Τρίτη 11 Απριλίου 2023

Της συνέντευξης του Γιάννη Μαγκριώτη, Υποψήφιου βουλευτή του ΠΑΣΟΚ-Κίνημα Αλλαγής, στην Α΄ Περιφέρεια Θεσσαλονίκης

Το διακύβευμα των εκλογών της 21ης Μαΐου είναι πολύ υψηλό, γιατί:

1. Οι μεγάλες γεωπολιτικές εξελίξεις, με αιχμή των πόλεμο στην Ουκρανία, αποκαλύπτουν ότι οι προϋποθέσεις πάνω στις οποίες στηρίχτηκε η Ευρωπαϊκή ασφάλεια, μετά το τέλος του Ψυχρού Πολέμου, δεν υπάρχουν.

Η νέα αστάθεια επιβαρύνει τις ισορροπίες στην ευρύτερη περιοχή μας.
Η Τουρκία τις αξιοποιεί και προβάλλει με έμφαση τον ρόλο της Περιφερειακής υπερδύναμης που διεκδικεί. Ο φονικός και καταστροφικός σεισμός ανέστειλε προσωρινά την δυναμική διεκδίκηση του ζωτικού χώρου που διεκδικεί.

Μετά τις εκλογές της 14ης Μαΐου, όποια και αν είναι η νέα ηγεσία θα επανέλθει.
Η χώρα μας πρέπει να αξιοποιήσει τις ανάγκες της Τουρκίας να στραφεί προς την Δύση για να αντιμετωπίσει την κρίση και την νέα ενεργειακή στρατηγική της ΕΕ, που έχει δύο βασικές επιλογές: Την απεξάρτηση από την Ρωσία και την επιτάχυνση της ενεργειακής μετάβασης στις ΑΠΕ.

Μια νέα εθνική στρατηγική είναι αναγκαία, γνωρίζοντας ότι η Δύση θέλει την Τουρκία στρατηγικό οικονομικό και στρατιωτικό εταίρο.

2. Η οικονομία και η κοινωνία είναι στα όριά της.

Ο συνδυασμός τεσσάρων αρνητικών παραγόντων, όπως:

α). Ο υψηλός πληθωρισμός και η ακόμη πιο υψηλή ακρίβεια στα βασικά καταναλωτικά αγαθά, που υπονομεύει την οικονομία και μειώνει δραματικά την αγοραστική δύναμη των καταναλωτών.

β). Η συνεχής αύξηση των επιτοκίων.

γ). Η αύξηση του ελλείμματος του ισοζυγίου τρεχουσών συναλλαγών, του δημόσιου και ιδιωτικού χρέους.

δ). Η τελευταία απόφαση της Συμβουλίου Κορυφής της ΕΕ, για την σταδιακή επιστροφή, από το 2024, στους δημοσιονομικούς κανόνες του Συμφώνου Σταθερότητας και Ανάπτυξης.

Εξαφανίζουν τις θετικές εξελίξεις στον τουρισμό και τις ξένες επενδύσεις και δημιουργούν προϋποθέσεις νέας οικονομικής και κοινωνικής κρίσης.

3. Το κράτος δικαίου, η ποιότητα της δημοκρατίας και των θεσμών έχει βάναυσα υπονομευθεί, με πολλούς τρόπους, ειδικά με τις παρακολουθήσεις πολιτικών, στρατιωτικών και δημοσιογράφων.

Δυστυχώς, η κυβέρνηση αντί να δημιουργεί τις προϋποθέσεις συναινέσεων και συνεργασιών, η αγωνία της από την διαφαινόμενη απώλεια της εξουσίας, την κάνει ιδιαίτερα συγκρουσιακή απέναντι στην αντιπολίτευση.

ΝΔ και ΣΥΡΙΖΑ-Προοδευτική Συμμαχία, ασκούν πολιτικό εκβιασμό στο ΠΑΣΟΚ-Κίνημα Αλλαγής, με στόχο είτε να το συρρικνώσουν εκλογικά για να πετύχουν τους εκλογικούς τους στόχους είτε να το χειραγωγήσουν πολιτικά στην υποστήριξη των πολιτικών τους.

Ο Νίκος Ανδρουλάκης και το ΠΑΣΟΚ-Κίνημα Αλλαγής, δίνουν θετική διέξοδο, θέτοντας ως προτεραιότητα, ένα συμφωνημένο πρόγραμμα κυβερνητικής πολιτικής, αναστροφής της καθοδικής πορείας της οικονομίας του κοινωνικού κράτους και της κοινωνίας και στην συγκρότηση μιας ικανής και αποτελεσματικής κυβέρνησης συνεργασίας που θα το εφαρμόσει.

4. Ένα πράσινο αύριο για τη Θεσσαλονίκη

Το αύριο για τη Θεσσαλονίκη δεν μπορεί παρά να είναι πράσινο.

Πράσινη πόλη σημαίνει βιώσιμη πόλη.

Βιώσιμη πόλη σημαίνει συνεκτική πόλη, ανθεκτική πόλη, ψηφιακή πόλη, ελκυστική πόλη.

Η διεθνής εμπειρία δείχνει πως όλα αυτά, με την υψηλή ποιότητα ζωής που εξασφαλίζουν, δημιουργούν τις προϋποθέσεις βιώσιμης οικονομικής ανάπτυξης καθώς προσελκύουν επενδύσεις στην πράσινη ψηφιακή οικονομία.

Γι’ αυτό χρειάζονται πράσινες πολιτικές. Σε κάθε τομέα και σε όλες τις κλίμακες: στο αστικό περιβάλλον και στους εργασιακούς χώρους. Στη γειτονιά, το Πολεοδομικό Συγκρότημα και την περιφέρεια.

Επιτέλους, για πόσο ακόμη θα είναι η Θεσσαλονίκη η πόλη με το λιγότερο πράσινο στην Ευρώπη; Για πόσο ακόμη δημόσιες εκτάσεις στην καρδιά του αστικού ιστού, όπως η ΔΕΘ, θα δίνονται αντιπαροχή σε εταιρίες real estate, δήθεν για «ανάπλαση», αντί να δημιουργηθεί εκεί ένα Μητροπολιτικό Πάρκο, και η ΔΕΘ να αναπτυχθεί δυτικά, όπως προβλεπόταν στο Ρυθμιστικό Σχέδιο Θεσσαλονίκης και στο γενικό Πολεοδομικό σχέδιο του Δήμου; Έχει μέλλον η πόλη όταν αναπτύσσεται χωρίς Ρυθμιστικό Σχέδιο αλλά με τις τυχαίες επιλογές που εξυπηρετούν απλώς ιδιωτικά συμφέροντα;

Για πόσο ακόμη οι κομματικές σκοπιμότητες, θα καθυστερούν την ολοκλήρωση της πρώτης γραμμής του Μετρό, και θα μοιράζουν μόνο υποσχέσεις χωρίς αντίκρισμα, για την επέκτασή προς τα δυτικά της πόλης και το αεροδρόμιο;

Για πόσο ακόμη ο μισοδιαλυμένος ΟΑΣΘ θα ταλαιπωρεί τους θεσσαλονικείς; Γιατί επί τέσσερα χρόνια η Κυβέρνηση δεν έκανε αυτό που έλεγε προεκλογικά αλλά συνέχισε τις προηγούμενες αποτυχημένες πολιτικές, ενώ υπάρχει ο κίνδυνος να σταματήσει η λειτουργία του ΟΑΣΘ το τέλος του 2023, αν δεν δοθεί και νέα παράταση, που πρέπει να εγκρίνει όμως η ΕΕ:

Για πόσο ακόμη θα συνεχίσουμε να αναπνέουμε τα αιωρούμενα σωματίδια για τα οποία καταδικαστήκαμε στο Ευρωπαϊκό δικαστήριο;

Πόσο ανταγωνιστικές μπορεί να είναι οι παραγωγικές μονάδες ή οι εγκαταστάσεις logistics που αξιοποιούν τα γεωγραφικά πλεονεκτήματα της Θεσσαλονίκης, όταν λειτουργούν σε περιβάλλον υποβαθμισμένο περιβαλλοντικά και χωροθετούνται χωρίς σχέδιο και με ελλειμματικές υποδομές;

Έχουμε αργήσει σε όλους τους τομείς.

Είναι επείγον και αναγκαίο ένα ειδικό χρηματοδοτικό πρόγραμμα για την Μητροπολιτική Περιφέρεια, ένα «ΕΣΠΑ μέσα στο ΕΣΠΑ» με εξασφαλισμένους πόρους από το ΕΣΠΑ, το Ταμείο Ανάκαμψης, το ΠΔΕ και ιδιωτικές επενδύσεις.

Το σημερινό Υφυπουργείο Εσωτερικών για θέματα Μακεδονίας-Θράκης, μας υποτιμά ως θεσμός, πρέπει να καταργηθεί.

Πρέπει να δημιουργηθεί ένα Υπουργείο Ανάπτυξης Μακεδονίας-Θράκης, το οποίο σε συνεργασία με τις τρείς περιφέρειες και τους δήμους θα διαχειριστούν ενιαία τους πόρους. Αυτό αποτελεί μια ελπίδα, μιας ανάσχεσης της συνεχούς υποχώρησης της περιφέρειας, ειδικά της περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας.

Η καθοδική πορεία της Θεσσαλονίκης μπορεί και πρέπει να αναστραφεί. Αξιοποιώντας τη γεωγραφική της θέση, την ιστορία, τις παραγωγικές και επιστημονικές υποδομές και το δυναμισμό των κατοίκων της μπορεί να διεκδικήσει και να πετύχει διακριτή θέση στον Ευρωπαϊκό χάρτη.

Αλλά πρώτα απ΄όλα πρέπει η πράσινη Θεσσαλονίκη να γίνει υπόθεση των πολιτών, ώστε Δημοτικές αρχές, πολιτικοί εκπρόσωποι, οικονομικοί παράγοντες, πνευματικές ηγεσίες να συστρατευθούν για τα γίνει πράσινο το αύριο της Θεσσαλονίκης.


Ειδικά για το νερό, πρέπει να σταματήσουν να κακοποιούν την αλήθεια.


Η αλήθεια είναι απλή: Όλες οι κυβερνήσεις, στα χρόνια των μνημονίων, συμβιβάστηκαν με την Τρόικα να συμπεριλάβουν την ιδιωτικοποίηση της ΕΥΑΘ και της ΕΥΔΑΠ, στα μνημόνιά τους. Δύο επιχείρησαν να τις ιδιωτικοποιήσουν, του Κ. Καραμανλή το 2008, πριν τα μνημόνια, και του Κ. Μητσοτάκη μετά τα μνημόνια.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου