Η καλύτερη άμυνα είναι η επίθεση ιδιαίτερα όταν βρίσκεσαι σε πανικό.
Στα ζητήματα διαφάνειας εμείς σηκώσαμε την σημαία για αυτό ψηφίσαμε την πρόταση σας για εξεταστική επιτροπή για δάνεια των κομμάτων και των μέσων ενημέρωσης και η θέση μας είναι ξεκάθαρη, διαφάνεια παντού.
Όσο αφορά όλα αυτά που τα παρουσιάσατε επιτυχίες της
Κυβέρνησης σας, αναρωτιέμαι:
Που ζείτε κυριε Πρωθυπουργέ σε κάποιο παράλληλο σύμπαν
Η καλύτερη απάντηση σε όλα αυτά που αναφέρατε είναι ότι τα ληξιπρόθεσμα χρέη των πολιτών ξεπερνούν τα 100 δις. Σας ικανοποιεί αυτό κύριε Πρωθυπουργέ;
Για αυτό προφανώς επιλέξατε να κρυφτείτε και χθες ήσασταν απών από την συζήτηση στην Βουλή, προφανώς ο κύριος Τσίπρας πιστεύει ότι κρυπτόμενος θα κρύψει την τόσο κραυγαλέα υποταγή του στα κελεύσματα των δανειστών.
Χθες σε αυτή την αίθουσα ολοκληρώθηκε ένα έγκλημα…
Το σύνολο της δημόσιας περιουσίας συμπεριλαμβανομένων ζωτικής σημασίας δημόσιων αγαθών όπως το νερό, πέρασαν στον έλεγχο των δανειστών για ένα αιώνα.
Το εντυπωσιακό όμως είναι ότι απουσίαζε και ο αρχηγός της αξιωματικής αντιπολίτευσης .
Ο οποίος νομίζει ότι κρυπτόμενος, αφήνει ανενόχλητο τον άλλο να υλοποιεί με τον πιο ακραίο τρόπο μια πολιτική που είναι στον πυρήνα, της δικής του νεοφιλελεύθερης αντίληψης.
Ειλικρινά λυπάμαι…
Η παιδεία και η εκπαίδευση των παιδιών μας είναι κρίσιμο ζήτημα που σχετίζεται με τα πραγματικά αίτια της κρίσης που περνά η χώρα, αφορά και θα καθορίσει το μέλλον της.
Εμείς είμαστε χθες εδώ δώσαμε μαζί με τους βουλευτές μας τη μάχη για το εγκληματικό ξεπούλημα του Εθνικού μας πλούτου, τηνπολιτική αναξιοπιστία και ανικανότητα της κυβέρνησης , τα αδιέξοδα που δημιουργεί για τη χώρα και τους πολίτες.
Θα μιλήσουμε λοιπόν σήμερα επί της ουσίας των δικών μας απόψεων και προτάσεων για την παιδεία.
Όμως ακούγοντας τον Πρωθυπουργό …….
Κύριε Πρωθυπουργέ, σας άκουσα για τις άδειες και δεν πίστευα στ’ αυτιά μου.
Τώρα μας πουλάτε «νομιμοφροσύνη» απέναντι στις δικές σας παρατυπίες και παρανομίες.
Είπα και χθες και το επαναλαμβάνω η φούσκα «για πρώτη φορά νομιμότητα» στο τηλεοπτικό τοπίο έσκασε στα χέρια σας. Ο κόσμος το χει τούμπανο κι εσείς κρυφό καμάρι.
Έπεσε μαύρο στο ΣΥΡΙΖΑ Channel.
Όμως το σχέδιό σας έχει γίνει πια απόλυτα γνωστό.
Το τρίγωνο της διαπλοκής Κυβέρνηση-Καλογρίτσας- Τράπεζα Αττικής.
Βρήκατε τον συνεργάτη σας τον ευνοούμενο εργολάβο (ελέω κ. Σπίρτζη), τον δανειοδοτήσατε αφειδώς μέσω της Τράπεζας Αττικής (δεκαπλασιασμός πιστοληπτικού ορίου) και με προνομιακούς όρους για να πάρει το κανάλι, «ξεχάσατε» να ελέγξετε το διάτρητο πόθεν έσχες του, προχωρήσατε και ας ενεχόταν και σε πράξεις μεγάλης φοροδιαφυγής.
Γι’ αυτό δώσατε και την μάχη για τον έλεγχο της Τράπεζας Αττικής.
Γι’ αυτό θέλετε να περιορίσετε τον αριθμό των καναλιών, ώστε να ελέγξετε καλύτερα την ενημέρωση.
Η Δημοκρατική Συμπαράταξη πίεσε για να αποκαλυφθεί η αλήθεια, πίεσε για να έρθει το αποκαλυπτικό πόρισμα του ελέγχου των αρχών στην Βουλή. Και το πετύχαμε.
Συνεχίζουμε όμως την προσπάθεια. Και θα την φθάσουμε ως το τέλος.
Γιατί αυτός ο διαγωνισμός είναι διάτρητος.
- Διάτρητος γιατί ακρωτηριάστηκε ο ρόλος της ανεξάρτητης αρχής του Εθνικού Συμβουλίου Ραδιοτηλεόρασης.
- Διάτρητος γιατί περιορίστηκε –με στημένες εκθέσεις- ο αριθμός των αδειών.
- Διάτρητος γιατί η επιτροπή που εσείς διορίσατε έδωσε ψευδείς βεβαιώσεις.
Δεν έλεγξε τίποτε, δεν ζήτησε δικαιολογητικά για τραπεζικές καταθέσεις, αρκέστηκε στις δηλώσεις.
Το είπα και το επαναλαμβάνω. ΕΙΝΑΙ Η ΩΡΑ ΤΟΥ ΕΙΣΑΓΓΕΛΕΑ ΓΙΑ ΑΥΤΕΣ ΤΙΣ ΠΑΡΑΝΟΜΕΣ ΠΡΑΞΕΙΣ. Και αναρωτιέμαι για άλλη μια φορά υπάρχει εισαγγελέας σε αυτόν τον τόπο;
Υπάρχει μεγάλο ζήτημα για τον ίδιο τον διαγωνισμό. Ιδίως όταν άλλοι υποψήφιοι δήλωναν έξω από το Υπουργείο ότι «εκπλήρωσαν της αποστολή τους» ομολογώντας ότι παίζουν ενσυνείδητα τον ρόλο του λαγού.
Κυρίες και Κύριοι Βουλευτές,
Η θα αποφασίσουμε ως ελληνικό κοινοβούλιο να αντιμετωπίζουμε την παιδεία ως ένα εθνικό θέμα, ή θα χαθούμε και πάλι στον λαβύρινθο των κομματικών σκοπιμοτήτων.
Σήμερα απευθυνόμαστε από το βήμα του Ελληνικού Κοινοβουλίου στους μαθητές, στους εκπαιδευτικούς και τους γονείς.
Απευθυνόμαστε στους μαθητές, που μέσα σε πρωτόγνωρες κοινωνικές και οικονομικές συνθήκες, καλούνται να ξεπεράσουν τα εμπόδια της καθημερινότητας και να ανταποκριθούν στις ανάγκες ενός εκπαιδευτικού συστήματος που πολλές φορές δείχνει να μην λαμβάνει υπόψη τις δικές τους ανησυχίες, αγωνίες και προβληματισμούς.
Θα μιλήσει κανείς στην γλώσσα των παιδιών, θα προσπαθήσουμε έστω για μια φορά, έστω και τώρα να ακούσουμε τους προβληματισμούς τους;
Απευθυνόμαστε στους εκπαιδευτικούς, οι οποίοι όλο το προηγούμενο χρονικό διάστημα συνέβαλλαν στο να κρατηθεί το σχολείο όρθιο,χωρίς τις κατάλληλες υποδομές.
Απευθυνόμαστε στους γονείς και ιδιαίτερα στην Ελληνίδα μητέρα, η οποία σηκώνει ένα μεγάλο βάρος στη σημερινή συγκυρία.
Το τελευταίο που θα ήθελε να δει είναι να φεύγουν τα παιδιά της στο εξωτερικό, να φεύγουν όχι γιατί θέλουν αλλά γιατί δεν μπορούν να μείνουν.
Στη σημερινή μας συζήτηση θα περίμενε κανείς να απαντήσετε στα καίρια ερωτήματα και αγωνίες της ελληνικής κοινωνίας: πώς η εκπαίδευση, η δημόσια δωρεάν εκπαίδευση μπορεί να λειτουργήσει ως ανάχωμα και ως μέσο για αναστροφή της οικονομικής και κοινωνικής κρίσης των τελευταίων 8 ετών.
Γιατί εμείς πιστεύουμε ότι για να αλλάξει η χώρα πρέπει να αλλάξει η Εκπαίδευση.
Εμείς ως κόμμα, ως παράταξη, κινηθήκαμε πάντα στηρίζοντας, αλλάζοντας, αναβαθμίζοντας την Δημόσια Εκπαίδευση. Μιλήσατε για την δημοκρατική πρόσβαση στην γνώση ποιος το πέτυχε αυτό κυριε Τσίπρα; Το ΠΑΣΟΚ ήταν αυτό που προχώρησε στον εκδημοκρατισμό της δημόσιας εκπαίδευσης, στην μεγάλη αναδιανομή και εξασφάλισε την πρόσβαση στην εκπαίδευση για κάθε παιδί.
Όλες οι μεγάλες αλλαγές, τομές και μεταρρυθμίσεις στην Παιδεία, όλοι οι νέοι θεσμοί που δημιουργήθηκαν, είμαστε υπερήφανοι γιατί φέρουν ανεξίτηλα και διαχρονικά την σφραγίδα της Δημοκρατικής Παράταξης.
ΤΗΝ ΔΙΚΗ ΜΑΣ ΣΦΡΑΓΙΔΑ. Από τον Ελευθέριο Βενιζέλο , στον Γεώργιο Παπανδρέου, στον Ανδρέα και τις Κυβερνήσεις του ΠΑΣΟΚ από το 81 και μετά.
Και σήμερα;
Ποια είναι η πολιτική της Κυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ/ΑΝΕΛ;
- ΙΣΟΠΕΔΩΣΗ ΣΤΑ ΠΑΝΤΑ.
- Πόλεμος στην αριστεία, στην αξιοκρατία, στην αξιολόγηση.
- Λαϊκισμός που φέρνει την χώρα δεκαετίες πίσω.
Η αλλοπρόσαλλη πολιτική σας δεν έχει καμιά σχέση με τις προοδευτικές παραδόσεις της αριστερής διανόησης.
Ομολογώ ότι έχετε την αποκλειστικότητα του ξήλωνε χωρίς ταυτότητα, χωρίς προσανατολισμό, χωρίς φιλοσοφία, χωρίς φαντασία, με εμμονές, με -ισμους που γυρνούν πίσω την εκπαίδευση γκρεμίζοντας ό,τι είχε μεταπολιτευτικά με κόπο οικοδομηθεί.
Ομολογώ ότι ξεπεράσατε σε αυτό το ξήλωμα και την προδικτατορική δεξιά.
Η ζημιά που και με την πολιτική σας στην Παιδεία προκαλείτε για τις προοπτικές της νέας γενιάς, αλλά και για τις προοπτικές της ίδιας της χώρας είναι ΑΝΥΠΟΛΟΓΙΣΤΗ.
Κυρίες και Κύριοι Βουλευτές,
Θα σταθώ σε
6 σημεία κριτικής και 7 προτάσεις της δημοκρατικής συμπαράταξης για την παιδεία
- Ισοπέδωση του Δημόσιου Σχολείου
Κυρίες και Κύριοι της Κυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ/ΑΝΕΛ:
Επιβαρύνετε το ελληνικό νοικοκυριό, στερείτε από τα παιδιά τη δυνατότητα να προοδεύσουν, να αποκτήσουν ευκαιρίες, ανεξάρτητα του αν προέρχονται από φτωχές ή μεσαίες οικογένειες.
Το μοντέλο αναδιανομής της γνώσης σήμερα αμφισβητείται από τις δικές σας πολιτικές επιλογές.
Καταργείτε ουσιαστικά τα ολοήμερα σχολεία με Αναμορφωμένο Πρόγραμμα, αφανίζετε τις καινοτομίες και τις δημιουργικές δραστηριότητες.
Μειώνεται το Πρόγραμμα στο Γυμνάσιο και αφαιρούνται και τα projects, και χτυπάτε τον επαγγελματικό προσανατολισμό.
Λέτε δήθεν ότι φτιάχνετε ένα σχολείο ισότητας. Το σχολείο σας όμως σημαίνει ισότητα στις χαμένες ευκαιρίες, σημαίνει όλοι μαζί στα χειρότερα.
Και ποιος άραγε θα δυσκολευτεί περισσότερο σε αυτές τις συνθήκες;
Οι λιγότερο προνομιούχοι Έλληνες, τα νέα ζευγάρια, όσοι επλήγησαν από την κρίση. Αυτοί είναι τα θυματα της πολιτικής σας.
Απαξιώσατε την αριστεία, υπονομεύετε τα πρότυπα σχολεία, με μια αντίληψη που ταιριάζει σε άλλα καθεστώτα.
Θα ήθελα να σταθώ στο θέμα της αριστείας γιατί αποτελεί κομβικό σημείο.
Για τον κ. Τσίπρα και τον ΣΥΡΙΖΑ η αριστεία είναι ρετσινιά!
Για τον κ. Μητσοτάκη και τη ΝΔ η αριστεία είναι μέσον αναπαραγωγής της ελίτ.
Για εμάς τους σοσιαλιστές, η αριστεία είναι προτεραιότητα στην εκπαιδευτική μας πολιτική με στόχο την διάχυση των ευεργετημάτων της και των άριστων πρακτικών σε όλους τους μαθητές και ιδίως σε αυτούς που προέρχονται από μεσαία και ασθενέστερα κοινωνικά στρώματα.
Την ίδια στιγμή που στην Φιλανδία, στην Ιαπωνία, στις ΗΠΑ, η εξατομίκευση των προγραμμάτων εκπαίδευσης στις ανάγκες του κάθε μαθητή είναι ο κανόνας, εσείς προσαρμόζετε το σχολείο στις υπάρχουσες δυνατότητες.
Η παιδεία στο κρεβάτι του Προκρούστη.
- Υποχώρηση από κάθε κατάκτηση Ποιότητας.
Κυρίες και Κύριοι της Κυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ/ΑΝΕΛ,
Α) Κάνατε την επιλογή να εντάξετε στο Γ’ Μνημόνιο και την Παιδεία.
Και τώρα επιστρέφετε τον δάσκαλο στην δεκαετία του ’50, όπου δίδασκε τα πάντα μέχρι και γυμναστική.
Στα νηπιαγωγεία αυξάνετε τον αριθμό των νηπίων ανά τμήμα, για να μειώσετε τις ανάγκες σε νηπιαγωγούς.
Ακόμη και στην ειδική αγωγή φέρατε διάταξη με την οποία μπορούν να διδάξουν σε αυτήν και εκπαιδευτικοί χωρίς καμία προϋπηρεσία και τα σχετικά προσόντα.
Να μειωθούν οι καθηγητές αριθμητικά και ας γίνουν όλα στάχτη! Αυτή είναι η λογική σας.
Β) Απαξιώνετε την Τριτοβάθμια Εκπαίδευση.
Ακούμε υποσχέσεις εισαγωγής χωρίς εξετάσεις σε ΑΕΙ-ΤΕΙ σε μια αφηρημένη υπόσχεση ενός δήθεν ελληνικού baccalaureate , ενώ εσείς πολεμήσατε τις προτάσεις μας για Εθνικό Απολυτήριο.
Είναι ώρα να ξεκαθαρίσετε τις θέσεις σας και να μην παίζετε με τα νέα παιδιά.
Επαναφέρατε τους αιώνιους φοιτητές, τα ρουσφέτια των μονιμοποιήσεων, την διάλυση της πραγματικής προστασίας του ασύλου από τους “μπαχαλάκηδες”.
Διώχνετε και απαξιώνετε λαμπρούς επιστήμονες με διεθνή αναγνώριση, αντί να αξιολογήσετε πώς μπορούν να προσφέρουν καλύτερα τα Συμβούλια των Ιδρυμάτων, να βοηθήσουν την εξωστρέφεια και την κινητικότητα, να φέρουν νέες ιδέες και πρακτικές.
Κι όσο για την τεχνική επαγγελματική εκπαίδευση ο ΣΥΡΙΖΑ στο παρελθόν μας πετροβολούσε. Έλεγε όχι στη σύνδεση με την αγορά εργασίας, όχι στη νεανική επιχειρηματικότητα, όχι στη μαθητεία και την πρακτική άσκηση.
Μας κατηγορούσε μάλιστα ότι σκοπεύαμε να δώσουμε τους μικρούς μαθητές βορρά στους εργοδότες. Τώρα όλα αυτά λέει ότι θα τα κάνει ο κ. Φίλης. Προφανώς μεταλλαγμένα.
- Κομματοκρατία-Αναξιοκρατία-Συντεχνιασμός
Κυρίες και Κύριοι των ΣΥΡΙΖΑ/ΑΝΕΛ,
Παντού επιχειρείτε να δημιουργήσετε ένα δικό σας “καθεστώς”.
Δυστυχώς την ίδια αντίληψη επιδείξατε και στην Παιδεία.
Επιλέξατε τους 13 περιφερειακούς διευθυντές εκπαιδευτικούς με μοναδικό κριτήριο την προσήλωσή τους στο κόμμα, και με κύριο πιστοποιητικό τους “αγώνες” κατά της αξιολόγησης των εκπαιδευτικών.
Μετατρέψατε την επιλογή των διευθυντών των σχολείων, σε συνδικαλιστική αναμέτρηση.
Απορρύθμιση παντού στην εκπαίδευση, καταρρακώνετε το ηθικό των εκπαιδευτικών.
- Παρωδία ο Εθνικός Διάλογος για την Παιδεία.
Κυρίες και Κύριοι των ΣΥΡΙΖΑ/ΑΝΕΛ:
Προσπαθήσαμε ειλικρινά να συμμετάσχουμε στον διάλογο με τις απόψεις μας.
Στάθηκε αδύνατον.
Γιατί σας ενδιέφερε μόνο η νομιμοποίηση των “μοναχικών αποφάσεων” του Υπουργού σας.
Εξευτελίσατε την έννοια του διαλόγου και τον υπονομεύσατε, καταθέτοντας συνεχώς τροπολογίες σε άσχετα νομοσχέδια, ή υπογράφοντας πράξεις νομοθετικού περιεχομένου ακόμη και σε θέματα χωρίς επείγοντα χαρακτήρα.
Γιατί παρακάμπτετε και δεν συγκροτείτε το Εθνικό Συμβούλιο Παιδείας; Τον κατ’ εξοχήν θεσμό της εθνικής συναίνεσης στην Παιδεία.
Αποφεύγετε κάθε συνεννόηση, υπονομεύετε το κεκτημένο κάθε ευρείας συναίνεσης όπως πράξατε με τον Νόμο μας για την Γ’ βάθμια Εκπαίδευση.
Γνωρίζουμε κύριε Τσίπρα ότι έχετε χρησιμοποιήσει τον κ. Φίλη ως επίκεντρο αλλαγής της “πολιτικής ατζέντας”, όταν
τα πράγματα δεν πάνε καλά για σας. Σήμερα είδαμε ότι εύκολα τον κρεμάτε στα μανταλάκια. Ανοίξατε και το μέτωπο με την Εκκλησία γιατί βλέπατε τα δύσκολα. Αν ενδιαφερόσασταν πραγματικά για αλλαγές, υπήρχαν τρόποι.
Υπάρχουν σοβαρές προοδευτικές, σύγχρονες προτάσεις, επιστημονικών Επιτροπών, που οι Κυβερνήσεις του ΠΑΣΟΚ συγκρότησαν, με στόχο την αλλαγή των προγραμμάτων σπουδών, με παιδαγωγικούς και επιστημονικούς όρους.
Για όλα τα μαθήματα και τα θρησκευτικά. Αξιοποιείστε τα.
5) ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΑ ΤΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ
Ένα στοιχείο μόνο θα αναφέρω και περιμένουμε απαντήσεις. Σπαταλήσατε το μεγαλύτερο μέρος του ΕΣΠΑ που προβλέπεται για τις προσλήψεις αναπληρωτών. Από τα 400.000.000 ευρώ για την εξαετία 2015-2021, μόνον φέτος δαπανήσατε τις 140.000 δηλαδή το 35% του συνολικού ποσού. Τι θα γίνει τα επόμενα χρόνια;
Ούτε καν σχεδιασμό πενταετίας δεν μπορείτε να κάνετε ή το χειρότερο αλλά και πιθανότερο «να τη βγάλουμε εμείς σήμερα και να μεταφέρουμε το πρόβλημα στους επόμενους.
6) εκπαιδευτική πολιτική προσφύγων
Πολύ κουβέντα για να κάνουν τα προσφυγόπουλα τελικά 6 ώρες μάθημα στα ελληνικά και 4 αγγλικά την εβδομάδα, είτε το απόγευμα στα σχολεία είτε μέσα στους άθλιους, δήθεν προσωρινούς, καταυλισμούς σας.
Η δική μας πολιτική, ήταν πολιτική ευρωπαϊκής χώρας. Τάξεις υποδοχής και εκπαιδευτικά εργαλεία.
Στο προσφυγικό ακολουθείτε την εκπαιδευτική πολιτική της Τουρκίας.
Λίγο κράτος, αποκλεισμός από το επίσημο εκπαιδευτικό σύστημα και αυξημένος ρόλος των ΜΚΟ και των Διεθνών οργανισμών.
Λόγω των δικών σας παραλείψεων πρέπει να εξηγήσουμε τα αυτονόητα στις τοπικές κοινωνίες.
Όλα τα παιδιά πρέπει να έχουν πρόσβαση στο κανονικό εκπαιδευτικό σύστημα και αυτό είναι η μεγαλύτερη επένδυση για τη χώρα και την κοινωνική συνοχή.
Κυρίες και Κύριοι Βουλευτές,
Δεν μπορώ όμως να μη σχολιάσω και την προσπάθεια της Νέας Δημοκρατίας και του αρχηγού της, να προβάλλει ως δήθεν “μεγάλος μεταρρυθμιστής”.
Δυστυχώς για εσάς κ. Μητσοτάκη με δάνειο μεταρρυθμίσεων από άλλους τέτοιο προφίλ δεν χτίζεται.
Οι Κυβερνήσεις του ΠΑΣΟΚ μελέτησαν, εφάρμοσαν, αγωνίστηκαν για να κάνουν πράξη. Όλες οι μεταρρυθμίσεις έχουν την σφραγίδα μας.
Ήταν η ΝΔ που σταμάτησε την νομοθέτηση της τεχνικής επαγγελματικής εκπαίδευσης που είχαμε ετοιμάσει.
Ήταν η ΝΔ την ίδια περίοδο που “εκφύλισε” το σχέδιο Αθηνά για την Γ’ βάθμια εκπαίδευση, ώστε να μην αναλάβει το πολιτικό κόστος.
Ήταν η ΝΔ, που επέλεξε να διαλύσει το σύστημα της Επαγγελματικής Κατάρτισης, όταν άφησε απλήρωτους καθηγητές και δομές και ενίσχυσε το σύστημα της ιδιωτικής κατάρτισης εις βάρος του Δημοσίου.
Κυρίες και Κύριοι Βουλευτές,
Η σημερινή Κυβέρνηση αντί να επενδύσει στην Παιδεία για να ξεπεράσουμε οριστικά την κρίση, φέρνει την κρίση στην ίδια την Εκπαίδευση.
Δεν θα ξεφύγουμε από αυτό το τέλμα αν δεν αποφασίσουμε στον τομέα της Παιδείας να κάνουμε ανατροπές.
Η πρώτη ανατροπή για μας είναι ότι η εκπαίδευση απαιτεί πρόγραμμα δεκαετίας. Τέρμα το ράβε ξήλωνε και η φτώχεια στη μόρφωση. Θέτουμε 4 στόχους.
α) Παιδεία εκτός των Μνημονίων.
β) Αποκέντρωση του εκπαιδευτικού συστήματος σε επίπεδο Περιφέρειας.
γ) Λειτουργία πλαισίου αξιολόγησης σε όλες τις βαθμίδες.
δ) Ενίσχυση βιωματικών πρακτικών και όχι κατάργηση τους σχετικά με το περιβάλλον, την οικονομία, την υγεία, τον πολιτισμό, την πολιτική, τα ανθρώπινα δικαιώματα.
Και με βάση αυτούς τους στόχους καταθέτουμε και σήμερα εδώ στην Βουλή, αλλά και θα θέσουμε σε ΔΙΑΛΟΓΟ με όλη την Ελληνική Κοινωνία 7 Προτάσεις που αφορούν την Οικογένεια, τον μαθητή, το εκπαιδευτικό μας σύστημα.
1η Η τσάντα στο σχολείο.
Γενίκευση του ολοήμερου σχολείου με ενιαίο αναμορφωμένο εκπαιδευτικό πρόγραμμα και εφαρμογή του ομίλου δραστηριοτήτων στα γυμνάσια.
Νέα πνοή στην ειδική αγωγή και στις δράσεις του κοινωνικού σχολείου.
Πιστοποιητικό γλωσσομάθειας και πληροφορικής, αμέσως μετά την αποφοίτηση από την Γ’ γυμνασίου.
2η Όχι ανισότητες:
Αξιοποίηση των σύγχρονων τεχνολογιών που μας βοηθούν να καλύψουμε την ανισότητα στο σχολείο. Να μπορεί το παιδί στο πιο απομακρυσμένο νησί ή ορεινή περιοχή να παρακολουθεί το ίδιο σύγχρονο πρόγραμμα διδασκαλίας με το παιδί του κέντρου της Αθήνας.
3η Αποδέσμευση του Λυκείου από την Εισαγωγή στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση.
Να αφαιρέσουμε το άγχος των εξετάσεων και τις ψυχοφθόρες διαδικασίες και να δώσουμε αξία στο δημόσιο σχολείο, με σύγχρονα προγράμματα σπουδών, με εθνικό απολυτήριο διεθνώς αναγνωρισμένο.
4η Ισχυρή Επαγγελματική Εκπαίδευση με αναγνώριση δικαιωμάτων, σύμφωνα με τις ειδικές ανάγκες της ελληνικής οικονομίας, σε άμεση σύνδεση μαζί της, ώστε να μπορεί ο κάθε νέος να αξιοποιήσει την δυναμική του τόπου του.
5η Νέος Χάρτης της Τριτοβάθμιας Εκπαίδευσης, με εξορθολογισμό ιδρυμάτων-σχολών-τμημάτων, αλλά και πραγματική αντιστοίχιση των σπουδών στις διάφορες βαθμίδες εκπαίδευσης.
Επαναφορά με βελτιώσεις του μεταρρυθμιστικού Νόμου του 2011, για την αναβάθμιση των ιδρυμάτων, την ενίσχυση της εξωστρέφειας, την σύνδεσή τους με την κοινωνία και την παραγωγή.
Δημιουργία ξενόγλωσσων προγραμμάτων προπτυχιακών και μεταπτυχιακών σπουδών (με δίδακτρα) για την υποδοχή ξένων φοιτητών στα Δημόσια Πανεπιστήμια.
Εδώ μια παρατήρηση: Προτεραιότητά μας είναι η ενίσχυση του Δημόσιου Πανεπιστημίου, όχι η υποκατάσταση του από το ιδιωτικό.
Γνωρίζουμε όμως την πραγματικότητα που διαμορφώνεται γύρω μας.
Γι΄ αυτό λέμε συζήτηση τώρα για το πλαίσιο λειτουργίας των μη κρατικών πανεπιστημίων, πριν αυτά υποκαταστήσουν το Δημόσιο Πανεπιστήμιο, το οποίο εμείς θέλουμε να είναι στην πρωτοπορία.
6η Ισχυρό σύστημα κατάρτισης και επανεκπαίδευσης
Με την δια βίου μάθηση.
Συνεργασία πολιτείας, θεσμικών, τοπικών φορέων και ιδιωτικού τομέα στην καινοτομία και στην έρευνα.
Διαδικασία πιστοποίησης επαγγελματικών προσόντων και δεξιοτήτων που αποκτήθηκαν μέσω της μη τυπικής και άτυπης εκπαίδευσης.
7η Εκπαίδευτικοίμε αξιοπρέπεια.
Με αντικειμενικές προσλήψεις, νέο σύγχρονο καθηκοντολόγιο, θέσπιση σταθερού πλαισίου συνεχούς επιμόρφωσης και αξιοκρατία στην επιλογή των στελεχών εκπαίδευσης.
Με σύστημα αξιολόγησης που θα συνδέεται και με την αναβάθμιση των Οικονομικών τους απολαβών. Θέλουμε εκπαιδευτικούς με αξιοπρέπεια στην κοινωνική τους ζωή.
Κυρίες και Κύριοι Βουλευτές,
Η Ελλάδα μπορεί.
Μπορεί να ξεπεράσει τα προβλήματα, να βγει από την κρίση να αναπτυχθεί, να πρωταγωνιστήσει στις ευρωπαϊκές εξελίξεις.
Αρκεί να επενδύσει στο μέλλον , στα παιδιά της.
Κι αυτό σημαίνει επένδυση στην εκπαίδευση, εκεί που το κάθε ευρώ πιάνει τόπο.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου