Σάββατο 4 Μαρτίου 2023

Guardian: Χιλιάδες διαδηλωτές στην Ελλάδα και έντονη κριτική στην κυβέρνηση Μητσοτάκη

Οι διασώστες ολοκλήρωσαν τις προσπάθειες για τον εντοπισμό των σορών των θυμάτων της μετωπικής σύγκρουσης δύο τρένων στα Τέμπη, καθώς αυξάνεται η οργή για το θανατηφόρο δυστύχημα. Λίγες ημέρες αφότου η επιβατική αμαξοστοιχία με προορισμό τη Θεσσαλονίκη προσέκρουσε σε επερχόμενη εμπορική αμαξοστοιχία, με αποτέλεσμα να σκοτωθούν τουλάχιστον 57 άτομα, η επιχείρηση για τον εντοπισμό των αγνοούμενων επιβατών έφτασε στο τέλος της, όπως δήλωσαν αξιωματούχοι.


«Γερανοί έχουν μετακινήσει τα [πρώτα] δύο βαγόνια, διευκολύνοντας την έρευνα», δήλωσε ο εκπρόσωπος της πυροσβεστικής Βασίλης Βαθρακογιάννης και πρόσθεσε: «Εκτιμάται ότι η επιχείρηση θα ολοκληρωθεί [σύντομα]». Οι Αρχές ανακοίνωσαν προηγουμένως ότι 56 άνθρωποι παρέμεναν αγνοούμενοι. Το τρένο υψηλής ταχύτητας μετέφερε περισσότερους από 350 επιβάτες, όταν τυλίχθηκε στις φλόγες προτού εκτραπεί από τις γραμμές και πέσει σε ένα φαράγγι περισσότερα από 320 χιλιόμετρα βόρεια της Αθήνας, σύμφωνα με τον «Guardian».

Καθώς οι ελπίδες για την ανεύρεση ζωντανών ή νεκρών εξανεμίστηκαν, η προσοχή στράφηκε στην επιστροφή των σορών στις οικογένειες. Οι αξιωματούχοι δήλωσαν, την Παρασκευή (03/03), ότι με τη βοήθεια των συγγενών που έδωσαν δείγματα DNA, 54 θύματα είχαν ταυτοποιηθεί, αλλά η δύναμη της σύγκρουσης ήταν τέτοια που η διαδικασία διαρκούσε περισσότερο από το αναμενόμενο. Σε θερμοκρασίες που ξεπέρασαν τους 1.300 βαθμούς Κελσίου, όσοι ταξίδευαν στα τρία βαγόνια που επλήγησαν περισσότερο, δηλαδή στο μπροστινό μέρος του τρένου, σχεδόν σίγουρα αποτεφρώθηκαν, ενώ επέζησε μόνο ένας νεαρός άνδρας που καθόταν εκεί, ο οποίος έκτοτε υποβλήθηκε σε πολλαπλές επεμβάσεις.

Οι ιατροδικαστές χρειάστηκε να αναγνωρίσουν τα θύματα – σχεδόν όλοι φοιτητές – μέσω διακριτικών στοιχείων όπως τα τατουάζ και τα σκουλαρίκια. Με εντολή του Υπουργείου Υγείας, οι σοροί θα επιστραφούν στους συγγενείς σε σφραγισμένα φέρετρα «για ψυχολογικούς λόγους».

Ξεχειλίζει η οργή του λαού


Την Παρασκευή (03/03) ήταν η τρίτη ημέρα επίσημου πένθους στην Ελλάδα με τις σημαίες να κυματίζουν μεσίστιες από την Ακρόπολη, στα μουσεία και στα δημόσια κτήρια. Η οργή του λαού, όμως, γίνεται αισθητή για μια σύγκρουση που θεωρείται ευρέως ότι θα μπορούσε να αποφευχθεί.


Οι εργαζόμενοι στους σιδηροδρόμους παρέτειναν τις απεργιακές κινητοποιήσεις σε ένδειξη διαμαρτυρίας για τα πρότυπα ασφαλείας και γενικότερα για τις άθλιες συνθήκες των ελληνικών σιδηροδρόμων, αρχής γενομένης από την απουσία κατάλληλης σηματοδότησης, και οι φοιτητές διαδήλωσαν σε όλη την επικράτεια, προσπαθώντας να γίνουν «η φωνή των νεκρών» και απαιτώντας δικαιοσύνη. Στην Αθήνα, μάλιστα, χιλιάδες άνθρωποι βγήκαν στους δρόμους φωνάζοντας «τα κέρδη τους, οι νεκροί μας».

Η Hellenic Train συγκαταλέγεται μεταξύ μιας σειράς δημόσιων υπηρεσιών κοινής ωφέλειας που ιδιωτικοποιήθηκαν στο αποκορύφωμα της κρίσης χρέους της χώρας. Το 2016 εξαγοράστηκε από τον ιταλικό κρατικό σιδηροδρομικό όμιλο Ferrovie dello Stato (FS) Italiane. Η εταιρεία εγκαινίασε, πέρσι, τη νέα της υπηρεσία ηλεκτροκίνητων επιβατικών τρένων υψηλής ταχύτητας μεταξύ Αθήνας και Θεσσαλονίκης, δηλώνοντας στην ιστοσελίδα της ότι «με ταχύτητες έως και 250 χλμ/ώρα τα τρένα θα μπορούσαν να μεταφέρουν επιβάτες από τη μία στην άλλη σε λιγότερο από τέσσερις ώρες». Το μοιραίο τρένο Intercity εκτελούσε, την Τρίτη (28/02), αυτή τη διαδρομή προτού συγκρουστεί με ταχύτητα άνω των 100 χιλιομέτρων/ώρα με την αντίθετη εμπορική αμαξοστοιχία που μετέφερε φορτίο από τη Θεσσαλονίκη στη Λάρισα.

Καθ' όλη τη διάρκεια της εβδομάδας, εξαγριωμένοι διαδηλωτές συγκεντρώνονταν έξω από τα κεντρικά γραφεία της αυστηρά φρουρούμενης εταιρείας στην Αθήνα. Την Παρασκευή (03/03) το έκαναν και πάλι φωνάζοντας «δολοφόνοι», μια λέξη που οι διαδηλωτές έγραψαν στη συνέχεια με κόκκινο σπρέι στα παράθυρα του κτηρίου της Hellenic Train. Ακόμα, το απόγευμα ξέσπασαν συγκρούσεις στην Πλατεία Συντάγματος ανάμεσα σε νεαρούς και στην Αστυνομία που έριχνε δακρυγόνα. Παρόμοιες σκηνές εκτυλίχθηκαν και στη Θεσσαλονίκη.

Συνελήφθη ο σταθμάρχης της Λάρισας

Το δυστύχημα συνέβη λίγα λεπτά μετά την αποχώρηση του τρένου από τη Λάρισα, ο σταθμάρχης της πόλης συνελήφθη και θα καταθέσει ενώπιον δικαστή το Σάββατο (04/03). Ο 59χρονος, ο οποίος φέρεται να έχει παραδεχτεί το ρόλο του στην καθοδήγηση της επιβατικής αμαξοστοιχίας σε λανθασμένη γραμμή, αντιμετωπίζει σειρά κατηγοριών, μεταξύ των οποίων ανθρωποκτονία από αμέλεια και πρόκληση βαριάς σωματικής βλάβης. Ο δικηγόρος του λέει ότι, ενώ ο «συντετριμμένος» εντολέας του αποδέχεται τον ρόλο του στην τραγωδία, αλλά άλλοι παράγοντες έπαιξαν ρόλο και οι ερευνητές «δεν πρέπει να εστιάσουν στο δέντρο και να χάσουν το δάσος».

Η έρευνα περιπλέκεται από την αβεβαιότητα σχετικά με τον αριθμό των κατόχων εισιτηρίων στο τρένο. Μέχρι αργά το βράδυ της Πέμπτης (02/03), είχαν προκύψει στοιχεία για την επιβίβαση περισσότερων επιβατών στη Λάρισα, μια εξέλιξη που θα μπορούσε να οδηγήσει σε περαιτέρω αύξηση του αριθμού των νεκρών.

«Το πιο σημαντικό και ίσως το μεγαλύτερο λάθος που έκανε ο σιδηροδρομικός σταθμός της Λάρισας ήταν ότι έκλεισε τα εκδοτήρια στις 10 το βράδυ», δήλωσε στον ΣΚΑΪ ο Γιώργος Μπαρτζώκης, δικηγόρος που εκπροσωπεί έναν από τους περισσότερους από 60 τραυματίες της σύγκρουσης. «Γι' αυτό ήταν πολύ δύσκολο να βρούμε την άκρη του νήματος για το πόσοι άνθρωποι επιβιβάστηκαν στο τρένο στη Λάρισα, που πιστεύουμε ότι ήταν πάνω από 70» πρόσθεσε ο ίδιος στη συνέχεια.




Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου