Σύμφωνα με το υπουργείο, όλα όσα προβλέπονται από τη νομοθετική ρύθμιση θα υλοποιηθούν αμέσως μετά την έκδοση της απόφασης του ΣτΕ η οποία αναμένεται μέσα στο επόμενο διάστημα. Κάνουν λόγο δε, για ολιστική λύση και "διαρθρωτική μεταρρύθμιση της κυβέρνησης" και διευκρινίζεται ότι με την ανάρτηση των δασικών χαρτών δεν αλλάζει το καθεστώς των επιδοτήσεων από τον ΟΠΕΚΕΠΕ, οι οποίες θα συνεχίσουν να καταβάλλονται. Σύμφωνα με υπουργείο Περιβάλλοντος, τα επτά ανοιχτά ζητήματα είναι τα εξής:
1.Για τα πρόδηλα σφάλματα
Έχει παρατηρηθεί ότι οικήματα χαρακτηρίζονται εν μέρει δασικά. Ακόμη και αγροτικές εκτάσεις, δρόμοι, παραλίες. Το ίδιο συμβαίνει και με στενές λωρίδες γης που ανάμεσα σε μη δασικές εκτάσεις χαρακτηρίζονται ως δασικού χαρακτήρα .Με τη ρύθμιση λένε από το υπουργείο Περιβάλλοντος, δεν θα απαιτείται πλέον καμία ενέργεια από τον πολίτη για τη διόρθωση σφαλμάτων που “προκάλεσε η ανεπάρκεια της διοίκησης “.
Έχει παρατηρηθεί ότι οικήματα χαρακτηρίζονται εν μέρει δασικά. Ακόμη και αγροτικές εκτάσεις, δρόμοι, παραλίες. Το ίδιο συμβαίνει και με στενές λωρίδες γης που ανάμεσα σε μη δασικές εκτάσεις χαρακτηρίζονται ως δασικού χαρακτήρα .Με τη ρύθμιση λένε από το υπουργείο Περιβάλλοντος, δεν θα απαιτείται πλέον καμία ενέργεια από τον πολίτη για τη διόρθωση σφαλμάτων που “προκάλεσε η ανεπάρκεια της διοίκησης “.
2.Για τους δασωμένους αγρούς
Σήμερα ιδιωτικές, πρώην αγροτικές εκτάσεις που έχουν διασωθεί βαρύνονται με τις διατάξεις της δασικής νομοθεσίας με ότι αυτό συνεπάγεται, όπως για παράδειγμα διεκδικήσεις από το Δημόσιο ή και χρονοβόρες διαδικασίες για τον προσδιορισμό της χρήσης.
Σήμερα ιδιωτικές, πρώην αγροτικές εκτάσεις που έχουν διασωθεί βαρύνονται με τις διατάξεις της δασικής νομοθεσίας με ότι αυτό συνεπάγεται, όπως για παράδειγμα διεκδικήσεις από το Δημόσιο ή και χρονοβόρες διαδικασίες για τον προσδιορισμό της χρήσης.
3.Για τις εκχερσωμένες εκτάσεις
Πρόκειται για εκτάσεις που έχουν εκχερσωθεί χωρίς πράξεις της διοίκηση και βρίσκονται σε αίολο νομικό καθεστώς και κατ’ επέκταση μελλοντικά θα διεκδικηθούν από το κράτος. Η ρύθμιση θα επιλύει οριστικά όλα τα ζητήματα ενώ συγχρόνως θα προστατεύει το Δημόσιο από τους καταπατητές.
Πρόκειται για εκτάσεις που έχουν εκχερσωθεί χωρίς πράξεις της διοίκηση και βρίσκονται σε αίολο νομικό καθεστώς και κατ’ επέκταση μελλοντικά θα διεκδικηθούν από το κράτος. Η ρύθμιση θα επιλύει οριστικά όλα τα ζητήματα ενώ συγχρόνως θα προστατεύει το Δημόσιο από τους καταπατητές.
4. Για την κυριότητα του Δημοσίου
Έχει παρατηρηθεί εκτάσεις που είναι εν μέρει δασικές να εμφανίζονται αυτόματα στο Κτηματολόγιο ως διεκδικούμενες από το Δημόσιο. Η προωθούμενη ρύθμιση θα προβλέπει την αντίστροφη διαδικασία, δηλαδή το Δημόσιο θα είναι υποχρεωμένο να αποδεικνύει την ιδιοκτησία του επί των αμφισβητούμενων εκτάσεων.
Έχει παρατηρηθεί εκτάσεις που είναι εν μέρει δασικές να εμφανίζονται αυτόματα στο Κτηματολόγιο ως διεκδικούμενες από το Δημόσιο. Η προωθούμενη ρύθμιση θα προβλέπει την αντίστροφη διαδικασία, δηλαδή το Δημόσιο θα είναι υποχρεωμένο να αποδεικνύει την ιδιοκτησία του επί των αμφισβητούμενων εκτάσεων.
5. Για τους ασπάλαθους
Έχει ανακύψει το ζήτημα με περιοχές που χαρακτηρίστηκαν δασικές λόγω ασπαλάθων.Το 2018 το Τεχνικό Συμβούλιο Δασών εξαίρεσε τα φρύγανα από τη δασική βλάστηση αλλά έχει τους ασπάλαθους. Με αυτόν τον τρόπο, αυτού του είδους η βλάστηση – υπό προϋποθέσεις-δεν θα αποδίδει δασικό χαρακτήρα σε μια έκταση .Πρόκειται για ένα ζήτημα που αφορά πολλές περιοχές της χώρας, κυρίως όμως την Κρήτη , τα Δωδεκάνησα , τις Κυκλάδες, το Βόρειο Αιγαίο και τη Μάνη, μια και μεγάλο ποσοστό αυτών των περιοχών χαρακτηρίστηκε ως δασικό λόγω ασπαλάθων.
Έχει ανακύψει το ζήτημα με περιοχές που χαρακτηρίστηκαν δασικές λόγω ασπαλάθων.Το 2018 το Τεχνικό Συμβούλιο Δασών εξαίρεσε τα φρύγανα από τη δασική βλάστηση αλλά έχει τους ασπάλαθους. Με αυτόν τον τρόπο, αυτού του είδους η βλάστηση – υπό προϋποθέσεις-δεν θα αποδίδει δασικό χαρακτήρα σε μια έκταση .Πρόκειται για ένα ζήτημα που αφορά πολλές περιοχές της χώρας, κυρίως όμως την Κρήτη , τα Δωδεκάνησα , τις Κυκλάδες, το Βόρειο Αιγαίο και τη Μάνη, μια και μεγάλο ποσοστό αυτών των περιοχών χαρακτηρίστηκε ως δασικό λόγω ασπαλάθων.
6. Για τη δυσκολία σε μεταβιβάσεις και επενδύσεις
Δεν μπορούν να γίνουν δικαιοπραξίες για εκτάσεις που θεωρούνται άδικα εν μέρει δασικές ή και εξ’ ολοκλήρου δασικές ή δασικού χαρακτήρα , ενώ έχουν τελεσίδικες πράξεις χαρακτηρισμού. Όταν μια έκταση βαρύνεται άδικα από τις διατάξεις της δασικής νομοθεσίας, καθυστερούν ή και αποτρέπονται πλήρως επενδυτικές κινήσεις. Η ρύθμιση θα προβλέπει το ξεπάγωμα των μεταβιβάσεων.
Δεν μπορούν να γίνουν δικαιοπραξίες για εκτάσεις που θεωρούνται άδικα εν μέρει δασικές ή και εξ’ ολοκλήρου δασικές ή δασικού χαρακτήρα , ενώ έχουν τελεσίδικες πράξεις χαρακτηρισμού. Όταν μια έκταση βαρύνεται άδικα από τις διατάξεις της δασικής νομοθεσίας, καθυστερούν ή και αποτρέπονται πλήρως επενδυτικές κινήσεις. Η ρύθμιση θα προβλέπει το ξεπάγωμα των μεταβιβάσεων.
7. Για τη διαδικασία των αντιρρήσεων
Μέσα στον Απρίλιο πιάνουν δουλειά οι Επιτροπές Εξέτασης των Αντιρρήσεων. Ανατίθεται σε ιδιώτες η προετοιμασία τους όπως, η ομαδοποίηση και η ταξινόμηση για να διευκολυνθεί το έργο των Επιτροπών, ενώ παράλληλα προχωρά η πρόσληψη 700 υπαλλήλων στις δασικές υπηρεσίες.
Μέσα στον Απρίλιο πιάνουν δουλειά οι Επιτροπές Εξέτασης των Αντιρρήσεων. Ανατίθεται σε ιδιώτες η προετοιμασία τους όπως, η ομαδοποίηση και η ταξινόμηση για να διευκολυνθεί το έργο των Επιτροπών, ενώ παράλληλα προχωρά η πρόσληψη 700 υπαλλήλων στις δασικές υπηρεσίες.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου