Τετάρτη 10 Ιουλίου 2024

Βαριές καμπάνες για ΙΧ χωρίς ασφάλεια, ΚΤΕΟ και τέλη κυκλοφορίας – Πότε θα επιβάλλονται πρόστιμα έως 30.000 ευρώ

Βγάζει… δόντια από το φθινόπωρο η πολιτεία προκειμένου να περιορίσει την ασυδοσία των οδηγών στους δρόμους οι οποίοι επιλέγουν να κυκλοφορούν με οχήματα ανασφάλιστα, ΙΧ που δεν έχουν περάσει από κανέναν τεχνικό έλεγχο ή ακόμη και αυτοκίνητα που έχουν δηλωθεί ως "ακινητοποιημένα" προκειμένου να απαλλάσσονται από τέλη κυκλοφορίας και λοιπές επιβαρύνσεις.

Μετά την ψήφιση του νέου νόμου οι οδηγοί έχουν περιθώριο μερικών εβδομάδων να συμμορφωθούν με την νομοθεσία καθώς το φθινόπωρο (πιθανότατα τον Οκτώβριο) θα πραγματοποιηθεί ο πρώτος κύκλος των ηλεκτρονικών διασταυρώσεων προκειμένου να γίνει μαζικός εντοπισμός παραβατών ειδικά στο κομμάτι της κυκλοφορίας χωρίς ασφάλεια που εξελίσσεται και σε "μάστιγα" τόσο σε οικονομικό όσο και σε κοινωνικό επίπεδο.



To χρονοδιάγραμμα διαμορφώνεται ως εξής:


1. Τον Σεπτέμβριο ή τον Οκτώβριο θα διενεργηθεί το πρώτο ύστερα από τουλάχιστον 10 χρόνια μαζικό κύμα διασταυρώσεων με στόχο τον εντοπισμό τεσσάρων παραβάσεων που συνδέονται με την κατοχή ΙΧ: Αυτοκίνητο χωρίς ασφάλεια, όχημα δηλωμένο σε οριστική αδράνεια το οποίο κυκλοφορεί, όχημα δηλωμένο σε "ακινησία" (σ.σ. γίνεται πλέον ηλεκτρονικά) το οποίο κυκλοφορεί αλλά και όχημα που δεν έχει περάσει από ΚΤΕΟ ή που δεν έχει πληρώσει τέλη κυκλοφορίας. Αν επιβεβαιωθούν οι εκτιμήσεις ότι μιλάμε για 400.000 ανασφάλιστα οχήματα τότε το φθινόπωρο θα υπάρξει μαζικό κύμα επιβολής προστίμων, καθώς σε αυτή την περίπτωση η ποινή ορίστηκε στα 500 ευρώ.

2. Για τους παραβάτες θα οριστεί ένα ακόμη τρίμηνο προσαρμογής. Το πρόστιμο θα επιβληθεί κανονικά αλλά στο τρίμηνο θα υπάρξει νέος κύκλος διασταυρώσεων και όποιος εντοπιστεί να κυκλοφορεί και πάλι ανασφάλιστος θα του αφαιρούνται και οι πινακίδες και το δίπλωμα.

3. Την άνοιξη -και μετά ανά έξι μήνες- θα τρέχει και πάλι ο κύκλος των ηλεκτρονικών διασταυρώσεων καθώς το ζητούμενο είναι όχι μόνο να εντοπιστούν οι παραβάτες αλλά και να κρατηθούν χαμηλά τα ποσοστά παραβατικότητας.

Πρακτικά αυτό σημαίνει ότι οι οδηγοί έχουν μπροστά τους το καλοκαίρι να "θωρακίσουν" τα οχήματά τους αποφεύγοντας τα πρόστιμα. Η νούμερο ένα προτεραιότητα είναι η ασφάλιση και μετά ο έλεγχος από το ΚΤΕΟ καθώς και αυτό αποτελεί "στόχο" των ελεγκτικών αρχών. Από εκεί και πέρα, φτάνοντας στο τέλος του χρόνου, θα έρθουμε αντιμέτωποι για μια ακόμη φορά με τα τέλη κυκλοφορίας (σ.σ είναι πιθανό να υπάρξουν αλλαγές στο ύψος τους κάτι που θα αποφασιστεί το φθινόπωρο). 

Φέτος δεν θα υπάρξει παράταση καθώς θα ενεργοποιηθεί το νέο κλιμακωτό σύστημα υπολογισμού της προσαύξησης για την εκπρόθεσμη πληρωμή. Ξεκινάμε από το +25% για καταβολή μέσα στον Ιανουάριο, +50% για τον Φεβρουάριο και μετά το γνωστό +100%.

Ιδιαίτερη προσοχή πρέπει να επιδείξουν οι οδηγοί καθώς σε περιπτώσεις κυκλοφορίας οχημάτων που έχουν δηλωθεί σε ακινησία ή οριστική διαγραφή, το πρόστιμο έχει οριστεί στα 10.000 ευρώ ενώ σε περίπτωση υποτροπής στα 30.000 ευρώ.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου