Πώληση του συνολικού πακέτου μετοχών που κατέχει το Δημόσιο στον
Οργανισμό Λιμένος Θεσσαλονίκης (74,27%) σε δύο φάσεις είναι το τελικό
σχέδιο του ΤΑΙΠΕΔ που θα παρουσιαστεί εντός των προσεχών ημερών στην
κυβέρνηση μαζί με το
μοντέλο αξιοποίησης και των άλλων μεγάλων λιμανιών της χώρας.
Στην ουσία με την έναρξη του διαγωνισμού πώλησης του ΟΛΘ, που τοποθετείται τον Μάιο ή τον Ιούνιο, ανοίγει το παιχνίδι για την απόκτηση των μεγάλων λιμανιών της χώρας, όπου φυσικά το νούμερο ένα φιλέτο είναι ο Οργανισμός Λιμένος Πειραιώς, με την κινεζική Cosco να έχει εδώ και καιρό δηλώσει ότι θα διεκδικήσει το μεγαλύτερο λιμάνι της χώρας.
Στην περίπτωση του ΟΛΘ, το πλάνο ιδιωτικοποίησης που θα παρουσιαστεί στα συναρμόδια υπουργεία προβλέπει την πώληση και του 74,27% των μετοχών του Δημοσίου που έχει το Ταμείο στα χέρια του, και όχι τη μακροχρόνια παραχώρηση των δραστηριοτήτων του λιμανιού. Σύμφωνα με τις ίδιες πηγές, εξετάζεται σε πρώτη φάση να προκηρυχθεί διαγωνισμός για την πώληση του πλειοψηφικού πακέτου (γύρω στο 51%), και σε δεύτερη φάση, όταν το οικονομικό κλίμα θα είναι καλύτερο, να πωληθεί και το υπόλοιπο ποσοστό του Δημοσίου που ελέγχει το Ταμείο ώστε να επιτευχθεί όσο το δυνατόν υψηλότερο τίμημα.
Αντίθετα με τον ΟΛΘ, όπου το ΤΑΙΠΕΔ φέρεται να έχει καταλήξει στην πώληση του συνόλου της εταιρείας, στην περίπτωση του ΟΛΠ το τελικό μοντέλο δεν έχει ακόμη κλειδώσει. Εξετάζονται πάντα δύο εναλλακτικές περιπτώσεις με βάση και το περίγραμμα που είχε παρουσιάσει προ μηνών το Ταμείο: Η πρώτη αφορά την παραχώρηση των επιμέρους δραστηριοτήτων του λιμανιού με συμβάσεις που θα εξασφαλίζουν την πραγματοποίηση επενδύσεων και την παροχή υπηρεσιών. Και η δεύτερη, την ενιαία παραχώρηση (Μaster Concession) κάθε δραστηριότητας μέσω πώλησης πλειοψηφικού πακέτου μετοχών, και με παράλληλη επαναδιαπραγμάτευση της υφιστάμενης σύμβασης παραχώρησης του λιμανιού μεταξύ του ελληνικού Δημοσίου και της εταιρείας.
Στην ουσία με την έναρξη του διαγωνισμού πώλησης του ΟΛΘ, που τοποθετείται τον Μάιο ή τον Ιούνιο, ανοίγει το παιχνίδι για την απόκτηση των μεγάλων λιμανιών της χώρας, όπου φυσικά το νούμερο ένα φιλέτο είναι ο Οργανισμός Λιμένος Πειραιώς, με την κινεζική Cosco να έχει εδώ και καιρό δηλώσει ότι θα διεκδικήσει το μεγαλύτερο λιμάνι της χώρας.
Στην περίπτωση του ΟΛΘ, το πλάνο ιδιωτικοποίησης που θα παρουσιαστεί στα συναρμόδια υπουργεία προβλέπει την πώληση και του 74,27% των μετοχών του Δημοσίου που έχει το Ταμείο στα χέρια του, και όχι τη μακροχρόνια παραχώρηση των δραστηριοτήτων του λιμανιού. Σύμφωνα με τις ίδιες πηγές, εξετάζεται σε πρώτη φάση να προκηρυχθεί διαγωνισμός για την πώληση του πλειοψηφικού πακέτου (γύρω στο 51%), και σε δεύτερη φάση, όταν το οικονομικό κλίμα θα είναι καλύτερο, να πωληθεί και το υπόλοιπο ποσοστό του Δημοσίου που ελέγχει το Ταμείο ώστε να επιτευχθεί όσο το δυνατόν υψηλότερο τίμημα.
Αντίθετα με τον ΟΛΘ, όπου το ΤΑΙΠΕΔ φέρεται να έχει καταλήξει στην πώληση του συνόλου της εταιρείας, στην περίπτωση του ΟΛΠ το τελικό μοντέλο δεν έχει ακόμη κλειδώσει. Εξετάζονται πάντα δύο εναλλακτικές περιπτώσεις με βάση και το περίγραμμα που είχε παρουσιάσει προ μηνών το Ταμείο: Η πρώτη αφορά την παραχώρηση των επιμέρους δραστηριοτήτων του λιμανιού με συμβάσεις που θα εξασφαλίζουν την πραγματοποίηση επενδύσεων και την παροχή υπηρεσιών. Και η δεύτερη, την ενιαία παραχώρηση (Μaster Concession) κάθε δραστηριότητας μέσω πώλησης πλειοψηφικού πακέτου μετοχών, και με παράλληλη επαναδιαπραγμάτευση της υφιστάμενης σύμβασης παραχώρησης του λιμανιού μεταξύ του ελληνικού Δημοσίου και της εταιρείας.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου