Κυριακή 5 Μαρτίου 2023

Μαύρα σύννεφα από τις μυστικές δημοσκοπήσεις στο Μαξίμου - Γιατί αλλάζει στρατηγική ο Μητσοτάκης

Κάτω από τη γενική κατακραυγή ο πρωθυπουργός αναγκάζεται και αναπροσαρμόζει (έστω και στα λόγια) τη στρατηγική της κυβέρνησής του για το έγκλημα στα Τέμπη και ζητά ακόμα και «συγγνώμη», κάτι που απέφευγε με κάθε τρόπο από την πρώτη στιγμή της τραγωδίας!

Ο Κυριάκος Μητσοτάκης, πέραν της «συγγνώμης» και χωρίς να εγκαταλείπει σε καμία στιγμή τη διαμόρφωση ενός αντισυστημικού κλίματος προκειμένου να περιορίσει τις απώλειές του αλλά και προκειμένου να έχουν απώλειες και οι άλλοι, μεταξύ άλλων:

1.Ζητάει «συγγνώμη», την οποία και χαρακτηρίζει «αυτονόητη», χωρίς να εξηγεί γιατί αυτό το «αυτονόητο», παρά τις πιέσεις που δεχόταν, απέφυγε όπως ο διάβολος το λιβάνι να το πει επί πέντε ημέρες! Τη συγγνώμη, μάλιστα, τη ζητάει όχι για τα όσα δεν έπραξε και τα όσα έκανε λάθος ο ίδιος, αλλά εξ ονόματος …«όλου του πολιτικού κόσμου», προφανώς για να συνεχίζει να καλλιεργεί τη διάχυση των ευθυνών του.

2.Επιχειρεί να εγκαταλείψει το …επιχείρημά του ότι για το έγκλημα «φταίει ο σταθμάρχης» και «το ανθρώπινο λάθος» και να παραδεχτεί ότι αν υπήρχαν τα συστήματα που η κυβέρνησή του δεν τοποθέτησε, θα είχαν γλυτώσει το θάνατο δεκάδες νέα παιδιά και τον τραυματισμό ακόμα περισσότερα!

Τρίτον, «αδειάζει» την «Επιτροπή» που ο ίδιος (μέσω του Γιώργου Γεραπετρίτη) διόρισε για να ελέγξει τα αίτια του εγκλήματος στα Τέμπη και να δώσει πόρισμα πριν τις εκλογές (!), δηλώνοντας πως θα ζητήσει από τα κόμματα η επόμενη Βουλή να συστήσει «Ειδική Επιτροπή που θα διερευνήσει την πονεμένη ιστορία των ελληνικών σιδηροδρόμων όλη την τελευταία εικοσαετία»! Θέλει να προλάβει, προφανώς, τα όσα αποκαλυφθούν και τα οποία θα οδηγήσουν από τυχόν νέες πλειοψηφίες σε Επιτροπές, 

Εξεταστικές και άλλες –μέσω των όσων θα δουν το φως της δημοσιότητας το επόμενο διάστημα- για τη δική του κυβέρνηση!

Δεσμεύεται ότι η δικαιοσύνη «θα ερευνήσει ταχύτατα και θα αποδώσει ευθύνες». Αντιπαρερχόμαστε πώς ένας πρωθυπουργός δεσμεύεται εκ μέρους τις δικαιοσύνης, γεγονός θεσμικά απαράδεκτο, και ρωτούμε γιατί δεν δεσμεύεται το ίδιο και για τις υποκλοπές!

Σωστά τα όσα λέει για την «άλλη Ελλάδα» των διασωστών κοκ, αποφεύγει όμως να αναφερθεί στην «άλλη Ελλάδα» των φοιτητών και των μαθητών, των νέων παιδιών κοκ, που διεκδικούν το δικαίωμά τους στη ζωή. Κυριολεκτικά και μεταφορικά! Σε αυτούς, που διαδηλώνουν τα δικαιώματά τους, μέσω του υπουργείου Προστασίας του Πολίτη, στέλνει τα ΜΑΤ να τους δέρνουν!


Η ΑΝΑΡΤΗΣΗ ΤΟΥ ΠΡΩΘΥΠΟΥΡΓΟΥ:

«Σήμερα θα ήθελα να γράψω για την ανείπωτη τραγωδία στα Τέμπη. Χωρίς ξύλινα λόγια, χωρίς να επαναλαμβάνω τα τετριμμένα. Να κάνω μια προσπάθεια να βάλω σε σειρά τις σκέψεις μου και σε λόγια τα συναισθήματα μου.
Και ξεκινώ με τα αυτονόητα. Ως πρωθυπουργός, οφείλω σε όλους, αλλά πάνω από όλα στους συγγενείς των θυμάτων, μια μεγάλη ΣΥΓΓΝΩΜΗ. Τόσο προσωπική, όσο και στο όνομα όλων όσοι κυβέρνησαν τη χώρα εδώ και χρόνια. Γιατί, πράγματι, στην Ελλάδα του 2023, δεν γίνεται δυο τρένα να κινούνται αντίθετα στην ίδια γραμμή και να μην το έχει αντιληφθεί κανείς.

Δεν μπορούμε, δεν θέλουμε και δεν πρέπει να κρυφτούμε πίσω από το ανθρώπινο σφάλμα. Αν το έργο της Τηλεδιοίκησης είχε ολοκληρωθεί, αυτό το δυστύχημα θα ήταν πρακτικά αδύνατο να είχε συμβεί. Το γεγονός ότι το Ψηφιακό Σύστημα Ελέγχου θα λειτουργεί πλήρως μέσα στους επόμενους μήνες δεν είναι δικαιολογία. Το αντίθετο. Κάνει τον πόνο μου ακόμα μεγαλύτερο που δεν προφτάσαμε να το ολοκληρώσουμε πριν συμβεί το κακό.

Η Δικαιοσύνη θα ερευνήσει ταχύτατα τη τραγωδία και θα αποδώσει ευθύνες. Ενώ τις επόμενες μέρες ο αρμόδιος υπουργός θα ανακοινώσει παρεμβάσεις άμεσης βελτίωσης της ασφάλειας των σιδηροδρόμων μέχρι να ολοκληρωθεί το Ηλεκτρονικό Σύστημα Διοίκησης. Τώρα, έχουμε χρέος να σταθούμε δίπλα στις οικογένειες των θυμάτων, αναγνωρίζοντας με θάρρος τα σφάλματα του κράτους.

Όμως, ούτε αυτά φτάνουν. Θα ζητήσω αμέσως από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή και από φίλες χώρες τη συνδρομή τους σε τεχνογνωσία, ώστε να αποκτήσουμε, επιτέλους, σύγχρονα τρένα.
Και θα αγωνιστώ για να έχουμε πρόσθετη κοινοτική χρηματοδότηση προκειμένου να συντηρηθεί και να αναβαθμιστεί γρήγορα το υφιστάμενο δίκτυο.


Τέλος, θα προτείνω σε όλα τα κόμματα να δεσμευτούμε από τώρα ότι, στην επόμενη Βουλή, θα συσταθεί Ειδική Επιτροπή που θα διερευνήσει την πονεμένη ιστορία των ελληνικών σιδηροδρόμων όλη την τελευταία εικοσαετία. Όσα δεν έγιναν τόσα χρόνια πρέπει να τα κάνουμε τώρα και γρήγορα.

Γνωρίζουμε όλοι ότι οι σιδηρόδρομοι της πατρίδας είναι βαθιά προβληματικοί. Είναι ίσως η ακραία έκφραση μιας Ελλάδας που δεν μας ταιριάζει και θέλουμε να την αφήσουμε πίσω.

Ξέρω ότι πολλοί σήμερα θα θυμούνται τη φράση ενός προκατόχου μου ότι «αυτή είναι η Ελλάδα». Όμως όχι, δεν είναι μόνον αυτή. Υπάρχει και μια άλλη Ελλάδα, εκεί έξω, που μας δίνει ελπίδα, πίστη και δύναμη.


Την είδαμε όλοι και μετά το τραγικό δυστύχημα. Στους πυροσβέστες, στους διασώστες και στο ΕΚΑΒ που βρέθηκαν εκεί από την πρώτη στιγμή. Στους γιατρούς και υγειονομικούς που οργάνωσαν αμέσως την περίθαλψη των τραυματιών. Στον Στρατό. Αλλά και στους ειδικούς της Αστυνομίας που διεκπεραίωσαν με ταχύτατα την οδυνηρή αποστολή της ταυτοποίησης των σωρών. Ώστε να επιστραφούν στις οικογένειές τους για να πενθήσουν.

Το πρόσωπο της καλύτερης Ελλάδας είδαμε, επίσης, στους επιβάτες που ρίσκαραν τη ζωή τους για να σώσουν τους συνεπιβάτες τους. Στις Ελληνίδες και τους Έλληνες που έσπευσαν ενωμένοι να δώσουν αίμα. Αλλά και στα νέα παιδιά που διαδήλωσαν βουβά και ειρηνικά, κρατώντας ένα κερί και με σύνθημα «φταίει η κακιά η (χ)ώρα». Ένα σύνθημα που η αλήθεια του μας πονά όλους.

Προσωπικά είμαι στην πολιτική για να αλλάξω αυτή την «κακιά την χώρα», αυτήν την παλαιά Ελλάδα που μας πληγώνει. Γι’ αυτό προσπαθώ, κάθε μέρα. Άλλοτε τα καταφέρνω και άλλοτε όχι. Ξέρω καλά, ωστόσο, πόσο καλύτερη μπορούμε να κάνουμε την πατρίδα μας αν σαρώσουμε τα απομεινάρια του παρελθόντος που μας κρατάνε πίσω. Και για αυτήν την Ελλάδα που μας αξίζει θα συνεχίσω να αγωνίζομαι.





Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου