Πέμπτη 12 Ιανουαρίου 2023

Phishing: Έτσι θα λάβετε αποζημίωση από τις τράπεζες αν πέσετε θύμα ηλεκτρονικής απάτης – Τι ισχύει για την κλοπή κάρτας

Από τον επόμενο μήνα αναμένεται να τεθεί σε εφαρμογή το νομοσχέδιο του υπουργείου Ανάπτυξης και Επενδύσεων για τη χορήγηση αποζημίωσης από τις τράπεζες στα θύματα ηλεκτρονικής απάτης (phishing). Οι πολίτες που θα χάνουν τα χρήματά τους από την κλοπή των κωδικών τους, θα τα παίρνουν πίσω ακόμη και αν η κλοπή οφείλεται σε δική τους αμέλεια. Θα αφορά όμως ποσά άνω των 1.000 ευρώ.

Λύση σε δύο σημαντικά προβλήματα των καταναλωτών δίνει η νέα νομοθεσία, η οποία αναμένεται να ισχύσει από τον επόμενο μήνα.
Πρώτη περίπτωση: Αν κάποιος χάσει ή του κλέψουν τη χρεωστική κάρτα με την οποία κάνει τις καθημερινές του αγορές

Μέχρι ο πολίτης να δηλώσει την απώλεια ή την κλοπή της κάρτας του, μπορεί να περάσει ένα χρονικό διάστημα, το οποίο θεωρητικά μπορεί να είναι μικρό, όμως ίσως είναι αρκετό για να προχωρήσει σε αγορές όποιος έχει την κάρτα στα χέρια του. Σε αυτή την περίπτωση ο κάτοχος της κάρτας ευθύνεται για τα πρώτα 50 ευρώ. Εάν δηλαδή αυτός που θα βρει την κάρτα, κάνει αγορές ύψους 200 – 300 ευρώ, τη διαφορά από τα 50 μέχρι τα 200 ευρώ την καλύπτει η τράπεζα και του την επιστρέφει.


Δεύτερη περίπτωση: Για τις διαδικτυακές απάτες, το λεγόμενο phishing

Υπάρχουν περιπτώσεις πολιτών που λαμβάνουν κακόβουλα email με τα οποία τους ζητούν δήθεν οι τράπεζες να αποκαλύψουν τους κωδικούς του e-banking. Έως τώρα όποιος έπεφτε θύμα phishing και αποκάλυπτε τους κωδικούς και έχανε κάποια χρήματα, ήταν δύσκολο να αποζημιωθεί.

Η νέα νομοθεσία προβλέπει ότι μέχρι το ποσό των 1.000 ευρώ είναι υπεύθυνος ο κάτοχος του e-banking. Δηλαδή είναι υπεύθυνος ο πολίτης. Αν όμως γίνει ένα έμβασμα, μια μεταφορά άνω των 1.000 ευρώ, τη διαφορά την καλύπτει η τράπεζα. Για παράδειγμα, εάν κάποιος αποκαλύψει τους κωδικούς και ο επιτήδειος του αρπάξει 10.000 ευρώ , τα πρώτα 1.000 ευρώ θεωρούνται χαμένα και τα υπόλοιπα 9.000 ευρώ του τα επιστρέφει η τράπεζα.
Οι δικλείδες ασφαλείας

Σύμφωνα με την ΕΡΤ1 αυτό είναι ένα έμμεσο κίνητρο για τις τράπεζες να ενισχύσουν περαιτέρω το πλαίσιο για την προστασία των πολιτών, δηλαδή να θέσουν επιπλέον δικλείδες ασφαλείας, πχ με την αποστολή κάποιων σχετικών μηνυμάτων.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου