Τετάρτη 10 Ιανουαρίου 2024

Μέτρα - σταγόνες στον ωκεανό ανακοίνωσε η κυβέρνηση για την ακρίβεια - Ποιες είναι οι αλλαγές

Με το θέμα της ακρίβειας να παραμένει το νούμερο 1 πρόβλημα των νοικοκυριών, προκαλώντας ταυτόχρονα πονοκέφαλο στο Μέγαρο Μαξίμου, ο Κυριάκος Μητσοτάκης ανακοίνωσε παρεμβάσεις, με τον υπ. Ανάπτυξης κ. Κώστα Σκρέκα να προχωρά στην εξειδίκευση των μέτρων.


Το νέο πακέτο μέτρων που ανακοίνωσαν σήμερα άρον – άρον αποτελούν σταγόνα στον ωκεανό της ακρίβειας.

Τα ευρήματα, της πρόσφατης έρευνας της Επιτροπής Ανταγωνισμού -που δείχνουν ότι βασικά προϊόντα πωλούνται στη χώρα μας σε πολλαπλάσια τιμή από τον ευρωπαϊκό μέσο όρο - σε συνδυασμό με τα ηχηρά μηνύματα όλων των δημοσκοπήσεων της τελευταίας περιόδου, προκάλεσαν συναγερμό στο κυβερνητικό στρατόπεδο και στο Μέγαρο Μαξίμου που αντιλαμβάνεται ότι η διαρκής πίεση στα νοικοκυριά για την προμήθεια των βασικών καταναλωτικών προϊόντων δημιουργεί ένα επικίνδυνο υπόβαθρο κλιμακούμενης κοινωνικής έντασης.


Αναλυτικά τα μέτρα που ανακοινώθηκαν:

Πρώτο μέτρο. Μειώνουμε παροχές προς τα σουπερμάρκετ και εξασφαλίζουμε χαμηλότερες τιμές για τον καταναλωτή.


Συγκεκριμένα, περιορίζουμε τις συνολικές εκπτώσεις των προμηθευτών στα σούπερ μάρκετ κατά 30% και μεταφέρουμε το όφελος στον καταναλωτή με αντίστοιχη μείωση της τιμής στο ράφι. Το μέτρο αυτό θα εφαρμοστεί στις κατηγορίες που σύμφωνα με την Επιτροπή Ανταγωνισμού παρατηρήθηκαν αποκλίσεις. Τα προϊόντα αυτά είναι απορρυπαντικά, καθαριστικά σπιτιού, οδοντόκρεμες, αφρόλουτρα, σαμπουάν και βρεφικές πάνες.

Δεύτερο μέτρο. Αποτρέπουμε αδικαιολόγητες ανατιμήσεις για να αποτρέψουμε αδικαιολόγητες ανατιμήσεις.

Δεν επιτρέπουμε στους προμηθευτές που αυξάνουν τις τιμές των προϊόντων να υλοποιούν προωθητικές ενέργειες για τα προϊόντα που έχουν ανατιμήσει για τρεις μήνες. Αυτό το μέτρο αφορά όλα τα προϊόντα που πωλούνται στα σούπερ μάρκετ. Προφανώς, για τους προμηθευτές που διατηρούν σταθερές ή μειώνουν τις τιμές των προϊόντων τους, επιτρέπονται κανονικά οι προωθητικές ενέργειες προς όφελος των καταναλωτών.


Τρίτο μέτρο. Καθαρές τιμές από το χωράφι στο ράφι. Για να διασφαλίσουμε την απόλυτη διαφάνεια στην εφοδιαστική αλυσίδα από το χωράφι στο ράφι, υποχρεώνουμε τους προμηθευτές να πωλούν τα προϊόντα στο λιανεμπόριο σε καθαρές τιμές, net pricing. Επιτρέπεται μόνο πιστωτικό τιμολόγιο ύψους έως 3% για επιστροφές προϊόντων ή φύρας. Το μέτρο αφορά νωπά φρούτα, λαχανικά και κρέατα.

Τέταρτο μέτρο.
Πλαφόν στο μεικτό περιθώριο κέρδους για το βρεφικό γάλα. Για τις τιμές πώλησης του βρεφικού γάλακτος ορίζεται πλαφόν στο περιθώριο μεικτού κέρδους των εταιρειών που εισάγουν, παράγουν και διακινούν το βρεφικό γάλα στην Ελλάδα. Το πλαφόν ορίζεται ως το άθροισμα του λειτουργικού κόστους της εταιρείας για τη συγκεκριμένη κατηγορία προϊόντων και εμπορικού κέρδους 7%.





Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου