Βλέποντας τις δημοσιεύσεις του Δήμου Κιλκίς στα μέσα μαζικής ενημέρωσης για το τεχνικό πρόγραμμα και τον Προϋπολογισμό θεώρησα απαραίτητο ως Ενεργός Πολίτης του Δήμου Κιλκίς να κάνω την παρακάτω παρέμβαση.
Υπέπεσαν στην αντίληψη μου οι δηλώσεις της Δημοτικής αρχής, δηλαδή ότι ένα στα πέντε ευρώ του προϋπολογισμού πάνε σε επενδύσεις (2019). Δυναμικός κι αναπτυξιακός ο προϋπολογισμός για το 2025.
Μου δημιουργήθηκε λοιπόν, μια εύλογη απορία, ποιες είναι αυτές οι επενδύσεις που άλλαξαν την Πόλη και τα χωριά τα πέντε τελευταία χρόνια; Θα σας απαντήσω εδώ πως αυτό θα πρέπει να το κρίνουν οι δημότες.
Για το σήμερα, για το Τεχνικό πρόγραμμα του 2025 και τον Προϋπολογισμό, τα οποία συνδέονται άρρηκτα μεταξύ τους έχω να πω τα παρακάτω.
Για το θέμα του τεχνικού προγράμματος του 2025,ομολογουμένως παρατηρείτε μεγάλη καθυστέρηση στην εκτέλεση των δημοπρατημένων έργων (ανοικτό κέντρο εμπορίου –Κρασπεδώσεις, πεζοδρόμια, φωτισμός), αλλά και μεγάλη ασάφεια ο μέρος στο οποίο θα υλοποιηθούν τα έργα χωρίς κάτι αναπτυξιακό..
ΤΕΧΝΙΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ 2025
Νέα έργα 3.536.472 ευρώ ΚΑΠ Ανταποδοτικά.
1.Κατασκευή –αποκατάσταση οδοποιίας ,κρασπέδων και πλακοστρώσεων Δήμου Κιλκίς. ΟΛΕΣ ΟΙ Δ.Ε. 1.700.765,98
2.Επισκευή δαπέδων παιδικών χαρών και πάρκων δραστηριοτήτων ΟΛΕΣ ΟΙ Δ.Ε. 500.000,00
3. Αναθέσεις μελετών. Όλες οι Δημοτικές Ενότητες πλην μελέτες Περιβαλλοντικές, Γεωλογικές, Γεωτεχνικές για την έκδοση άδειας λειτουργίας των Κοιμητηρίων του Δήμου Κιλκίς ΟΛΕΣ ΟΙ Δ.Ε. 200.000,00
4. Διαμόρφωση αύλειων χώρων σχολείων Δήμου Κιλκίς ΟΛΕΣ ΟΙ Δ.Ε. 184.739,45
5.Συντήρηση και διαμόρφωση κοιμητηρίων του Δήμου Κιλκίς ΟΛΕΣ ΟΙ Δ.Ε. 733.967,26 .
6 Μελέτες Περιβαλλοντικές, Γεωλογικές, Γεωτεχνικές για την έκδοση άδειας
Λειτουργίας των Κοιμητηρίων του Δήμου Κιλκίς ΟΛΕΣ ΟΙ Δ.Ε. 50.000,00
7 .Επικαιροποίηση Πολεοδομικής Μελέτης περιοχών των οικισμών Γαλλικού &Πεδινού της Δ.Ε Γαλλικού
Δ.Ε. Γαλλικού 37.000,00.
8 Στρατηγική Μελέτη Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων και Γεωλογική Μελέτη Πεδινού των οικισμών Γαλλικού & Πεδινού της Δ.Ε Γαλλικού Δ.Ε. Γαλλικού 37.000,00
Συνεχιζόμενα από προγράμματα 4.414.126 τα οποία τα μεγάλα ποσά 2.885.000 και 732.000 (φωτογραφημένα) και εγγράφονται ως νέα.
- Βελτίωση Αγροτικής οδοποιίας την Σ.Κ. Ν Αγιονερίου της Δ.Ε Πικρολίμνης του Δήμου Κιλκίς ΔΕ ΠΙΚΡΟΛΙΜΝΗ: 732.000,00
- Κατασκευή καταφυγίου αδέσποτων ζώων συντροφιάς ΟΛΕΣ ΟΙ Δ.Ε. : 577.604,40
- Μελέτες για την διαμόρφωση αθλητικού πυρήνα στο Ο.Σ. Γ 413 και χώρου πρασίνου στο Ο.Σ. Γ 414 στο Κιλκίς.ΔΕ ΚΙΛΚΙΣ: 219.5224
- Βελτίωση- ασφαλτόστρωση αγροτικών οδών στις Σ.Κ Αμαράντων και Σ.Κ. Αγίας Παρασκευής του Δήμου Κιλκίς ΔΕ ΜΟΥΡΙΩΝ 2.885.000,00
- Με χρηματοδοτήσεις σύμφωνα με τα παρακάτω
- Φιλόδημος ΙΙ 372.000,00
- Υπουργείο Αγροτικής Ανάπτυξης 732.00
- Δημοτικά έσοδα 205.604
- ΑΝΤΩΝΗ ΤΡΙΤΣΗΣ 3.104.000
Συνεχιζόμενα με συμβάσεις 6.112.702. Τα ποσά που έχουν ενδιαφέρων.
Ανάπλαση – Αναβάθμιση πεζοδρομίων και αποκατάσταση οδοποιίας Δ.Ε. Κιλκίς του Δήμου Κιλκίς 443.926,71
- Παρεμβάσεις αναβάθμισης Δημοσίου χώρου για τη δημιουργία Ανοικτού κέντρου εμπορίου.1.176.169,78.
- Συντήρηση οδικού δικτύου αρμοδιότητας Δήμου Κιλκίς για τα έτη 2023-2024-2025-2026 2.612.627,94.
- Συντήρηση Σχολείων και Δημοτικών κτιρίων Δήμου Κιλκίς 1.335.616,42
Με βάση όσα παραθέσαμε παραπάνω μπορούμε να διερευνήσουμε εξής ερωτήματα αλλά και να προβληματιστούμε μέσα από αυτά.
Ποια είναι τα έργα που θα αλλάξουν την πόλη μας και τα χωριά προκειμένου να κρατήσουμε πρώτα τους νέους στο τόπο μας; Πως θα προσελκύσουμε νέους κατοίκους την εποχή που το δημογραφικό πρόβλημα ταλανίζει το Δήμο μας και τον Νομό μας.
Ποια είναι ακριβώς η αναπτυξιακή διάσταση του προϋπολογισμού του Δήμου Κιλκίς;
Εδώ απαντούν τα δεδομένα και τα στατιστικά στοιχεία που παραθέσαμε! Μια κατάσταση στασιμότητας από το 2019 έως σήμερα με γενικότητες και έργα που στηρίζονται αποκλειστικά στην επιφανειακή συντήρηση -κοινώς «πασάλειμμα»-και όχι στην ανάπτυξη .
Μια πολυδιάσπαση των δαπανών με μεγάλο αριθμό αναθέσεων και μη αξιοποίηση των κεφαλαίων του Δήμου, χωρίς όραμα και χωρίς σχεδιασμό για να αλλάξουμε την πόλη και τα χωριά μας!
Μετά από μελέτη του Προϋπολογισμού έχω τις εξής παρατηρήσεις. Με ένα «συμμάζεμα» των δαπανών και αναθέσεων μπορούν να εξοικονομηθούν χρήματα άνω των 2.000.000 ευρώ για έργα(μπορείτε να μελετήσετε την ανακεφαλαίωση του προϋπολογισμού 4.900.000 γενικά έξοδα και δαπάνες κωδ 64-66 ).
Αυτά που μου έχουν κάνει εντύπωση όμως και αξίζει να αναφερθούν είναι το ποσό των 1.000.000 ευρώ σε διάφορους κωδικούς για επιχορήγησης Συλλογών Εκκλησίες, καλλιτεχνικά, δαπάνες διοργανώσεων.
Όταν το τεχνικό πρόγραμμα σε νέα έργα είναι 3.536.472 ευρώ.
Η 481.000 ευρώ για αγροτική οδοποιία και αποχιονισμό σε όλες τις Δημοτικές ενότητες (280.000 και 201.000 αντίστοιχα) και όλα με ποσά στα όρια της ανάθεσης .
Το σύνολο των αναθέσεων σε τεχνικό πρόγραμμα και προϋπολογισμό είναι πάνω από 30. με μέγιστο ποσό 37.000 ευρώ ανά ανάθεση δηλαδή στο όριο της ανάθεσης.
Το μεγάλο ερωτηματικό στην όλη υπόθεση όμως, είναι η μη αξιοποίηση του ταμειακού υπολοίπου 14.000.000 ευρώ για έργα που χρειάζεται η πόλη και που θα έπρεπε να είχαν γίνει, εφόσον θέλουμε να αναγάγουμε την πόλη μας σε έναν προορισμό που επιδιώκει να προσελκύσει νέους κατοίκους.
Μπορούν να αξιοποιηθούν με Όραμα –Προγραμματισμό - Μελέτες και Διοίκηση.
Όταν λες ότι έχεις ταμείο δεν είσαι ούτε τράπεζα ούτε ιδιώτης, αλλά διαθέτεις ένα μικρό «μαξιλάρι» για μισθοδοσία και έκτακτες ανάγκες και αξιοποιείς τα υπόλοιπα με σκοπό να κατασκευάσεις έργα για να αλλάξεις τον Δήμο σου και την ζωή των συμπολιτών σου. Όταν διεκδικείς χρήματα και έξτρα χρηματοδοτήσεις από την κεντρική διοίκηση η εύκολη απάντηση τους είναι ξέρετε ποια είναι;
«Δήμαρχε απορρόφησε αυτά που έχεις στο Ταμείο σου πρώτα και έλα να σε δώσω εξτρά για τις ανάγκες σου» (Απάντηση υπουργείου Εσωτερικών σε Δήμαρχο της Κεντρικής Μακεδονίας).
Μπορούν να ειπωθούν πάρα πολλά για τον Προϋπολογισμό και το Τεχνικό Πρόγραμμα, αλλά και για όλη τη λειτουργία του Δήμου και της ΔΕΥΑΚ, καθώς αποτελούν τον πυρήνα της τοπικής αυτοδιοίκησης και της εξυπηρέτησης των πολιτών. Ο τρόπος με τον οποίο σχεδιάζονται, υλοποιούνται και ελέγχονται οι οικονομικοί και τεχνικοί πόροι αντικατοπτρίζει την (αν) αποτελεσματικότητα, τη διαφάνεια και τη στρατηγική του Δήμου για την ανάπτυξη της περιοχής.
Παράλληλα, αναδεικνύονται ζητήματα προτεραιοτήτων, συνεργασιών και ανταπόκρισης στις ανάγκες της τοπικής κοινωνίας, που χρήζουν διαρκούς διαλόγου και βελτίωσης.
Οι επιλογές της διοίκησης όμως, φαίνεται να εξυπηρετούν περισσότερο επικοινωνιακές ανάγκες παρά τις πραγματικές ανάγκες των πολιτών, με αποτέλεσμα να καθυστερούν κρίσιμα έργα και να υποβαθμίζονται βασικές υπηρεσίες.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου