Το πάρτι που έχουν στήσει οι μεσάζοντες στην πλάτη των
παραγωγών και των καταναλωτών καλά κρατεί αφού οι τιμές στα περισσότερα
αγροτικά προϊόντα φτάνουν στο ράφι έως και 180% ακριβότερα, ενώ από την
τελική τιμή τους μόνο το 40% φτάνει στην τσέπη του παραγωγού.
Οπως γράφουν και το ΕΘΝΟΣ η επιτροπή ανταγωνισμού στην έκθεσή της, η οποία μάλιστα έγινε με παλιά στοιχεία και με τον ΦΠΑ μόλις στο 9% δείχνει ότι δεν υπάρχει έλεγχος και τα καρτέλ κάνουν πάρτι στην πλάτη των καταναλωτών.
Εκτός του παραγωγού που είναι λογικό να έχει όφελος από ένα προϊόν υπάρχει μια σειρά άλλων ανθρώπων που πληρώνονται για να φτάσει το ίδιο προϊόν ως τον καταναλωτή οι οποίοι ωστόσο έχουν υπερκέρδη που δεν δικαιολογούνται για μια απλή προσφορά υπηρεσιών.
Εκτός του παραγωγού λοιπόν ο καταναλωτής πληρώνει στην πορεία δύο χονδρέμπρους και έναν λιανέμπορο, κάπως έτσι η τιμή του προϊόντος φτάνει αυξημένη ως και 180%.
Ακόμη και σε φρούτα εποχή όπως τα πορτοκάλια, οι αυξήσεις είναι τεράστιες.
Ενδεικτικά παραδείγματα
Και εικονικά τιμολόγια στην αγορά
Στην αγορά πάντως παρατηρούνται και φαινόμενα εικονικών τιμολογίων με υψηλότερες τιμές από τις πραγματικές που πωλούν οι αγρότες έτσι ώστε να αυξάνονται τα κέρδη των χονδρεμπόρων, ενώ δεκάδες είναι οι περιπτώσεις ελληνοποιήσεων προϊόντων. Αν και όλα αυτά τα στοιχεία έχουν καταγραφεί στο πόρισμα της επιτροπής ανταγωνισμού, λύσει δεν έχει δοθεί, αφού οι αρχές δεν έχουν προχωρήσει στην πάταξη των φαινομένων.
Πηγή Πίνακα: Τα Νέα
Οπως γράφουν και το ΕΘΝΟΣ η επιτροπή ανταγωνισμού στην έκθεσή της, η οποία μάλιστα έγινε με παλιά στοιχεία και με τον ΦΠΑ μόλις στο 9% δείχνει ότι δεν υπάρχει έλεγχος και τα καρτέλ κάνουν πάρτι στην πλάτη των καταναλωτών.
Εκτός του παραγωγού που είναι λογικό να έχει όφελος από ένα προϊόν υπάρχει μια σειρά άλλων ανθρώπων που πληρώνονται για να φτάσει το ίδιο προϊόν ως τον καταναλωτή οι οποίοι ωστόσο έχουν υπερκέρδη που δεν δικαιολογούνται για μια απλή προσφορά υπηρεσιών.
Εκτός του παραγωγού λοιπόν ο καταναλωτής πληρώνει στην πορεία δύο χονδρέμπρους και έναν λιανέμπορο, κάπως έτσι η τιμή του προϊόντος φτάνει αυξημένη ως και 180%.
Ακόμη και σε φρούτα εποχή όπως τα πορτοκάλια, οι αυξήσεις είναι τεράστιες.
Ενδεικτικά παραδείγματα
- Το ροδάκινο φεύγει από το χωράφι σε τιμή 0,63 ευρώ ο χονδρέμπορος βάζει καπέλο 0,59 ευρώ. Ο καταναλωτής το πληρώνει σε τιμή 1,76 ευρώ καθώς πληρώνει και το όφελος του λιανέμπορου που είναι 0,37 ευρώ.
- Το μήλο φεύγει από το Πήλιο για παράδειγμα στα 0,65 και φτάνει στον καταναλωτή 1,50 ευρώ
- Η πατάτα φεύγει από το χωράφι στα 39 λεπτά και φτάνει στα 71 λεπτά στον καταναλωτή, υπάρχουν όμως και τιμές 0,85 και 0,89 ευρώ.
- Το αγγούρι φεύγει στα 0,18 ευρώ από το δημοπρατήριο στην Κρήτη και φτάνει να πωλείται ως και 0,50 ευρώ
- Το μαρούλι φεύγει από το χωράφι στα 23 λεπτά για να πωληθεί στον καταναλωτή 0,50 ευρώ.
- Το πορτοκάλι 0,30 ευρώ στο χωράφι και το πωλούν 0,75 ευρώ
Και εικονικά τιμολόγια στην αγορά
Στην αγορά πάντως παρατηρούνται και φαινόμενα εικονικών τιμολογίων με υψηλότερες τιμές από τις πραγματικές που πωλούν οι αγρότες έτσι ώστε να αυξάνονται τα κέρδη των χονδρεμπόρων, ενώ δεκάδες είναι οι περιπτώσεις ελληνοποιήσεων προϊόντων. Αν και όλα αυτά τα στοιχεία έχουν καταγραφεί στο πόρισμα της επιτροπής ανταγωνισμού, λύσει δεν έχει δοθεί, αφού οι αρχές δεν έχουν προχωρήσει στην πάταξη των φαινομένων.
Πηγή Πίνακα: Τα Νέα
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου