Διοικητικό πρόστιμο 250.000 ευρώ επέβαλε η Γενική Γραμματεία Εμπορίου και Προστασίας Καταναλωτή του υπουργείου Ανάπτυξης και Επενδύσεων στην εταιρεία DIMOCO GREECE Μονοπρόσωπη ΙΚΕ.Αυτό γνωστοποιήθηκε με επιστολή του υπουργείου στην Ένωση Καταναλωτών Ποιότητα Ζωής (ΕΚΠΟΙΖΩ) καθώς, όπως αναφέρει σε ανακοίνωσή της οι οργανώσεις των καταναλωτών είχαν γίνει δέκτες πλήθους καταγγελιών για αυθαίρετες χρεώσεις από πενταψήφια.
Όπως αναφέρει η ΕΚΠΟΙΖΩ το πρόστιμο επιβλήθηκε για παραβάσεις των διατάξεων των άρθρων 3δ, 9γ, 9δ, 9στ και 9η του Ν.2251/1994 για την «προστασία του καταναλωτή» και ειδικότερα επειδή κατά την προώθηση υπηρεσιών της στο διαδίκτυο, απέσπασε την πλασματική συναίνεση των καταναλωτών για την εγγραφή τους σε συνδρομητική υπηρεσία με την χρήση προσυμπληρωμένων εικονιδίων και με δέλεαρ την παροχή δωροεπιταγών υψηλής αξίας για γνωστές αλυσίδες σουπερμάρκετ.
Η ΕΚΠΟΙΖΩ, αλλά και όλες οι Ενώσεις Καταναλωτών μέλη της ΠΟΜΕΚ «Η Παρέμβαση» θεωρούν ότι η επιβολή προστίμου στην εταιρεία DIMOCO κινείται στη σωστή κατεύθυνση ως προς την ενίσχυση της εμπιστοσύνης των καταναλωτών.
Ειδικότερα όπως μεταξύ άλλων επισήμανε η ΕΚΠΟΙΖΩ στην επιστολή της προς τους αρμόδιους:
«Συγκεκριμένα, οι χρήστες/καταναλωτές διαμαρτύρονται ότι λαμβάνουν στο κινητό τους τηλέφωνο εν αγνοία τους, χωρίς τη συναίνεσή τους, υπό καθεστώς πολύ μεγάλης πίεσης και αιφνιδιασμού, τηλεφωνικά μηνύματα (SMS), μέσω 5ψήφιων αριθμών υψηλής χρέωσης και συγκεκριμένα ως επί των πλείστων της αριθμοσειράς 54.
Όπως αναφέρει η ΕΚΠΟΙΖΩ το πρόστιμο επιβλήθηκε για παραβάσεις των διατάξεων των άρθρων 3δ, 9γ, 9δ, 9στ και 9η του Ν.2251/1994 για την «προστασία του καταναλωτή» και ειδικότερα επειδή κατά την προώθηση υπηρεσιών της στο διαδίκτυο, απέσπασε την πλασματική συναίνεση των καταναλωτών για την εγγραφή τους σε συνδρομητική υπηρεσία με την χρήση προσυμπληρωμένων εικονιδίων και με δέλεαρ την παροχή δωροεπιταγών υψηλής αξίας για γνωστές αλυσίδες σουπερμάρκετ.
Η ΕΚΠΟΙΖΩ, αλλά και όλες οι Ενώσεις Καταναλωτών μέλη της ΠΟΜΕΚ «Η Παρέμβαση» θεωρούν ότι η επιβολή προστίμου στην εταιρεία DIMOCO κινείται στη σωστή κατεύθυνση ως προς την ενίσχυση της εμπιστοσύνης των καταναλωτών.
Ειδικότερα όπως μεταξύ άλλων επισήμανε η ΕΚΠΟΙΖΩ στην επιστολή της προς τους αρμόδιους:
«Συγκεκριμένα, οι χρήστες/καταναλωτές διαμαρτύρονται ότι λαμβάνουν στο κινητό τους τηλέφωνο εν αγνοία τους, χωρίς τη συναίνεσή τους, υπό καθεστώς πολύ μεγάλης πίεσης και αιφνιδιασμού, τηλεφωνικά μηνύματα (SMS), μέσω 5ψήφιων αριθμών υψηλής χρέωσης και συγκεκριμένα ως επί των πλείστων της αριθμοσειράς 54.
Στις καταγγελίες αναφέρουν ότι, τα εν λόγω μηνύματα πραγματοποιούνται αυτόματα με αποστολή στο κινητό τους τηλεφωνικών μηνυμάτων, χωρίς ωστόσο να έχουν εγγραφεί μέσω ιστοσελίδων για την παροχή υπηρεσιών ΥΠΠ, ή να έχουν δώσει τη συγκατάθεσή τους για τέτοιου είδους ενέργειες.
Επίσης, το ίδιο συμβαίνει και στις συνδρομητικές υπηρεσίες ΥΠΠ, στις οποίες οι χρήστες/καταναλωτές δεν έχουν λάβει γνώση του περιεχομένου της συνδρομητικής υπηρεσίας και συνεπώς δεν έχουν επιλέξει συνειδητά την εγγραφή τους σε αυτές μέσω θετικής ενέργειας, μη έχοντας τη σωστή εικόνα και την επαρκή πληροφόρηση, με αποτέλεσμα τα χρεωστικά μηνύματα από πενταψήφιο αριθμό και την εξαπάτησή τους να τους οδηγήσει να λάβουν απόφαση συναλλαγής την οποία, διαφορετικά, δεν θα ελάμβαναν».
Επίσης, το ίδιο συμβαίνει και στις συνδρομητικές υπηρεσίες ΥΠΠ, στις οποίες οι χρήστες/καταναλωτές δεν έχουν λάβει γνώση του περιεχομένου της συνδρομητικής υπηρεσίας και συνεπώς δεν έχουν επιλέξει συνειδητά την εγγραφή τους σε αυτές μέσω θετικής ενέργειας, μη έχοντας τη σωστή εικόνα και την επαρκή πληροφόρηση, με αποτέλεσμα τα χρεωστικά μηνύματα από πενταψήφιο αριθμό και την εξαπάτησή τους να τους οδηγήσει να λάβουν απόφαση συναλλαγής την οποία, διαφορετικά, δεν θα ελάμβαναν».
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου