Το «πράσινο φως» για την εισαγωγή της αυτοκίνησης με φυσικό αέριο και
στην Ελλάδα ανάβει το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών, ενώ την ίδια
στιγμή επιχειρείται να αρθούν τα εμπόδια για την αύξηση της κυκλοφορίας
ηλεκτρικών αυτοκινήτων.
Με νομοσχέδιο που κατατέθηκε παρέχεται ουσιαστικά η δυνατότητα μετατροπής του κινητήρα ενός αυτοκινήτου σε διπλής καύσης, ώστε να μπορεί να κινείται με συμβατικά καύσιμα αλλά και με φυσικό αέριο.
Παράλληλα ορίζεται ότι το πολύ σε έξι μήνες θα υπάρξει απόφαση από τα συναρμόδια υπουργεία, η οποία θα καθορίζει τους όρους, τις προϋποθέσεις και τις τεχνικές προδιαγραφές συσκευών φόρτισης συσσωρευτών ηλεκτροκίνητων οχημάτων που θα εγκατασταθούν στους υφιστάμενους ή υπό αδειοδότηση στεγασμένους ή υπαίθριους σταθμούς αυτοκινήτων, στα συνεργεία συντήρησης και επισκευής αυτοκινήτων και στα δημόσια ή ιδιωτικά ΚΤΕΟ.
Σε ό,τι αφορά στο φυσικό αέριο θεσμοθετούνται οι διαδικασίες μετατροπής, κάτι το οποίο, σύμφωνα με το υπουργείο, μειώνει σημαντικά το κόστος. Οι μετατροπές των κινητήρων θα πραγματοποιούνται πλέον με χρήση εγκεκριμένων εξαρτημάτων από κατόχους άδειας ασκήσεως επαγγέλματος τεχνίτη συσκευών αερίων καυσίμων, ενώ για τα τροποποιημένα οχήματα που θα κινούνται με καύσιμο πεπιεσμένο φυσικό αέριο, όπως και για όσα κινούνται με καύσιμο υγραέριο, θα πραγματοποιείται έλεγχος διασκευασμένου κινητήρα από τα ΚΤΕΟ και σχετική αλλαγή άδειας, για την οποία θα απαιτείται παράβολο που θα οριστεί πιθανότατα στα 75 ευρώ.
Σήμερα η μετατροπή ενός κινητήρα ώστε να δουλεύει και με φυσικό αέριο υπολογίζεται ότι κοστίζει από 1.500 έως 2.000 ευρώ. Ωστόσο, εκτιμάται ότι οι τιμές σταδιακά θα πέσουν.
Στην Ελλάδα με φυσικό αέριο τροφοδοτούνται περισσότερα από 600 λεωφορεία της ΟΣΥ και 102 απορριμματοφόρα δήμων.
Ζήτημα χρόνου θεωρείται και η ίδρυση πρατηρίων φυσικού αερίου ή η μετατροπή υφιστάμενων πρατηρίων σε μεικτά από ιδιώτες.
Παράλληλα, η ΔΕΠΑ έχει ανακοινώσει σχέδιο για τη δημιουργία δικτύου 12-14 πρατηρίων σε όλη την Ελλάδα.
Η ΔΕΠΑ σήμερα διαθέτει τρεις σταθμούς ανεφοδιασμού φυσικού αερίου κίνησης FISIΚON:
στην Ανθούσα - σταθμός ο οποίος εξυπηρετεί όλα τα οχήματα (ΔΧ και ΙΧ) σε 24ωρη βάση
στα Ανω Λιόσια - για την εξυπηρέτηση λεωφορείων και απορριμματοφόρων
στην Κηφισιά, επί της λεωφόρου Κηφισίας.
ΟΙ ΠΡΟΫΠΟΘΕΣΕΙΣ
Μετατροπές με ασφάλεια
Τα κενά ασφαλείας που δημιουργεί η έως τώρα μετατροπή συμβατικών κινητήρων σε διπλής καύσης με φυσικό αέριο έρχεται να καλύψει το σχέδιο νόμου του υπουργείου Υποδομών, το οποίο νομιμοποιεί τη μετατροπή θέτοντας ωστόσο τέσσερις βασικές προϋποθέσεις:
-Η μετατροπή πρέπει να γίνεται με εγκεκριμένα εξαρτήματα.
-Η μετατροπή πρέπει να γίνεται σε πιστοποιημένο συνεργείο από εξειδικευμένο τεχνίτη.
-Το όχημα να περνά στη συνέχεια από διαδικασία τεχνικού ελέγχου.
-Στην άδεια κυκλοφορίας να αναγράφεται η μετατροπή.
Ουσιαστικά θα ακολουθείται μια διαδικασία παρόμοια με αυτήν που ακολουθείται στις μετατροπές για υγραέριο, όπως σημειώνουν πηγές του υπουργείου Μεταφορών.
Οι ίδιες πηγές επισημαίνουν ότι μέχρι τώρα δικαίωμα να κυκλοφορήσουν είχαν μόνο τα οχήματα που εκ κατασκευής ήταν διπλής καύσης με φυσικό αέριο. Σήμερα, πάντως, κατόπιν παραγγελίας, μπορεί να αγοράσει κάποιος Ι.Χ. με προδιαγραφές φυσικού αερίου εκ κατασκευής.
Με νομοσχέδιο που κατατέθηκε παρέχεται ουσιαστικά η δυνατότητα μετατροπής του κινητήρα ενός αυτοκινήτου σε διπλής καύσης, ώστε να μπορεί να κινείται με συμβατικά καύσιμα αλλά και με φυσικό αέριο.
Παράλληλα ορίζεται ότι το πολύ σε έξι μήνες θα υπάρξει απόφαση από τα συναρμόδια υπουργεία, η οποία θα καθορίζει τους όρους, τις προϋποθέσεις και τις τεχνικές προδιαγραφές συσκευών φόρτισης συσσωρευτών ηλεκτροκίνητων οχημάτων που θα εγκατασταθούν στους υφιστάμενους ή υπό αδειοδότηση στεγασμένους ή υπαίθριους σταθμούς αυτοκινήτων, στα συνεργεία συντήρησης και επισκευής αυτοκινήτων και στα δημόσια ή ιδιωτικά ΚΤΕΟ.
Σε ό,τι αφορά στο φυσικό αέριο θεσμοθετούνται οι διαδικασίες μετατροπής, κάτι το οποίο, σύμφωνα με το υπουργείο, μειώνει σημαντικά το κόστος. Οι μετατροπές των κινητήρων θα πραγματοποιούνται πλέον με χρήση εγκεκριμένων εξαρτημάτων από κατόχους άδειας ασκήσεως επαγγέλματος τεχνίτη συσκευών αερίων καυσίμων, ενώ για τα τροποποιημένα οχήματα που θα κινούνται με καύσιμο πεπιεσμένο φυσικό αέριο, όπως και για όσα κινούνται με καύσιμο υγραέριο, θα πραγματοποιείται έλεγχος διασκευασμένου κινητήρα από τα ΚΤΕΟ και σχετική αλλαγή άδειας, για την οποία θα απαιτείται παράβολο που θα οριστεί πιθανότατα στα 75 ευρώ.
Σήμερα η μετατροπή ενός κινητήρα ώστε να δουλεύει και με φυσικό αέριο υπολογίζεται ότι κοστίζει από 1.500 έως 2.000 ευρώ. Ωστόσο, εκτιμάται ότι οι τιμές σταδιακά θα πέσουν.
Στην Ελλάδα με φυσικό αέριο τροφοδοτούνται περισσότερα από 600 λεωφορεία της ΟΣΥ και 102 απορριμματοφόρα δήμων.
Ζήτημα χρόνου θεωρείται και η ίδρυση πρατηρίων φυσικού αερίου ή η μετατροπή υφιστάμενων πρατηρίων σε μεικτά από ιδιώτες.
Παράλληλα, η ΔΕΠΑ έχει ανακοινώσει σχέδιο για τη δημιουργία δικτύου 12-14 πρατηρίων σε όλη την Ελλάδα.
Η ΔΕΠΑ σήμερα διαθέτει τρεις σταθμούς ανεφοδιασμού φυσικού αερίου κίνησης FISIΚON:
στην Ανθούσα - σταθμός ο οποίος εξυπηρετεί όλα τα οχήματα (ΔΧ και ΙΧ) σε 24ωρη βάση
στα Ανω Λιόσια - για την εξυπηρέτηση λεωφορείων και απορριμματοφόρων
στην Κηφισιά, επί της λεωφόρου Κηφισίας.
ΟΙ ΠΡΟΫΠΟΘΕΣΕΙΣ
Μετατροπές με ασφάλεια
Τα κενά ασφαλείας που δημιουργεί η έως τώρα μετατροπή συμβατικών κινητήρων σε διπλής καύσης με φυσικό αέριο έρχεται να καλύψει το σχέδιο νόμου του υπουργείου Υποδομών, το οποίο νομιμοποιεί τη μετατροπή θέτοντας ωστόσο τέσσερις βασικές προϋποθέσεις:
-Η μετατροπή πρέπει να γίνεται με εγκεκριμένα εξαρτήματα.
-Η μετατροπή πρέπει να γίνεται σε πιστοποιημένο συνεργείο από εξειδικευμένο τεχνίτη.
-Το όχημα να περνά στη συνέχεια από διαδικασία τεχνικού ελέγχου.
-Στην άδεια κυκλοφορίας να αναγράφεται η μετατροπή.
Ουσιαστικά θα ακολουθείται μια διαδικασία παρόμοια με αυτήν που ακολουθείται στις μετατροπές για υγραέριο, όπως σημειώνουν πηγές του υπουργείου Μεταφορών.
Οι ίδιες πηγές επισημαίνουν ότι μέχρι τώρα δικαίωμα να κυκλοφορήσουν είχαν μόνο τα οχήματα που εκ κατασκευής ήταν διπλής καύσης με φυσικό αέριο. Σήμερα, πάντως, κατόπιν παραγγελίας, μπορεί να αγοράσει κάποιος Ι.Χ. με προδιαγραφές φυσικού αερίου εκ κατασκευής.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου