Γεγονότα που οδήγησαν στην παράταση του έργου είναι οι λανθασμένες
προμελέτες και η έλλειψη οργάνωσης από πλευράς της διοίκησης «ΜΕΤΡΟ
Θεσσαλονίκης», ταυτόχρονα με τα πολλά αρχαιολογικά ευρήματα από τις
ανασκαφές.
Ο κ. Καλαιτζίδης επισήμανε πως για τον αρχικό προϋπολογισμό του έργου διασφαλίστηκαν κονδύλια ύψους 1 δισεκατομμυρίου και 56 εκατομμυρίων ευρώ, από τα οποία απορροφήθηκαν μόλις το 25%,που σημαίνει πως περισσότερα από 750 εκατομμύρια ευρώ παραμένουν αδιάθετα.
Εύλογα λοιπόν δημιουργείται το ερώτημα για ποιον λόγο η «ΜΕΤΡΟ Θεσσαλονίκης» προέβη σε απολύσεις τα
εποχιακά έτη 2011 και 2012 σε 180
περίπου υπαλλήλους από το τεχνικό και το αρχαιολογικό τμήμα, όταν βάσει
της καθυστέρησης του έργου θα έπρεπε να αυξηθούν τα εργατικά χέρια, ώστε
να παραδοθεί το έργο που τόσο πολύ θα ανακουφίσει τους πολίτες της
Θεσσαλονίκης και της βορείου Ελλάδας.Ο κ. Καλαιτζίδης επισήμανε πως για τον αρχικό προϋπολογισμό του έργου διασφαλίστηκαν κονδύλια ύψους 1 δισεκατομμυρίου και 56 εκατομμυρίων ευρώ, από τα οποία απορροφήθηκαν μόλις το 25%,που σημαίνει πως περισσότερα από 750 εκατομμύρια ευρώ παραμένουν αδιάθετα.
Εύλογα λοιπόν δημιουργείται το ερώτημα για ποιον λόγο η «ΜΕΤΡΟ Θεσσαλονίκης» προέβη σε απολύσεις τα
Στην συνέχεια ακολούθησε επίσκεψη του κ. Διαμαντόπουλου στον σταθμό του Βαρδαρίου, όπου δόθηκε η δυνατότητα συζήτησης με τους εργάτες του εργοταξίου.Με τον πρόεδρο του διοικητικού συμβουλίου του σωματείου εργαζομένων του «ΜΕΤΡΟ Θεσσαλονίκης» Χάρη Κυπριανίδη και τον γενικό γραμματέα Χρήστο Καλαιτζίδη, πραγματοποίησε συνάντηση ο Περιφερειακός Σύμβουλος Κεντρικής Μακεδονίας (Π.Ε. Θεσσαλονίκης) Αλέξανδρος Διαμαντόπουλος.
Από την ενημέρωση που έγινε στον κ. Διαμαντόπουλο, σχετικά με τα χρονοδιαγράμματα και την ολοκλήρωση του έργου, προκύπτει πως ενώ το έργο ξεκίνησε το 2006 και έπρεπε να παραδοθεί το 2012, πήρε παράταση μέχρι το 2015, με δυσοίωνες προβλέψεις για την αποπεράτωσή του.
Σύμφωνα με τον κ.Κυπριανίδη, οι εργασίες στα εργοτάξια του ΜΕΤΡΟ, βάσει της μελέτης, θα έπρεπε να βρίσκονται στην τελική τους μορφή. Αντί αυτού η διαβεβαίωση είναι πως από τους 13 σταθμούς που περιλαμβάνει η μελέτη για την βασική σιδηροδρομική γραμμή του Μετρό Θεσσαλονίκης, μόνο ένας είναι ολοκληρωμένος, ο σταθμός του Ευκλείδη, σε 6 περίπου χρόνια εργασίας.
Ορισμένες από τις ερωτήσεις που έκαναν στον Περιφερειακό Σύμβουλο οι εργαζόμενοι, ήταν «για ποιο λόγο το υπουργείο και η «ΑΤΤΙΚΟ ΜΕΤΡΟ» ισχυρίζονται πως οι εργασίες φτάνουν στο τέλος τους, όταν απομένουν 100 στρέμματα για εκσκαφή; Όταν το νότιο τμήμα του σκάμματος της Αγίας Σοφίας δεν έχει σκαφτεί; Όταν σε όλες τις εισόδους και εξόδους σταθμών αλλά και στα φρεάτια εξαερισμού δεν έχουν ξεκινήσει οι εργασίες σε κανέναν σταθμό; »
Ο Αλέξανδρος Διαμαντόπουλος μετά το πέρας της επίσκεψης έκανε την ακόλουθη δήλωση:
«Ύστερα από τις μαρτυρίες των υπαλλήλων του εργοταξίου πως είναι απλήρωτοι σχεδόν 2 μήνες και κατόπιν της διαβεβαίωσης του προέδρου και του γραμματέα του Δ.Σ. των εργαζομένων πως τα χρήματα της μισθοδοσίας τους είναι κατοχυρωμένα από Ευρωπαϊκά κονδύλια, είναι άδικο για αυτούς που εργάζονται σε αντίξοες εργασιακές συνθήκες να αντιμετωπίζουν αυτόν τον εφιάλτη.
Είναι άδικο και για τους καταστηματάρχες, που τα μαγαζιά τους καλύφτηκαν με λαμαρίνες, ανούσια, καθώς σε πολλές περιπτώσεις τοποθετήθηκαν δίχως λόγο μιας και δεν γίνονται εργασίες, να επωμίζονται την οικονομική καταστροφή και την εγκληματικότητα. Η διοίκηση της Περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας ,οφείλει να επιληφθεί του θέματος που είναι στην αρμοδιότητά της και να αναλάβει τις ευθύνες της»
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου