Σάββατο 27 Ιουνίου 2026

O Αλέξης Τσίπρας στο πρώτο Εθνικό Συμβούλιο της ΕΛ.Α.Σ: «Το δίλημμα των εκλογών είναι με τη διαφθορά ή την εντιμότητα»

«Η δημοκρατία δοκιμάζεται όταν οι πολίτες αισθάνονται ότι οι θεσμοί δεν λειτουργούν όπως πρέπει. Όταν η εξουσία δε λογοδοτεί», επισήμανε ο Αλέξης Τσίπρας από το βήμα της πρώτης Συνόδου του Εθνικού Συμβουλίου της Ελληνικής Αριστερής Συμπαράταξης που βρίσκεται σε εξέλιξη.

O πρώην πρωθυπουργός επισήμανε πως η σχέση εμπιστοσύνης ανάμεσα στον πολίτη και το κράτος έχει διαρραγεί όπως αποτυπώνεται και στις δημοσκοπήσεις. «Δεν αρκεί η πολιτική αλλαγή αλλά αλλαγή πολιτικής» είπε χαρακτηριστικά.


Ο πρόεδρος του κόμματος δήλωσε ότι με την ίδρυση της ΕΛ.Α.Σ «ξεκινάμε πορεία για μια νέα μεταπολίτευση όπου η δύναμη της ψήφου θα είναι ισχυρότερη από του χρήματος, όπου η εντιμότητα θα νικά τη διαφθορά, όπου το εμείς θα νικά το εγώ» για να προσθέσει: «Αυτή είναι η νέα μεταπολίτευση και ο νέος πατριωτισμός που προσδοκάμε».

«Μέσα σε ελάχιστο χρόνο καταφέραμε να αλλάξουμε τους συσχετισμούς» τόνισε, εκτιμώντας πως το βασικότερο επίτευγμα είναι η αίσθηση αισιοδοξίας που αποπνέει για αλλαγή.


Ο Αλέξης Τσίπρας επισήμανε πως δεν θέλει να αντιγράψει κομματικά μοντέλα, αλλά να δημιουργήσει ένα νέο υβριδικό κόμμα όπου οι πολίτες θα συμμετέχουν σε έναν ανοικτό και συνεχή διάλογο με την ηγεσία.

«Επιλέξαμε τον δύσκολο δρόμο, χωρίς επιχορηγήσεις, χωρίς χρηματοδότηση από μεγάλα συμφέροντα» είπε και πρόσθεσε: «Εμείς δεν θέλουμε πολλά από λίγους, θέλουμε λίγα από τους πολλούς», καταλογίζοντας θράσος σε όσους χρωστούν εκατομμύρια και ρωτούν «πού βρήκατε τα λεφτά για την εκδήλωση στο Θησείο;». «Είναι θράσος, εμείς θα υπάρχουμε χάρη στη στήριξη των πολιτών που μας στηρίζουν» ανέφερε χαρακτηριστικά.


«Η Ελλάδα δεν χρειάζεται περισσότερους φόρους, αλλά δικαιότερους φόρους»

Ο πρόεδρος της ΕΛ.Α.Σ. πρότεινε τη σύσταση ενός Εθνικού Ταμείου Σύγκλισης τονίζοντας ότι «στρατηγικός στόχος την επόμενη δεκαετία είναι η Ελλάδα να συγκλίνει με τον ευρωπαϊκό μέσο όρο και όχι να συνεχίσει να αποκλίνει» επιμένοντας στον όρο δίκαιη ανάπτυξη και όχι μια οικονομία που να παράγει πλούτο για λίγους. «Η Ελλάδα δεν χρειάζεται περισσότερους φόρους, αλλά δικαιότερους φόρους» πρόσθεσε.


Ο κ. Τσίπρας επέμεινε στην φορολόγηση του 1% των πιο πλούσιων Ελλήνων το οποίο, όπως είπε, κατέχει το 30% της ελληνικής οικονομίας και το 1% των πιο κερδοφόρων επιχειρήσεων που κατέχουν το 80% της κερδοφορίας.


«Όταν θα μας ρωτάνε πού θα βρείτε τα λεφτά, θα απαντάμε: Στη δικαιοσύνη και στην εντιμότητά μας θα τα βρούμε τα λεφτά. Στο 1% που δεν μπορεί να ζει σε βάρος του 99% και στην καταπολέμηση της διαφθοράς γιατί η διαφθορά είναι ένας αόρατος φόρος που τον πληρώνουμε όλοι μας» πρόσθεσε.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου