Στην εποχή της ηλεκτροκίνησης
μπαίνει δυναμικά ο δήμος Νεάπολης-Συκεών, με σχετική πρόταση που υπέβαλε
για χρηματοδότηση από πόρους του προγράμματος του
Εθνικού Στρατηγικού Πλαισίου Αναφοράς
(ΕΣΠΑ). Οχήματα, τα οποία στην πλειονότητά τους είναι παλαιού τύπου,
ρυπογόνα και με αυξημένα έξοδα συντήρησης, αναλώσιμων, καθώς και υψηλής
κατανάλωσης καυσίμων, προβλέπεται να αντικατασταθούν από νέα,
αντιρρυπαντικής τεχνολογίας και σχεδόν μηδενικών
ρύπων!
Στόχος είναι η αντικατάσταση 6 παλιών
και ρυπογόνων οχημάτων από 4 νέα, ηλεκτρικά οχήματα και 2 δίκυκλα
μηδενικών εκπομπών ρύπων, καθώς και 30 παλιών και ρυπογόνων οχημάτων,
που χρησιμοποιούνται καθημερινά από διάφορες δημοτικές υπηρεσίες, από
νέα αντιρρυπαντικής τεχνολογίας. Επίσης, η αναβάθμιση 15 παλιών,
ρυπογόνων οχημάτων και η μετατροπή τους σε υγραεριοκίνητα.
Η πρόταση υποβλήθηκε για χρηματοδότηση
σε πρόσκληση της Περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας/Ενδιάμεση
Διαχειριστική Αρχή, με τίτλο: «Δράσης βελτίωσης της ενεργειακής απόδοσης
και αντικατάστασης ρυπογόνων δημοτικών οχημάτων με νέα οχήματα
αντιρρυπαντικής τεχνολογίας» ΕΣΠΑ 2007-2013. Ο συνολικός προϋπολογισμός
της πρότασης ανέρχεται σε 2.487.000 ευρώ.
«Χρέος μας είναι να δημιουργούμε,
αξιοποιώντας ευκαιρίες, δυνατότητες και τρόπους, συνθήκες εύρυθμης
λειτουργίας και αναβάθμισης της ποιότητας ζωής στην πόλη μας», αναφέρει ο
δήμαρχος Νεάπολης-Συκεών Σίμος Δανιηλίδης, και προσθέτει: «Μέσω του
εκσυγχρονισμού του δημοτικού στόλου οχημάτων αποκομίζουμε πολλαπλά οφέλη
τόσο για την προστασία του περιβάλλοντος και τη μείωση της αέριας
ρύπανσης, όσο και για την ελαχιστοποίηση των λειτουργικών εξόδων που
επιβαρύνουν τα οικονομικά του δήμου», σημειώνει.
«Σύμφωνο Δημάρχων»
Η πρόταση βρίσκεται σε απόλυτη συνάφεια
με το «Σύμφωνο των Δημάρχων» (www.eumayors.eu), στο οποίο προσχώρησε ήδη
ο δήμος από το 2010, θέλοντας να συμβάλλει στην αντιμετώπιση της
κλιματικής αλλαγής. Υπενθυμίζεται ότι το «Σύμφωνο των Δημάρχων» αποτελεί
μια πρωτοβουλία των δημάρχων της Ευρώπης να συμβάλλουν στην επίτευξη
των στόχων που έθεσε η Ε.Ε. για το 2020, μειώνοντας τις εκπομπές
διοξειδίου του άνθρακα (CO2) στις επικράτειες και τους τομείς της
αρμοδιότητάς τους τουλάχιστον κατά 20%, μειώνοντας την κατανάλωση
ενέργειας κατά 20% και αυξάνοντας την κατανάλωση ενέργειας από
Ανανεώσιμες Πηγές κατά 20%.
Επιπλέον, η προτεινόμενη πράξη συνάδει
με την ανακοίνωση της Ευρωπαϊκής Επιτροπής (28/4/2010), με την οποία
κοινοποιήθηκε η στρατηγική της για την ενθάρρυνση της ανάπτυξης και
αξιοποίησης των καθαρών και ενεργειακά αποδοτικών (“πράσινων”) βαρέων
οχημάτων (λεωφορεία και φορτηγά), ελαφρών επαγγελματικών οχημάτων
(αυτοκίνητα και φορτηγά) και άλλων οχημάτων (δίκυκλα, τρίκυκλα και
τετράκυκλα).
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου