Παρασκευή 2 Μαρτίου 2012

Πλήρωναν ανύπαρκτες κλήσεις στην... Αφρική


"Φουσκωμένους" λογαριασμούς τηλεφώνου, ακόμη και κατά δεκάδες χιλιάδες ευρώ, για κλήσεις προς χώρες της Ασίας και τηςΑφρικής, που... ποτέ δεν έγιναν, λαμβάνουν το τελευταίο διάστημα ολοένα και περισσότερες επιχειρήσεις, πέφτοντας θύματα επιτηδείων.

Οι κακόβουλες κλήσεις πραγματοποιούνται μεπαραβίαση των συστημάτων των ψηφιακών τηλεφωνικών κέντρων, που είναι συνδεδεμένα στο διαδίκτυο, όπως επισημαίνει το Εμποροβιομηχανικό Επιμελητήριο Θεσσαλονίκης (ΕΒΕΘ), προτρέποντας τα μέλη του ν΄ανατρέχουν στην ιστοσελίδα της Εθνικής Επιτροπής Τηλεπικοινωνιών και Ταχυδρομείων (www.eett.gr), προκειμένου να ενημερώνονται για τους τρόπους με τους οποίους μπορούν να προστατευτούν.

Η "επέμβαση" των επιτηδείων πραγματοποιείται ως επί το πλείστον ημέρες και ώρες, κατά τις οποίες οι επιχειρήσεις είναι κλειστές και για μικρό χρονικό διάστημα, ώστε να μην είναι δυνατός ο εντοπισμός τους. 

Τελικά, οι επιχειρήσεις που ποτέ δεν πραγματοποίησαν τις συγκεκριμένες κλήσεις προς... εξωτικούς προορισμούς του εξωτερικού επιβαρύνονται με υπέρογκες χρεώσεις.

Οι περιπτώσεις τριών συν μίας εταιρειών της Θεσσαλονίκης

"Χαρακτηριστικά παραδείγματα ηλεκτρονικής απάτης είναι οι περιπτώσεις τουλάχιστον τριών εταιρειών με έδρα τη Θεσσαλονίκη όπου διενεργήθηκε παραβίαση μέσω internet των δικτύων τους κατά τη διάρκεια Σαββατοκύριακου και χρησιμοποιήθηκε το σύνολο των ISDN γραμμών τους (πολλά κανάλια φωνής ταυτόχρονα) για τη διενέργεια εκατοντάδων παράλληλων κλήσεων προς το εξωτερικό. Αποτέλεσμα η χρέωση δεκάδων χιλιάδων ευρώ στους τηλεφωνικούς λογαριασμούς των επιχειρήσεων", εξηγεί ο σύμβουλος Τεχνολογιών Πληροφορικής και Μηχανοργάνωσης του ΕΒΕΘ, Χαράλαμπος Τριανταφυλλίδης.

Διαφορετική περίπτωση ηλεκτρονικής απάτης καταγράφηκε σε επιχείρηση του νομού Θεσσαλονίκης με την υποκλοπή της ηλεκτρονικής αλληλογραφίας της επιχείρησης με προμηθευτή από το εξωτερικό, η οποία μάλιστα διενεργήθηκε από κακόβουλο λογισμικό που εγκαταστάθηκε στους ηλεκτρονικούς υπολογιστές της αλλοδαπής εταιρείας (προμηθευτής). 

Στη συνέχεια, με τη χρήση κάποιου κενού ασφαλείας στο πρωτόκολλο ηλεκτρονικής αλληλογραφίας απεστάλη email στην ελληνική επιχείρηση - πελάτη, το οποίο εμφανιζόταν ότι προέρχεται από τον προμηθευτή (email spoofing), ενώ στην πράξη είχε σταλεί από εγκληματική ομάδα, με περιεχόμενο την (υποτιθέμενη) αλλαγή των τραπεζικών λογαριασμών του προμηθευτή. Αποτέλεσμα η κατάθεση των σχετικών εμβασμάτων που αφορούσαν πραγματικές εμπορικές συναλλαγές στον τραπεζικό λογαριασμό της εγκληματικής οργάνωσης.

"Το σύνολο των περιστατικών έχουν καταγγελθεί με την υποβολή μηνύσεων στην αρμόδια υπηρεσία ηλεκτρονικού εγκλήματος της ασφάλειας και αναμένεται η διερεύνησή τους", σύμφωνα πάντα με τον κ. Τριανταφυλλίδη.

Πώς καρπώνονται το όφελος οι επιτήδειοι

Μέσα σε 24 ή 48 ώρες, υπέρογκα ποσά (δεκάδων χιλιάδων ευρώ) χρεώνονται, όπως προαναφέρθηκε, στους τηλεφωνικούς λογαριασμούς των εταιρειών, που αντιστοιχούν στα τέλη των διεθνών κλήσεων. 

Στη συνέχεια οι πάροχοι τηλεπικοινωνιακών υπηρεσιών απαιτούν την εξόφληση των παρανόμως διενεργηθεισών κλήσεων - λογαριασμών, παρακρατούν ένα μέρος του ποσού και αποδίδουν το υπόλοιπο στον τηλεπικοινωνιακό οργανισμό της τρίτης χώρας, ο οποίος με τη σειρά του παρακρατά ένα μέρος του ποσού ως τέλη τερματισμού των κλήσεων και το υπόλοιπο το αποδίδει στον κάτοχο του τηλεφώνου (εγκληματική οργάνωση) το οποίο εκλήθη από την Ελλάδα. 

Εδώ θα πρέπει να τονιστεί πως η εγκληματική οργάνωση είναι ο νόμιμος κάτοχος των τηλεφωνικών αριθμών του εξωτερικού που καλούνται και έχουν σχετικές συμβάσεις με τον τηλεπικοινωνιακό οργανισμό της τρίτης χώρας

nooz.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου