Παρασκευή 19 Ιανουαρίου 2024

Ακρίβεια: Σπάει τα κοντέρ ο τζίρος στα σούπερ μάρκετ – Ρεκόρ ανατιμήσεων σε απορρυπαντικά, υλικά μαγειρικής και κατεψυγμένα

Πάρτι με την ακρίβεια και τις διαρκείς ανατιμήσεις σε προϊόντα ευρείας κατανάλωσης κάνουν τα σούπερ μάρκετ, τα οικονομικά αποτελέσματα των οποίων είναι εντυπωσιακά. Συγκεκριμένα οι εταιρείες αυτές αύξησαν τον τζίρο τους το διάστημα Ιανουαρίου – Νοεμβρίου 2023 κατά 9,5%, βάζοντας στα ταμεία τους από 700 εκατομμύρια ευρώ περισσότερα σε σχέση με πέρυσι. Την ίδια ώρα όμως, οι καταναλωτές προτιμούν οικονομικότερες επιλογές και στρέφονται όλο και περισσότερο προς προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας.


Ειδικότερα και σύμφωνα με δεδομένα της εταιρείας έρευνας Circana (πρώην IRI), οι πωλήσεις στην αγορά των καταναλωτικών προϊόντων αυξήθηκαν κατά 9,5% το 11μηνο, φτάνοντας τα 8,188 δισ. ευρώ σε σύγκριση με τα 7,477 δισ. ευρώ της προηγούμενης περιόδου. Εξ αυτών, 6,239 δισ. ευρώ αφορούν την κατηγορία τροφίμων. Ο όγκος των πωλήσεων ενισχύθηκε κατά 2,2% σε σχέση με την αντίστοιχη περίοδο πέρυσι.


Τη δυναμική τους πορεία συνεχίζουν τα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας, σύμφωνα με τα ίδια στοιχεία. Συγκεκριμένα, το μερίδιο των PL σε αξία το 11μηνο Ιανουαρίου – Νοεμβρίου, συμπεριλαμβανομένων και των πωλήσεων της Lidl Hellas, διαμορφώθηκε στο 26,3% από 25,8% το αντίστοιχο διάστημα του 2022 με τον ρυθμό ανάπτυξης να είναι 11,6%, όταν την ίδια ώρα στα επώνυμα ο ρυθμός ανάπτυξης είναι 8,8%. Στα τρόφιμα μάλιστα, το μερίδιο των προϊόντων ιδιωτικής ετικέτας είναι ελαφρώς υψηλότερο στο 26,8% από 26,4% το αντίστοιχο διάστημα του 2022.

Επίσης, αυξημένη είναι η ένταση των προσφορών στα ράφια των αλυσίδων σούπερ μάρκετ, η οποία εντοπίζεται κυρίως στις δύο μεγάλες κατηγορίες καταναλωτικών αγαθών τα τρόφιμα και τα προϊόντα φροντίδας σπιτιού. Στην πρώτη κατηγορία το ποσοστό του τζίρου που προήλθε από τις προωθητικές αυξήθηκε σε 24,8% και στη δεύτερη σε 25,3%.



Συνολικά ο τζίρος των ταχυκίνητων αγαθών που διατέθηκε υπό καθεστώς προσφοράς αυξήθηκε σε 25% το διάστημα Ιανουαρίου-Νοεμβρίου.

Αναφορικά με τις τρεις μεγάλες κατηγορίες ταχυκίνητων καταναλωτικών αγαθών από τα στοιχεία της Circana προκύπτει ότι στα συσκευασμένα τρόφιμα η αξία πωλήσεων αυξήθηκε κατά 9,5%, στα είδη ατομικής υγιεινής και ομορφιάς 9,1% και στα απορρυπαντικά/καθαριστικά 9,7%.


Παράλληλα, ο όγκος πωλήσεων στα συσκευασμένα τρόφιμα ενισχύθηκε κατά 2,3%, στα είδη ατομικής υγιεινής και ομορφιάς κατά 1,7% και στα απορρυπαντικά/ καθαριστικά 0,5%.

Σε ό,τι αφορά στις 11 κυριότερες κατηγορίες προϊόντων, το 11μηνο Ιανουαρίου Νοεμβρίου 2023 καταγράφηκε αύξηση του όγκου πωλήσεων σε εννέα κατηγορίες και συγκεκριμένα στα συσκευασμένα τρόφιμα (0,4%), στα σνακς (4,7%), στα γαλακτοκομικά (2,9%), στα μη αλκοολούχα ποτά (4,7%), στα αλκοολούχα ποτά (4,8%), στα είδη ατομικής φροντίδας και ομορφιάς (1,7%), στα είδη ατομικής υγιεινής (1,8%), στα απορρυπαντικά και καθαριστικά σπιτιού (0,2%) και στα άλλα είδη νοικοκυριού (0,7%). Στον αντίποδα, μείωση του όγκου πωλήσεων σημειώθηκε στα κατεψυγμένα τρόφιμα (0,2%) και στα υλικά μαγειρικής (2%).


Πρωταθλητές των ανατιμήσεων στο 11μηνο αναδεικνύονται τα απορρυπαντικά και καθαριστικά με τις αυξήσεις τιμών να φτάνουν το 11,6%. Ακολουθούν τα υλικά μαγειρικής με αυξήσεις τιμών 9,4%, τα σνακς με αυξήσεις τιμών 8,5% και τα κατεψυγμένα τρόφιμα με αυξήσεις τιμών 8,3%.


Οι μικρότερες αυξήσεις τιμών στη διάρκεια του 11μήνου σε σύγκριση με το αντίστοιχο περσινό διάστημα καταγράφηκαν στα αλκοολούχα ποτά (3,3%) .

Τα στοιχεία του 11μήνου δείχνουν επίσης ότι οι καταναλωτές εμπιστεύονται τα πολύ μικρά καταστήματα (έως 400 τ.μ.). Στα καταστήματα αυτά καταγράφεται αύξηση τζίρου (14,7%) ενώ το συνολικό τους μερίδιο στον τζίρο των σούπερ μάρκετ διαμορφώνεται 11,6%.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου