Πώς μία επιχείρηση χάνει περίπου 69 εκατ. πελάτες; Για την απάντηση, ρωτήστε την Citigroup, αναφέρει το Bloomberg.
Κάποτε, πριν από περίπου δέκα χρόνια, η νεοϋορκέζικη τράπεζα είχε μία παγκόσμια αυτοκρατορία από το Τokyo μέχρι την
Tegucigalpa. Προσέφερε τραπεζικές υπηρεσίες σε 50 χώρες, κάλυπτε το 50% της Γης και εξυπηρετούσε 269 εκατ. πελάτες.
Μία οικονομική κρίση, δισεκατομμύρια δολάρια απωλειών λόγω των subprime και ένα bailout διέλυσε τα αναπτυξιακά της πλάνα. Η τράπεζα έχει, από τότε, πουλήσει ή έχει κλείσει τα καταστήματά της σε πάνω από τις μισές χώρες που κάποτε δραστηριοποιούταν. Μείωσε τα καταστήματά της στις ΗΠΑ πάνω από 2/3 και δεν δραστηριοποιείται πια στα subprime δάνεια, στα φοιτητικά δάνεια και την ασφάλιση ζωής. Έχασε περίπου 25% των πελατών της και πάνω από 40% των εργαζομένων της.
Η αλλαγή στη Citigroup και στην HSBC, αλλά και σε άλλες τράπεζες με παγκόσμια εμβέλεια, δεν αποσκοπεί μόνο στη μείωση εξόδων. Η Citigroup αναφέρει πως είναι μικρότερη και ασφαλέστερη σήμερα. Παρόλα αυτά, η δραστηριοποίησή της σε πλούσιους πελάτες, εταιρείες αλλά και μεγαλοεπενδυτές, σημαίνει πως μπορεί να πληγεί από τις αγορές, κάτι που έχει πάθει και στο παρελθόν.
Τα παρακάτω διαγράμματα του Bloomberg παρουσιάζουν τη συνολική εικόνα για μερικές από τις μεγαλύτερες τράπεζες του κόσμου:
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου