Επαφές με την Κτηματική Υπηρεσία έχει η Αντιπεριφέρεια Κιλκίς προκειμένου να προχωρήσουν οι παρεμβάσεις που προγραμματίζεται να γίνουν στη λίμνη Δοϊράνη για την ανάπλαση της περιοχής, τη βελτίωση της εικόνας της και την ανάδειξή της σε πόλο έλξης επισκεπτών.
Την ερχόμενη Δευτέρα θα έχουμε συνάντηση με τον προϊστάμενο της Κτηματικής Υπηρεσίας για να δούμε τι ακριβώς θα κάνουμε», εξηγεί στο ΑΠΕ-ΜΠΕ ο αντιπεριφερειάρχης Κιλκίς, Ανδρέας Βεργίδης. Διευκρινίζει, παράλληλα, ότι «οι τεχνικές υπηρεσίες της Περιφερειακής Ενότητας θα εξετάσουν τι ακριβώς χρειάζεται» και εκτιμά ότι «θα δοθεί λύση, δεν θα υπάρξει πρόβλημα και τα έργα θα προχωρήσουν».
Οι σχετικές παρεμβάσεις εδώ και τέσσερα χρόνια έχουν ενταχθεί στο πλαίσιο διασυνοριακού προγράμματος, στο οποίο συμμετέχουν, από την ελληνική πλευρά, η Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας και ο Δήμος Κιλκίς και, από την πλευρά της Βόρειας Μακεδονίας, ο τοπικός δήμος και ένα πανεπιστήμιο. Αρχικά, σύμφωνα με την Αντιπεριφέρεια Κιλκίς, η γραφειοκρατία προκάλεσε καθυστερήσεις, ενώ αφού η διαδικασία εγκρίθηκε από την οικονομική επιτροπή της Περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας και αναδείχτηκαν οι ανάδοχοι για τα έργα, προέκυψε θέμα με την Κτηματική Υπηρεσία του Δημοσίου.
Τι έργα θα γίνουν
Πιο συγκεκριμένα, τα έργα προβλέπεται να γίνουν σε όλο το παραλίμνιο τμήμα μπροστά από το χωριό της Δοϊράνης, ενώ σύμφωνα με τον αντιπεριφερειάρχη, η πρώτη φάση τους αφορά τον καθαρισμό της λίμνης από δέντρα, καλάμια και άλλη βλάστηση και η δεύτερη την ανάπλαση όλου του χώρου μπροστά από τη λίμνη.
Ειδικότερα, προβλέπονται εκριζώσεις δέντρων, που είχαν φυτευτεί όταν είχε υποχωρήσει η λίμνη το 1989 και πλέον έχουν μεγαλώσει αρκετά, εμποδίζοντας τη θέα. Τα δέντρα που βρίσκονται γύρω από αυτήν θα διατηρηθούν καθώς προσδίδουν ιδιαίτερο φυσικό κάλλος στο τοπίο. Επιπλέον, μπροστά στον οικισμό, στο παραλίμνιο μέτωπο, θα γίνουν εργασίες καθαρισμού του καναλιού υπερχείλισης, προστασίας και καλλωπισμού του λιμενοβραχίονα ενώ θα τοποθετηθούν προστατευτικά, φωτιστικά και παγκάκια. Θα δημιουργηθεί, ακόμη, περιπατητική διαδρομή από το συγκεκριμένο σημείο έως το τελωνείο, σε μια απόσταση τριακοσίων μέτρων.
Η σημασία του έργου
Ο κ. Βεργίδης χαρακτηρίζει τα εν λόγω έργα ιδιαίτερα σημαντικά, καθώς μετά την ανάπλασή της, η περιοχή αναμένεται να προσελκύσει επισκέπτες. «Εκεί βρίσκεται το διασυνοριακό μνημείο του Α’ Παγκοσμίου Πολέμου, είναι τα σύνορα με τη Βόρεια Μακεδονία και υπάρχουν επισκέψιμοι χώροι», σχολιάζει. «Δυστυχώς η σημερινή εικόνα είναι μια εικόνα εγκατάλειψης. Προσπαθούμε με αυτό το πρόγραμμα να την αναβαθμίσουμε», σημειώνει και εκτιμά ότι από τη στιγμή της έναρξης των έργων ο χρονικός ορίζοντας ολοκλήρωσής τους θα φτάσει τους έξι μήνες.
Τονίζει, άλλωστε, ότι η βελτίωση της εικόνας της λίμνης από την ελληνική πλευρά θα λειτουργήσει θετικά για την περιοχή, αντισταθμίζοντας σε κάποιο βαθμό την κίνηση από την Ελλάδα προς τη Βόρεια Μακεδονία, με προορισμό τα καζίνο, την αγορά και τα πρατήρια υγρών καυσίμων στη γειτονική χώρα. «Η εικόνα αυτή βέβαια, άλλαξε λόγω του κορονοϊού καθώς δεν επιτρέπεται η έξοδος των ΙΧ, παρά μόνο η κίνηση των μεγάλων φορτηγών, ωστόσο η κατάσταση αυτή προκαλεί οικονομική αιμορραγία στον τόπο και πρέπει να δούμε πώς θα την αντιμετωπίσουμε», προσθέτει.
ΑΠΕ/ΜΠΕ
«Ο αιγιαλός ανήκει στην Κτηματική Υπηρεσία του Δημοσίου. Για να κάνουμε εμείς παρεμβάσεις στην προβλήτα, η Κτηματική Υπηρεσία μας ζητάει τη μελέτη, η οποία, όμως δεν υπάρχει καθώς η προβλήτα κατασκευάστηκε τη δεκαετία του ’50. Ψάξαμε όλα τα αρχεία της τότε κοινότητας, της πρώην Νομαρχίας και του Δήμου, αλλά δεν υπάρχει πουθενά.
Την ερχόμενη Δευτέρα θα έχουμε συνάντηση με τον προϊστάμενο της Κτηματικής Υπηρεσίας για να δούμε τι ακριβώς θα κάνουμε», εξηγεί στο ΑΠΕ-ΜΠΕ ο αντιπεριφερειάρχης Κιλκίς, Ανδρέας Βεργίδης. Διευκρινίζει, παράλληλα, ότι «οι τεχνικές υπηρεσίες της Περιφερειακής Ενότητας θα εξετάσουν τι ακριβώς χρειάζεται» και εκτιμά ότι «θα δοθεί λύση, δεν θα υπάρξει πρόβλημα και τα έργα θα προχωρήσουν».
Οι σχετικές παρεμβάσεις εδώ και τέσσερα χρόνια έχουν ενταχθεί στο πλαίσιο διασυνοριακού προγράμματος, στο οποίο συμμετέχουν, από την ελληνική πλευρά, η Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας και ο Δήμος Κιλκίς και, από την πλευρά της Βόρειας Μακεδονίας, ο τοπικός δήμος και ένα πανεπιστήμιο. Αρχικά, σύμφωνα με την Αντιπεριφέρεια Κιλκίς, η γραφειοκρατία προκάλεσε καθυστερήσεις, ενώ αφού η διαδικασία εγκρίθηκε από την οικονομική επιτροπή της Περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας και αναδείχτηκαν οι ανάδοχοι για τα έργα, προέκυψε θέμα με την Κτηματική Υπηρεσία του Δημοσίου.
Τι έργα θα γίνουν
Πιο συγκεκριμένα, τα έργα προβλέπεται να γίνουν σε όλο το παραλίμνιο τμήμα μπροστά από το χωριό της Δοϊράνης, ενώ σύμφωνα με τον αντιπεριφερειάρχη, η πρώτη φάση τους αφορά τον καθαρισμό της λίμνης από δέντρα, καλάμια και άλλη βλάστηση και η δεύτερη την ανάπλαση όλου του χώρου μπροστά από τη λίμνη.
Ειδικότερα, προβλέπονται εκριζώσεις δέντρων, που είχαν φυτευτεί όταν είχε υποχωρήσει η λίμνη το 1989 και πλέον έχουν μεγαλώσει αρκετά, εμποδίζοντας τη θέα. Τα δέντρα που βρίσκονται γύρω από αυτήν θα διατηρηθούν καθώς προσδίδουν ιδιαίτερο φυσικό κάλλος στο τοπίο. Επιπλέον, μπροστά στον οικισμό, στο παραλίμνιο μέτωπο, θα γίνουν εργασίες καθαρισμού του καναλιού υπερχείλισης, προστασίας και καλλωπισμού του λιμενοβραχίονα ενώ θα τοποθετηθούν προστατευτικά, φωτιστικά και παγκάκια. Θα δημιουργηθεί, ακόμη, περιπατητική διαδρομή από το συγκεκριμένο σημείο έως το τελωνείο, σε μια απόσταση τριακοσίων μέτρων.
Η σημασία του έργου
Ο κ. Βεργίδης χαρακτηρίζει τα εν λόγω έργα ιδιαίτερα σημαντικά, καθώς μετά την ανάπλασή της, η περιοχή αναμένεται να προσελκύσει επισκέπτες. «Εκεί βρίσκεται το διασυνοριακό μνημείο του Α’ Παγκοσμίου Πολέμου, είναι τα σύνορα με τη Βόρεια Μακεδονία και υπάρχουν επισκέψιμοι χώροι», σχολιάζει. «Δυστυχώς η σημερινή εικόνα είναι μια εικόνα εγκατάλειψης. Προσπαθούμε με αυτό το πρόγραμμα να την αναβαθμίσουμε», σημειώνει και εκτιμά ότι από τη στιγμή της έναρξης των έργων ο χρονικός ορίζοντας ολοκλήρωσής τους θα φτάσει τους έξι μήνες.
Τονίζει, άλλωστε, ότι η βελτίωση της εικόνας της λίμνης από την ελληνική πλευρά θα λειτουργήσει θετικά για την περιοχή, αντισταθμίζοντας σε κάποιο βαθμό την κίνηση από την Ελλάδα προς τη Βόρεια Μακεδονία, με προορισμό τα καζίνο, την αγορά και τα πρατήρια υγρών καυσίμων στη γειτονική χώρα. «Η εικόνα αυτή βέβαια, άλλαξε λόγω του κορονοϊού καθώς δεν επιτρέπεται η έξοδος των ΙΧ, παρά μόνο η κίνηση των μεγάλων φορτηγών, ωστόσο η κατάσταση αυτή προκαλεί οικονομική αιμορραγία στον τόπο και πρέπει να δούμε πώς θα την αντιμετωπίσουμε», προσθέτει.
ΑΠΕ/ΜΠΕ
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου