Θέσπιση μέγιστου ορίου ηλικίας των κυκλοφορούντων οχημάτων, συμπεριλαμβανομένων των ΙΧ, αλλά και εξειδικευμένα κίνητρα για την εφαρμογή συστήματος bonus malus για την αντικατάσταση των παλαιότερων ή και των πλέον ρυπογόνων από αυτά, προτείνει το
Εθνικό Στρατηγικό Σχέδιο Μεταφορών του υπουργείου Υποδομών, το οποίο τέθηκε σε δημόσια διαβούλευση.
Στόχος είναι η αντιμετώπιση ενός σημαντικού προβλήματος των οδικών μεταφορών στην Ελλάδα που σχετίζεται με τον μέσο όρο της ηλικίας των οχημάτων, ο οποίος στα σημερινά επίπεδα κατατάσσει τη χώρα μας ψηλά στη λίστα με τους πιο γερασμένους στόλους στην Ευρώπη.
Η δέσμη μέτρων που έρχεται λίγο καιρό μετά τις προτάσεις κινήτρων για την ενίσχυση της ηλεκτροκίνησης, περιλαμβάνει προτάσεις οι οποίες κατηγοριοποιούνται στις εξής τρεις βασικές κατηγορίες με χρονοδιάγραμμα το 2027 και το 2037:
Περιορισμοί στην ηλικία εισαγόμενων οχημάτων παντός τύπου, καθώς επί του παρόντος δεν υπάρχει όριο στην ηλικία των οχημάτων που εισάγονται στη χώρα. Υπάρχει μόνο πρόβλεψη μέγιστης ηλικίας 15 ετών για εισαγόμενα μεταχειρισμένα λεωφορεία.
Σύστημα bonus malus μέσω φόρων και κινήτρων ανά ζεύγη, δηλ. μεταξύ παλαιών και νέων οχημάτων και ρυπογόνων και "καθαρών" οχημάτων παντός τύπου. Στο πλαίσιο αυτό οι μελετητές συνιστούν τον προσδιορισμό ενός προοδευτικού προγράμματος κινήτρων/ εκπτώσεων/ φόρων/ τελωνειακών δασμών ανά τύπο οχήματος, τύπο καυσίμου και ηλικία και για τους δύο χρονικούς ορίζοντες.
Καθιέρωση κλίμακας μεγίστων ορίων ηλικίας ή και επιπέδου εκπομπών για όλα τα οδικά οχήματα. Σήμερα δεν υπάρχει όριο στην ηλικία των οχημάτων που κυκλοφορούν στη χώρα με την εξαίρεση των λεωφορείων. Η πρόταση εστιάζει στον καθορισμό μερικής ή ολικής απαγόρευσης ανάλογα με την ηλικία ή και το επίπεδο εκπομπών των οχημάτων καθώς και στον ορισμό ενός προοδευτικού χρονοδιαγράμματος περιορισμού της ηλικίας ανά τύπο οχήματος.
Με πληροφορίες από εφημερίδα Έθνος
Η δέσμη μέτρων που έρχεται λίγο καιρό μετά τις προτάσεις κινήτρων για την ενίσχυση της ηλεκτροκίνησης, περιλαμβάνει προτάσεις οι οποίες κατηγοριοποιούνται στις εξής τρεις βασικές κατηγορίες με χρονοδιάγραμμα το 2027 και το 2037:
Περιορισμοί στην ηλικία εισαγόμενων οχημάτων παντός τύπου, καθώς επί του παρόντος δεν υπάρχει όριο στην ηλικία των οχημάτων που εισάγονται στη χώρα. Υπάρχει μόνο πρόβλεψη μέγιστης ηλικίας 15 ετών για εισαγόμενα μεταχειρισμένα λεωφορεία.
Σύστημα bonus malus μέσω φόρων και κινήτρων ανά ζεύγη, δηλ. μεταξύ παλαιών και νέων οχημάτων και ρυπογόνων και "καθαρών" οχημάτων παντός τύπου. Στο πλαίσιο αυτό οι μελετητές συνιστούν τον προσδιορισμό ενός προοδευτικού προγράμματος κινήτρων/ εκπτώσεων/ φόρων/ τελωνειακών δασμών ανά τύπο οχήματος, τύπο καυσίμου και ηλικία και για τους δύο χρονικούς ορίζοντες.
Καθιέρωση κλίμακας μεγίστων ορίων ηλικίας ή και επιπέδου εκπομπών για όλα τα οδικά οχήματα. Σήμερα δεν υπάρχει όριο στην ηλικία των οχημάτων που κυκλοφορούν στη χώρα με την εξαίρεση των λεωφορείων. Η πρόταση εστιάζει στον καθορισμό μερικής ή ολικής απαγόρευσης ανάλογα με την ηλικία ή και το επίπεδο εκπομπών των οχημάτων καθώς και στον ορισμό ενός προοδευτικού χρονοδιαγράμματος περιορισμού της ηλικίας ανά τύπο οχήματος.
Με πληροφορίες από εφημερίδα Έθνος
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου