Πέμπτη 14 Νοεμβρίου 2019

Κίνησης ΠΡΟΟΔΕΥΤΙΚΟΙ ΠΟΛΙΤΕΣ για την ανάπτυξη της Κεντρικής Μακεδονίας: Ευχάριστα νέακαι ερωτηματικά, από την συνάντηση με τον νέο διευθύνοντασύμβουλο της Εγνατίας ΑΕ.



Με χαρά άκουσα στην συνάντηση, που είχα με τον νέο ΔΣ της Εγνατίας ΑΕ Κώστα Κουτσούκο, ότι
μέχρι τα Χριστούγεννα θα δοθεί σε κυκλοφορία το σύνολο των κόμβων της δυτικής εσωτερικής περιφερειακής Θεσσαλονίκης.
Θυμίζω, ότι το έργο μελετήθηκε την περίοδο 2010-2011, διασφαλίστηκε η χρηματοδότησή του από το ΠΕΠ της Κεντρικής Μακεδονίας και δημοπρατήθηκε σε δυο εργολαβίες,συνολικού προϋπολογισμού,μετά τις εκπτώσεις,περίπου 86 εκ. ευρώ, το 2011, από το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών και την ΕγνατίαΑΕ.
Το έργο έπρεπε να παραδοθεί το 2015,σύμφωνα με την σύμβαση, δυστυχώς καθυστέρησε, κυρίως από αδυναμίες των κατασκευαστών αλλά και από προσφυγές πολιτών που διεκδικούσανμεγαλύτερεςαποζημιώσεις από τις απαλλοτριώσεις.
Τόνισα στον κύριο Κουτσούκο, ότι έπρεπε από το 2013 να έχουν μελετηθεί και δημοπρατηθεί και οι δυο εναπομείναντες κόμβοι μέχρι την Λαχαναγορά και τον κόμβο Κ16, που συνδέει την εσωτερική περιφερειακή με τον ΠΑΘΕ και το Λιμάνι.
Φαίνεται ότι σύντομα για τον ένα κόμβο θα υπάρχει δυνατότητα να δημοπρατηθεί, όμως δεν υπάρχει για τον τελευταίο στο φανάρι των Διαβατών, για να υπάρχει «πράσινο κύμα» σε όλη την εσωτερική περιφερειακή.
Επίσης με χαράάκουσα, ότι μπορεί το φθινόπωρο του 2020 να έχουν επικαιροποιηθεί οι μελέτες του 2011 και να υπάρχει η δυνατότητα να γίνει πρόσκληση ενδιαφέροντος για τις εταιρείες που θα ήθελαν να καταθέσουν προσφορές για την κατασκευή του Flyover, της υπερυψωμένης κατασκευής από το νοσοκομείο Παπαγεωργίου μέχρι των κόμβο Πανοράματος, περίπου 3,5 χιλιόμετρα, που θα απορροφά την διαμπερή κίνηση της Περιφερειακής.
Τόνισα όμως ότι το 2011 ήταν έτοιμη η δημοπράτηση με πόρους του ΕΣΠΑ, που περιλάμβανε και δυο ακόμη έργα:
1.       Την κατασκευή τέταρτης λωρίδας και ΛΕΑΣ, ανάκατεύθυνση, από τον Κόμβο Πανοράματος μέχρι τον Κόμβο Θέρμης
2.       Την κατασκευή τρίτης λωρίδας και ΛΕΑΣ, ανάκατεύθυνση, από τον Κόμβο Θέρμης μέχρι τον Κόμβο Καρδίας.
Χωρίς τα δυο αυτά έργα, το βασικό κυκλοφοριακό πρόβλημα στην ανατολική περιφερειακή δεν θα λυθεί.
Επεσήμανα ακόμη ότι επειδή η κυβέρνηση προγραμματίζει να κατασκευάσει το Flyoverμε ΣΔΙΤ, δεν πρέπει η πληρωμή του να γίνει με διόδια, θα είναι άδικο και δυσλειτουργικό.
Σημείωσα, ότι πρέπει επιτέλους να ολοκληρωθεί η σύνδεση του ΠΑΘΕ με τον 6οΠροβλήτα, έργο αναγκαίο για την λειτουργία του λιμανιού, αλλά και την βελτίωση της κυκλοφορίας στην περιοχή, έργο που είναι μέρος του masterplanτης παραχώρησης του ΟΛΘ.
Τέλος επεσήμανα πως η νέα κυβέρνηση δεν πρέπει να συνεχίσει την μορφή της παραχώρησης του οδικού άξονα της Εγνατίας σε ιδιώτες, που συμφώνησε η προηγούμενη με την Τρόικα, γιατί το μικρό δημοσιονομικό όφελος που θα εξασφαλίσει το δημόσιο για το δημόσιο χρέος,μπορεί να το συγκεντρώσει με λογικά διόδια σε δυο χρόνια.
Εάν η σημερινή κυβέρνηση συνεχίσει την ίδια πολιτική,τότε η Εγνατία και οι κάθετοι άξονες της με τα 52 διόδια, μετωπικά και πλευρικά, θα ακυρωθεί αναπτυξιακά και γεωστρατηγικά, και το κόστος για τους μετακινούμενους, από και προς την Θεσσαλονίκη, αλλά και σε όλο το μήκος, της θα είναι απαγορευτικό.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου