Τρίτη 14 Ιουνίου 2016

Παράδοση Οδικού Άξονα «Ποτίδαια- Κασσανδρεία» μήκους 17,5 χλμ. Γιατί ο κ. Τζιτζικώστας ένα θετικό γεγονός, το φορτώνει με πολλές ανακρίβειες και μεγάλα ερωτηματικά;!

“Είναι ιδιαίτερα θετικό ότι σήμερα παραδόθηκε από τον Περιφερειάρχη Κεντρικής Μακεδονίας, σε λειτουργική χρήση, ο Οδικός Άξονας «Ποτίδαια- Κασσανδρεία» μήκους 17,5 χλμ.Ο Οδικός αυτός Άξονας θα βοηθήσει πάρα πολύ την ασφαλή και γρήγορη πρόσβαση στο πρώτο “πόδι” της Χαλκιδικής και θα βοηθήσει σημαντικά στην οικονομική και
κοινωνική της ανάπτυξη.
Η Χαλκιδική έχει ανάγκη και από άλλα έργα, των οποίων δυστυχώς, η ολοκλήρωση καθυστερεί και ακόμη χειρότερο, αναγκαία έργα δεν έχουν καν μελετηθεί.
Ο κύριος Περιφερειάρχης όμως, δεν αρκέστηκε στα εγκαίνια του έργου, έκανε αναφορές στο χρόνο και στο κόστος κατασκευής του, όπως και αντίστοιχες αναφορές σε άλλα έργα της Κεντρικής Μακεδονίας, οι οποίες απέχουν πολύ από την πραγματικότητα.
Γι’ αυτό κρίνουμε αναγκαίο, με βάση τα πραγματικά δεδομένα, να δώσουμε μερικές διευκρινήσεις και να διατυπώσουμε ορισμένα ερωτήματα προς τη Διοίκηση της Περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας:
α) Η σύμβαση του συγκεκριμένου έργου υπογράφηκε στις 29-12-2010, από τον τότε Περιφερειάρχη Κ. Μακεδονίας, πριν αναλάβει η Πρώτη Αιρετή Διοίκηση, που είχε εκλεγεί πριν μερικές ημέρες. Είχε εξασφαλισμένους πόρους από το Δ΄ ΚΠΣ, χρόνο ολοκλήρωσης 4 χρόνια, δηλαδή στο τέλος του 2014. Η Σύμβαση που είχε υπογραφεί ήταν ύψους 51,562 εκ €.
Το έργο αυτό είναι από τα πιο εύκολα, διότι δεν έχει σημαντικά  τεχνικά χαρακτηριστικά, πχ γέφυρες κτλ, το μόνο πρόβλημα που παρουσιάστηκε στην διάρκεια της κατασκευής του, ήταν το κλείσιμο του δανειοθαλάμου που προέβλεπε η Σύμβαση.
β) Η ολοκλήρωση του έργου πήρε τρεις παρατάσεις μέχρι τώρα και η πλήρης ολοκλήρωσή του θα γίνει  με 50% επιπλέον χρόνο, δηλαδή σε έξι αντί για τέσσερα χρόνια.
Μάλιστα στη σημερινή του ανακοίνωση ο κ. Περιφερειάρχης, αναφέρει: «Τα καταφέραμε όμως, ακόμα και μέσα σ’ αυτές τις πραγματικά αντίξοες συνθήκες, τηρώντας στο ακέραιο τη δέσμευση, που και προσωπικά είχα δώσει στους πολίτες, ότι θα παραδώσουμε το έργο αυτό, πριν την έναρξη της φετινής θερινής περιόδου και μάλιστα παραμονές του τριημέρου του Αγίου Πνεύματος»,
Του θυμίζουμε, πως τη δέσμευσή του αυτή,  την έδωσε στις 2-4-2014, όταν παραμονές των Περιφερειακών εκλογών επισκέφθηκε το εργοτάξιο του έργου, δηλαδή πριν δύο και όχι πριν ένα χρόνο.  Η σχετική ανακοίνωση είναι αναρτημένη και στο site της Περιφέρειας.
γ) Σωστά ασκεί κριτική στην Εγνατία Α.Ε και στο Υπουργείο Υποδομών για την καθυστέρηση ολοκλήρωσης του έργου «Μουδανιά – Ποτίδαια»όμως «της κλέβει το δίκιο και την δουλειά»όταν λέει στην ανακοίνωσή του, ότι η Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας κατασκευάζει τους Ανισόπεδους κόμβους στην Εσωτερική Περιφερειακή της Θεσσαλονίκης. Οι κόμβοι, στην Εσωτερική Περιφερειακή, πλην του Κ16, κατασκευάζονται από την Εγνατία Α.Ε.
δ) Στις δυσχέρειες κατασκευής του έργου, αναφέρετε στα capital controls, ενώ γνωρίζει ότι τα χρήματα είναι  της Ε.Ε και η εκταμίευσή τους δεν επηρεάζεται  από τα capital controls.
ε) Επειδή έκανε αναφορά και σε άλλα μεγάλα έργα της Κ. Μακεδονίας,  πρέπει να διευκρινίσουμε, αφού δεν το συνηθίζει η διοίκηση της Περιφέρειας, για προφανείς λόγους,  για να γνωρίζουν οι πολίτες την εξέλιξή τους, τα εξής:
  1. Όλα τα μεγάλα έργα της Περιφέρειας δημοκρατήθηκαν μέχρι το τέλος του 2010, με εγκεκριμένα και διασφαλισμένα χρήματα από το Δ΄ΚΠΣ, αυτό που έμεινε στις αιρετές διοικήσεις μετά το 2011, ήταν η αποτελεσματική διοίκηση των έργων, για την όσο γίνεται ταχύτερη ολοκλήρωσή τους και με κόστος που δεν θα ξεπερνούσε τους αρχικούς προϋπολογισμούς.
  2. Είναι το πρώτο μεγάλο έργο του παραδίδεται λειτουργικά, ενώ στο σύνολό τους, τα υπόλοιπα έργα, που θα έπρεπε και αυτά ήδη να είχαν ολοκληρωθεί, βρίσκονται σε πολύ αρχικό στάδιο.
  3. Δυστυχώς στη σημερινή ανακοίνωση της Περιφέρειας, δεν υπάρχει καμία αναφορά για τον Οδικό Άξονα «Θεσσαλονίκη-Έδεσσα», του οποίου οι μελέτες, έχουν ολοκληρωθεί εδώ και καιρό. από την αρμόδια υπηρεσία του Υπουργείο Υποδομών.
ΤΕΛΟΣ, υπάρχει μία κρίσιμη ερώτηση, ο προϋπολογισμός της  Σύμβασης ολοκλήρωσης  του έργου είναι 51,562 εκ. €. Στη σημερινή του δήλωση ο κύριος Περιφερειάρχης μίλησε για προϋπολογισμό 63 εκ €, που κόστισε το έργο μέχρι τη σημερινή του φάση.
Δηλαδή, έχουμε πρόσθετο κόστος 11, 5 εκ € χωρίς να έχουν ολοκληρωθεί, όπως ο ίδιος ο Περιφερειάρχης δηλώνει, οι εργασίες.
Το ερώτημα είναι: που και γιατί υπάρχει αυτή η  υπέρβαση του κόστους;»

Για την Κίνηση
                                                                                                       Ο Συντονιστής
Γιάννης Μαγκριώτης

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου