κοινοβουλευτικής διαδικασίας, εισήγαγε ρυθμίσεις για απευθείας αναθέσεις κάθε είδους, κατά παρέκκλιση των διατάξεων περί δημοσίων συμβάσεων.
Αναμφίβολα, σε ορισμένες περιπτώσεις κάποιες εγκρίσεις δαπανών είχαν κατεπείγοντα χαρακτήρα για την αντιμετώπιση της υγειονομικής κρίσης. Όμως, αποτελεί κοινό τόπο ότι σε πολλές περιπτώσεις χρησιμοποιήθηκε η υγειονομική κρίση ως μανδύας για την νομιμοποίηση απευθείας αναθέσεων και χρηματοδοτήσεων που δεν είχαν τον χαρακτήρα του επείγοντος.
Τα vouchers
Η υπόθεση με τα vouchers και ο εμπαιγμός χιλιάδων επιστημόνων για την κατάρτιση τύπου «σκοιλ ελικικού» είναι ίσως το πιο χαρακτηριστικό παράδειγμα: εν μέσω πανδημίας εκατομμύρια Ευρώ αντί να δοθούν για να στηρίξουν τους πληττόμενους κλάδους, θα διοχετεύονταν σε 7 πλατφόρμες τηλεκπαίδευσης με το υλικό τηλεκπαίδευσης να είναι τέτοιου επιπέδου που κατέληξε να διαπομπευθεί άδικα ολόκληρος ο κλάδος των Κέντρων επαγγελματικής Κατάρτισης (ΚΕΚ) και των Κέντρων Επιμόρφωσης και Δια Βίου Μάθησης (ΚΕ.ΔΙ.ΒΙ.Μ.).
Δυστυχώς, η περίπτωση των vouchers δεν είναι η μόνη. Διαρκείς χρηματοδοτήσεις προς τα ΜΜΕ χωρίς διαφάνεια, δωράκια στα ιδιωτικά θεραπευτήρια, σκανδαλώδεις υπερκοστολογημένες αναθέσεις για την προμήθεια υγειονομικού υλικού είναι μερικές μόνο από τις περιπτώσεις που είδαν το φως της δημοσιότητας.
Οι πολίτες να μάθουν που πήγε και το τελευταίο ευρώ
Όπως επισημαίνουν οι Βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ, η Κυβέρνηση με πληθώρα διατάξεων έχει θεσπίσει τη διαδικασία απευθείας αναθέσεων κατά παρέκκλιση των διατάξεων περί δημοσίων συμβάσεων αλλά και ύπαρξης απορρήτου για δαπάνες που σχετίζονται με την αντιμετώπιση του κοροναϊού, ανεξαρτήτως ύψους ποσού και είδους προμήθειας/έργου/υπηρεσιών.
Όμως, οι Έλληνες πολίτες που βιώνουν για μια ακόμη φορά, συνθήκες εργασιακής και οικονομικής ανασφάλειας, έχουν δικαίωμα να γνωρίζουν πού κατευθύνθηκε μέχρι και το τελευταίο ευρώ του κρατικού προϋπολογισμού κατά τη διάρκεια της κρίσης.
Έτσι ζητούν από το σύνολο των Υπουργών να καταθέσουν στοιχεία και να ενημερώσουν αναλυτικά ποιο είναι το σύνολο των εγκεκριμένων δαπανών κάθε είδους που δόθηκαν με τη διαδικασία της απευθείας ανάθεσης, χρηματοδοτήσεων επιχορηγήσεων και οικονομικών ενισχύσεων που έχουν χορηγηθεί από κάθε Υπουργείο και τους εποπτευόμενους φορείς του, από τις 25-02-2020 και μετά.
Αναλυτικά η ερώτηση
Ακολουθεί ολόκληρη η Ερώτηση και ΑΚΕ:
Αθήνα, 26 Μαΐου 2020
ΕΡΩΤΗΣΗ και ΑΚΕ
Προς τους κ.κ. Υπουργούς Οικονομικών, Ανάπτυξης και Επενδύσεων, Εξωτερικών, Προστασίας του Πολίτη, Εθνικής Άμυνας, Παιδείας και Θρησκευμάτων, Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων, Υγείας, Περιβάλλοντος και Ενέργειας, Πολιτισμού και Αθλητισμού, Δικαιοσύνης, Εσωτερικών, Ψηφιακής Διακυβέρνησης, Υποδομών και Μεταφορών, Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων, Τουρισμού, Μετανάστευσης και Ασύλου.
Θέμα: Πόσες απευθείας αναθέσεις έχει κάνει η Κυβέρνηση με αφορμή την πανδημία του κοροναϊού covid-19;
Η πανδημία του COVID-19, δημιούργησε πρωτόγνωρες συνθήκες για την Ελληνική κοινωνία, περιορίζοντας σε μεγάλο βαθμό ακόμη και θεμελιώδη ατομικά δικαιώματα και ελευθερίες. Η ελληνική κοινωνία τήρησε σε απόλυτο βαθμό, με υπευθυνότητα και αίσθημα κοινωνικής αλληλεγγύης, τα αναγκαία μέτρα που ελήφθησαν για τον περιορισμό των μετακινήσεων και των συναθροίσεων.
Παρά ταύτα, εν μέσω της υγειονομικής κρίσης, η Κυβέρνηση με επανειλημμένες διατάξεις σε Πράξεις Νομοθετικού Περιεχομένου εκτός της τυπικής κοινοβουλευτικής διαδικασίας, εισήγαγε ρυθμίσεις για απευθείας αναθέσεις κάθε είδους, κατά παρέκκλιση των διατάξεων περί δημοσίων συμβάσεων.
Δεν υπάρχει αμφιβολία ότι σε ορισμένες περιπτώσεις κάποιες εγκρίσεις δαπανών είχαν κατεπείγοντα χαρακτήρα για την αντιμετώπιση της υγειονομικής κρίσης.Όμως, αποτελεί κοινό τόπο ότι σε πολλές περιπτώσεις χρησιμοποιήθηκε η υγειονομική κρίση ως μανδύας για την νομιμοποίηση απευθείας αναθέσεων και χρηματοδοτήσεων που δεν είχαν τον χαρακτήρα του επείγοντος. Χαρακτηριστικές περιπτώσεις, που είδαν το φως της δημοσιότητας, αποδεικνύουν ότι πολλές αναθέσεις του δημοσίου βαφτίστηκαν ως επείγουσες απλά και μόνο για να εξυπηρετηθούν κομματικοί φίλοι και συγκεκριμένα οικονομικά συμφέροντα.
Είναι επίσης γεγονός ότι η Κυβέρνηση παρά τις υπερφίαλες δηλώσεις περί επιτελικού κράτους που δήθεν ελέγχει και συντονίζει τα πάντα, απέφυγε ή απέτυχε να δημιουργήσει ένα αξιόπιστο σύστημα εσωτερικού ελέγχου, με αποτέλεσμα ομοειδή αγαθά ή υπηρεσίες να κοστολογούνται σκανδαλωδώς με διαφορετικές τιμές ανά φορέα ανάθεσης, σε βάρος φυσικά του κρατικού προϋπολογισμού και του δημοσίου συμφέροντος.
Ο ΣΥΡΙΖΑ ως Κυβέρνηση, διαχειριζόμενος με διαφάνεια και όρους χρηστής διοίκησης τα δημόσια οικονομικά της χώρας, άφησε ως ισχυρή παρακαταθήκη για το μέλλον της χώρας, το δημοσιονομικό «μαξιλάρι» ύψους 37 δις ευρώ. Η Κυβέρνηση της ΝΔ παρότι αρχικά το είχε αρνηθεί, τελικά αναγκάστηκε να παραδεχτεί ότι χρησιμοποίησε μέρος από το δημοσιονομικό μαξιλάρι που είχε δημιουργήσει η Κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ.
Την ίδια στιγμή όμως, η ΝΔ επίμονα αρνήθηκε να υιοθετήσει το εμπροσθοβαρές πρόγραμμα του ΣΥΡΙΖΑ για τη στήριξη των επιχειρήσεων και των εργαζομένων, επικαλούμενη το επιχείρημα ότι «λεφτόδεντρα δεν υπάρχουν». Ταυτόχρονα κι ενώ έχει αφήσει εντελώς αβοήθητες συγκεκριμένες κοινωνικές ομάδες, όπως για παράδειγμα τους ανθρώπους του πολιτισμού, προβαίνει σε σωρεία προκλητικών ευνοϊκών ρυθμίσεων προς ισχυρά οικονομικά συμφέροντα.
Η υπόθεση με τα vouchersκαι ο εμπαιγμός χιλιάδων επιστημόνων για την κατάρτιση τύπου «σκοιλ ελικικού» είναι ίσως το πιο χαρακτηριστικό παράδειγμα: εν μέσω πανδημίας εκατομμύρια Ευρώ αντί να δοθούν για να στηρίξουν τους πληττόμενους κλάδους, θα διοχετεύονταν σε 7 πλατφόρμες τηλεκπαίδευσης με το υλικό τηλεκπαίδευσης να είναι τέτοιου επιπέδου που κατέληξε να διαπομπευτεί άδικα ολόκληρος ο κλάδος των Κέντρων επαγγελματικής Κατάρτισης (ΚΕΚ) και των Κέντρων Επιμόρφωσης και Δια Βίου Μάθησης (ΚΕ.ΔΙ.ΒΙ.Μ.).
Δυστυχώς,η περίπτωση των vouchersδεν είναι η μόνη. Διαρκείς χρηματοδοτήσεις προς τα ΜΜΕ χωρίς διαφάνεια, δωράκια στα ιδιωτικά θεραπευτήρια, σκανδαλώδεις υπερκοστολογημένες αναθέσεις για την προμήθεια υγειονομικού υλικού είναι μερικές μόνο από τις περιπτώσεις που είδαν το φως της δημοσιότητας.
Επειδή κατά κοινή ομολογία η υγειονομική κρίση θα συνοδευτεί αναπόδραστα από γενικευμένη οικονομική κρίση.
Επειδή σύμφωνα με τις προβλέψεις της ΕΕ, η ύφεση στη χώρα μας αναμένεται να αγγίξει το 10% για το 2020.
Επειδή σημαντικοί τομείς της οικονομίας όπως ο τουρισμός έχουν ήδη πληγεί ανεπανόρθωτα από την οικονομική κρίση.
Επειδή σε πολλές περιπτώσεις η Κυβέρνηση αρνήθηκε ή καθυστέρησε την πληρωμή ακόμη και δεδουλευμένων του ιατρικού και παραϊατρικού προσωπικού του ΕΣΥ, επικαλούμενη την έλλειψη πόρων.
Επειδή η Κυβέρνηση με πληθώρα διατάξεων έχει θεσπίσει τη διαδικασία απευθείας αναθέσεων κατά παρέκκλιση των διατάξεων περί δημοσίων συμβάσεων αλλά και ύπαρξης απορρήτου για δαπάνες που σχετίζονται με την αντιμετώπιση του κορονοϊού, ανεξαρτήτως ύψους ποσού και είδους προμήθειας/έργου/υπηρεσιών.
Επειδή η χρηστή και διαφανής διαχείριση των δημόσιων οικονομικών της χώρας, αποτελεί πρωτίστως ζήτημα δημοκρατίας.
Επειδή οι Έλληνες πολίτες που βιώνουν για μια ακόμη φορά, συνθήκες εργασιακής και οικονομικής ανασφάλειας, έχουν δικαίωμα να γνωρίζουν πού κατευθύνθηκε και το τελευταίο ευρώ του κρατικού προϋπολογισμού κατά τη διάρκεια της κρίσης.
Ερωτώνται οι κ.κ. Υπουργοί:
1. Ποιο είναι το σύνολο των εγκεκριμένων δαπανών κάθε είδους που δόθηκαν με τη διαδικασία της απευθείας ανάθεσης από το Υπουργείο σας και τους εποπτευόμενους φορείς του, από τις 25-02-2020 και μετά;
2. Ποιο είναι το σύνολο των πάσης φύσεως χρηματοδοτήσεων, επιχορηγήσεων και οικονομικών ενισχύσεων που δόθηκαν από το Υπουργείο σας και τους εποπτευόμενους φορείς του, προς φυσικά και νομικά πρόσωπα δημοσίου και ιδιωτικού δικαίου από τις 25-02-2020 και μετά;
Αίτημα Κατάθεσης Εγγράφων
Παρακαλούμε να κατατεθούν τα παρακάτω έγγραφα:
1. Αντίγραφα όλων των διοικητικών πράξεων περί απευθείας αναθέσεων κάθε είδους (εκτέλεση έργου, παροχή υπηρεσίας, προμήθεια αγαθών κλπ) που εκδόθηκαν από το Υπουργείο σας και όλους τους εποπτευόμενους φορείς του, από τις 25-02-2020 και μετά.
2. Αντίγραφα όλων των διοικητικών πράξεων που αφορούν χρηματοδοτήσεις, επιχορηγήσεις και οικονομικές ενισχύσεις προς φυσικά και νομικά πρόσωπα δημοσίου ή ιδιωτικού τομέα που εκδόθηκαν από το Υπουργείο σας και τους εποπτευόμενους φορείς του από τις 25-02-2020 και μετά.
3. Συγκεντρωτικός πίνακας συνημμένων εγγράφων για όλες τις επισυναπτόμενες διοικητικές πράξεις.
Οι Eρωτώντες Bουλευτές
Γεροβασίλη Όλγα
Αβραμάκης Λευτέρης
Αθανασίου Αθανάσιος (Νάσος)
Αλεξιάδης Τρύφωνας
Αναγνωστοπούλου Σία
Αυλωνίτης Αλέξανδρος – Χρήστος
Αχτσιόγλου Ευτυχία (Έφη)
Βαγενά Άννα
Βαρδάκης Σωκράτης
Βέττα Καλλιόπη
Βίτσας Δημήτρης
Γιαννούλης Χρήστος
Γκαρά Αναστασία (Νατάσα)
Γκιόλας Γιάννης
Δραγασάκης Ιωάννης
Δρίτσας Θεόδωρος
Ελευθεριάδου Τάνια
Ζαχαριάδης Κώστας
Ζεϊμπέκ Χουσεΐν
Ζουράρις Κωνσταντίνος
Ηγουμενίδης Νίκος
Θραψανιώτης Μανόλης
Καλαματιανός Διονύσης – Χαράλαμπος
Καρασαρλίδου Ευφροσύνη (Φρόσω)
Κασιμάτη Ειρήνη (Νίνα)
Κάτσης Μάριος
Καφαντάρη Χαρούλα (Χαρά)
Λάππας Σπύρος
Μάλαμα Κυριακή
Μαμουλάκης Χαράλαμπος (Χάρης)
Μάρκου Κωνσταντίνος
Μεϊκόπουλος Αλέξανδρος
Μουζάλας Γιάννης
Μπάρκας Κωνσταντίνος
Μπουρνούς Γιάννης
Μωραΐτης Αθανάσιος (Θάνος)
Ξανθόπουλος Θεόφιλος
Ξενογιαννακοπούλου Μαριλίζα
Παπαηλιού Γιώργος
Παπανάτσιου Κατερίνα
Παππάς Νίκος
Πέρκα Θεοπίστη (Πέτη)
Πούλου Παναγιού (Γιώτα)
Ραγκούσης Γιάννης
Σαντορινιός Νεκτάριος
Σαρακιώτης Γιάννης
Σκουρολιάκος Παναγιώτης (Πάνος)
Σκούφα Ελισσάβετ (Μπέττυ)
Σπίρτζης Χρήστος
Συρμαλένιος Νίκος
Τζάκρη Θεοδώρα
Τζούφη Μερόπη
Τριανταφυλλίδης Αλέξανδρος
Τσίπρας Γιώργος
Φάμελλος Σωκράτης
Φίλης Νίκος
Φωτίου Θεανώ
Χαρίτου Δημήτριος (Τάκης)
Χαρίτσης Αλέξης
Χατζηγιαννάκης Μίλτος
Χρηστίδου Ραλλία
Πηγή ΑΜΠΕ
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου