Για την πολύ μεγάλη αναστάτωση που έχει φέρει σε μαθητές και εκπαιδευτικούς η επιμονή του Υπουργείου Παιδείας να εφαρμόσει από εφέτος την Τράπεζα Θεμάτων δεν χρειάζεται πολλή σκέψη. Ενα απλό γκουγκλάρισμα μπορεί να κινητοποιήσει ακόμα και τον πλέον ανυποψίαστο.
Το πρόβλημα έχει κυρίως δύο διαστάσεις: Η πρώτη φορά την ύλη ως σύνολο σε άμεση σχέση με τη διαχείριση της πανδημίας. Τα πάρα πολλά κρούσματα σε σχολεία, ιδιαίτερα από τον Ιανουάριο και μετά (όταν τα σχολεία άνοιξαν χωρίς σοβαρά μέτρα προφύλαξης) προκάλεσαν πολλές απουσίες με συνέπεια οι καθηγητές να αποσυντονιστούν. Με δύο λόγια: Η ύλη δεν βγήκε. Και δεν θα μπορούσε να βγει, εκτός και η σχολική χρονιά επεκτεινόταν κατά πολύ.
Η άλλη διάσταση του προβλήματος έχει να κάνει με τις τρομερές ελλείψεις που άφησε στα παιδιά η προβληματική λειτουργία των σχολείων τα δύο τελευταία χρόνια όταν επιχειρήθηκε, αναγκαστικά βεβαίως, να αντικατασταθεί από την τηλεκπαίδευση η οποία με τη σειρά της δεν δικαίωσε τις προσδοκίες.
Καθημερινά, οι εκπαιδευτικοί διαπιστώνουν ότι τα παιδιά δεν έχουν αφομοιώσει βασικά κομμάτια της εξεταζόμενης ύλης με συνέπεια να υπάρχει η πρόβλεψη ότι οι μαθητές και οι μαθήτριες δεν θα μπορούν να ανταποκριθούν στα πολλές φορές αυξημένης δυσκολίας θέματα της Τράπεζας στις απολυτήριες εξετάσεις που πλησιάζουν.
Επιμένει το υπουργείο Παιδείας
Οι μεγάλες αυτές δυσκολίες έχουν τεθεί στα υπόψιν του Υπουργείου Παιδείας το οποίο όμως επιμένει σαν να μην έχει συμβεί τίποτα στα ελληνικά σχολεία τα τελευταία δύο χρόνια. Τι και αν έχει το σύνολο της εκπαιδευτικής κοινότητας απέναντι; Η Υπουργός Νίκη Κεραμέως δεν βλέπει το λόγο αναβολής του σχεδίου της για εφέτος.
Είναι χαρακτηριστικό ότι στην τελευταία συνάντηση της ΟΛΜΕ με το Υπουργείο Παιδείας (έδωσαν το παρόν η Υφυπουργός Ζέττα Μακρή και ο γενικός γραμματέας Αλέξανδρος Κόπτσης) το θέμα έκλεισε μέσα σε ελάχιστα λεπτά: "Η ύλη θα βγει και η τράπεζα θεμάτων θα εφαρμοστεί κανονικά. Δεν συντρέχει λόγος για καμία αλλαγή" τόνισαν μ' ένα στόμα.
Ακόμα και οι συντονιστές εκπαιδευτικού έργου εκφράζουν ζωηρές επιφυλάξεις για το κάτα πόσο είναι καλή ιδέα να εφαρμοστεί εφέτος η Τράπεζα Θεμάτων. Θυμίζουμε ότι σύμφωνα με τα ισχύοντα τα μισά από τα θέματα των απολυτήριων εξετάσεων στην Α' και στη Β' Λυκείου θα πρέπει να προέλθουν από την κοινή δεξαμενή της τράπεζας θεμάτων.
Οι δε διδάσκοντες, ειδικά στα ΕΠΑΛ, έχουν να λύσουν μία πολύ δύσκολη εξίσωση έτσι ώστε να μην οδηγήσουν τους μαθητές τους σε...καρμανιόλα στις εξετάσεις. Δεν είναι εύκολο το έργο τους, πόσω μάλλον όταν δέχονται πιέσεις από κατά τόπους διευθυντές να κλείσουν την ύλη όπως-όπως για να μην υπάρχει τυπικό πρόβλημα.
Κινητοποιήσεις ετοιμάζει η ΟΛΜΕ
Η ΟΛΜΕ, από την πλευρά της, σκέφτεται να πιέσει και άλλο μέσα στο Μάιο με κινητοποίηση της οποίας ένα εκ των βασικών αιτημάτων θα είναι η μη εφαρμογή της τράπεζας θεμάτων εφέτος.
Η Νίκη Κεραμέως πάντως, πριν λάβει την απόφασή της, καλό θα είναι να διαβάσει την ανακοίνωση του συλλόγου των εκπαιδευτικών του 5ου ΕΠΑΛ Ηρακλείου την οποία και παραθέτουμε αυτούσια.
"Ο Σύλλογος των Εκπαιδευτικών του 5ου ΕΠΑΛ Ηρακλείου Κρήτης, έπειτα από συζήτηση παιδαγωγικού χαρακτήρα με θέματα την ολοκλήρωση της εξεταστέας ύλης και την εφαρμογή της Τράπεζας θεμάτων, έθεσε τα προβλήματα που προκύπτουν από την εμμονή του Υπουργείου Παιδείας σε αυτήν την εφαρμογή.
Οι δυσκολίες που επιφέρει η Τράπεζα θεμάτων προκύπτουν από τους παρακάτω παράγοντες.
Α) Τα σχολεία παρέμειναν ουσιαστικά κλειστά για σχεδόν δύο χρόνια λόγω της πανδημίας και η τηλεκπαίδευση δε λειτούργησε παιδαγωγικά. Αυτό είχε ως αποτέλεσμα τα τεράστια γνωστικά κενά των μαθητών και τα ποικίλα ψυχοκοινωνικά προβλήματα, τα οποία εμείς ως εκπαιδευτικοί σε καθημερινή επαφή μαζί τους, βιώνουμε έντονα.
Β) Η έλλειψη καθηγητών και τα κενά στα σχολεία που οφείλονται στη μη έγκαιρη ή καθόλου πρόσληψη προσωπικού από το Υπουργείο Παιδείας συνέβαλαν στη μη ικανοποιητική κάλυψη της διδακτέας ύλης.
Γ) Κατά τη διάρκεια της σχολικής χρονιάς, λόγω των υγειονομικών συνθηκών με πολλούς εκπαιδευτικούς και μαθητές να νοσούν και να απουσιάζουν συχνά, προέκυπτε συνεχώς αναστάτωση και δυσαρμονία και βέβαια ασυνέχεια στο εκπαιδευτικό έργο.
Λόγω των παραπάνω πολύ σοβαρών εμποδίων και των ιδιαίτερων συνθηκών που αντιμετωπίζουμε μαθητές και εκπαιδευτικοί ζητάμε από το Ελληνικό Υπουργείο Παιδείας :
Να μειωθεί η εξεταστέα ύλη των Πανελλαδικών Εξετάσεων, καθώς και εκείνη της Α’ και Β’ Λυκείου.
Να μην εφαρμοστεί η Τράπεζα θεμάτων".
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου