Δευτέρα 28 Νοεμβρίου 2011

Επιστρέφει το PONY 4!

Την "ελληνική" πλατφόρμα του ΡΟΝΥ, του μοναδικού ελληνικού αυτοκινήτου το οποίο έγραψε ιστορία τη δεκαετία του 1970 – ’80, με νέα αντιρρυπαντική τεχνολογία ετοιμάζεται...
να "ρίξει" στην αγορά η εταιρία ΝΑΜΚΟ (National Motor Company).
Στις εγκαταστάσεις της εταιρίας, στη Θέρμη Θεσσαλονίκης, ήδη κατασκευάζονται τα πρωτότυπα PONY 4, τα οποία δοκιμάζονται σε διάφορες συνθήκες, σκληρές και μη, σε θερμοκρασίες και εδάφη, σε συσχετισμό κινητήρα, κιβωτίου ταχυτήτων και
ωφέλιμου φορτίου για να επιλεγεί ο βέλτιστος συνδυασμός για την παραγωγή ενός δυνατού και φθηνού αυτοκινήτου. Τα σχέδιά του είναι, για ευνόητους λόγους, απόρρητα και δεν θα δουν το φως της δημοσιότητας προτού εξασφαλιστούν οι απαραίτητες εγκρίσεις.
Η επανέκδοση του PONY 4 και η κυκλοφορία του στην Ελλάδα, ωστόσο, θα κριθεί από το εάν θα καταφέρει να εξασφαλίσει "έγκριση τύπου" από το υπουργείο Μεταφορών, όπως ήδη διαθέτει από τη Γερμανία, αλλά και από το εάν θα διευθετηθεί παλιά οικονομική διαφορά της με την Εθνική Τράπεζα.
Σύμφωνα με τον πρόεδρο της ΝΑΜΚΟ International AG, Πέτρο-Τζαννέτο Κοντογούρη
"η ιδέα ξεκινά από το ότι υπάρχουν χώρες που επιθυμούν να έχουν μικρές «εθνικές» αυτοκινητοβιομηχανίες για δικούς τους λόγους. Ένας από αυτούς είναι και επειδή το υψηλό κόστος συντήρησης και ανταλλακτικών των πολυεθνικών αυτοκινητοβιομηχανιών, ουσιαστικά δεν ταιριάζει με το οικονομικό προφίλ των καταναλωτών αυτών των χωρών, που επιθυμούν φθηνά, αλλά ανθεκτικά αυτοκίνητα, με φθηνά ανταλλακτικά. Το φτερό του ΡΟΝΥ κοστίζει μόλις 32 ευρώ, η πόρτα μόλις 26 ευρώ. Είναι ένα τίμιο, οικονομικό, «ατσάλινο» αυτοκίνητο. Η πίεση που δεχόμαστε από ενδιαφερόμενους μας υποχρεώνει να ανταποκριθούμε και να δείξουμε τα νέα μας μοντέλα σε κίνηση και τις δυνατότητες που έχει μια αυτόνομη, μικρή και ευέλικτη αυτοκινητοβιομηχανία να καλύψει πλήρως, όλο τον κύκλο ζωής του αυτοκινήτου".
Η καινοτομία της ΝΑΜΚΟ είναι η νέα ελληνική πλατφόρμα για το PONY® 4. Το σασί του νέου αυτοκινήτου μπορεί να χρησιμοποιηθεί για 17 διαφορετικά μοντέλα, προσαρμοσμένα στις ιδιαίτερες απαιτήσεις του καταναλωτή. Μέχρι στιγμής έχουν κατασκευαστεί οκτώ από αυτά. Ταυτόχρονα, ο χώρος του κινητήρα είναι έτσι διαμορφωμένος, ώστε να δέχεται μια μεγάλη γκάμα κινητήρων διαφόρων εταιριών κι όχι αυστηρά της Citroen, με τους οποίους πρωτοκυκλοφόρησε.
Σημαντικό είναι, επίσης, το γεγονός ότι η εταιρία έχει δουλέψει και σχέδια ενός ελληνικού κινητήρα, αλλά διάφοροι παράγοντες που έχουν να κάνουν με την εταιρική της πολιτική και με το θεσμικό και επιχειρηματικό περιβάλλον δεν επιτρέπουν την παραγωγή του.
Οι προσωρινές τεχνικές προδιαγραφές του PONY 4 περιλαμβάνουν 4κύλινδρο κινητήρα PCM Peugeot-Citroen Moteurs) ή FIAT, 1.360cc, 75-80 ίππων, με χειροκίνητο κιβώτιο 5 ταχυτήτων, ABS κ.λπ. Θα δέχεται 800kg ωφέλιμο φορτίο με πίσω άξονα κατασκευής της ΝΑΜΚΟ.
Ο προγραμματισμός της εταιρίας περιλαμβάνει το βενζινοκίνητο PONY στην πρώτη φάση παραγωγής, το πετρελαιοκίνητο (diesel) PONY στη δεύτερη φάση, όπως επίσης και το 4x4 και στην τρίτη φάση το ηλεκτροκίνητο PONY . Το βενζινοκίνητο PONY 4 θα κυκλοφορήσει για επαγγελματική ή και ιδιωτική χρήση, σε τιμή που έχει προ-κοστολογηθεί στα 6.910 ευρώ. Η προσπάθεια των κατασκευαστών είναι να μην ξεπερνάει τα 7.000 ευρώ.
Σύμφωνα με το σχέδιο, προβλέπεται η κατασκευή 24 αυτοκινήτων ημερησίως, που θα σημάνει την "άμεση πρόσληψη 300-400 ατόμων για την παραγωγή και την άμεση προώθηση του PONY". Ο κ. Κοντογούρης επισημαίνει ότι αυτό θα δώσει "μια μικρή ανάσα" στην κρίση "για την περιοχή της Θεσσαλονίκης και όχι μόνο", αφού θα απασχοληθούν Έλληνες προμηθευτές, σε ακόμη μεγαλύτερο αριθμό.
Η νέα γενιά PONY - 4 προγραμματίζεται να κυκλοφορήσει στην Ελλάδα, αλλά θα υπάρξουν και εξαγωγές, σε χώρες που ενδιαφέρθηκαν, όπως η Αίγυπτος και η Αγκόλα.
Η παραγωγή του PONY στην Ελλάδα, από τη ΝΑΜΚΟ, ξεκίνησε το 1974 και σταμάτησε το 1983, εξαιτίας της τροποποίησης της νομοθεσίας για τα ελαφριά αυτοκίνητα πόλης, σε συνδυασμό και με και με απεργίες που κράτησαν κλειστό το εργοστάσιο, εκείνη την περίοδο.
Στην αρχική παραγωγή, τα μηχανικά του μέρη PONY ήταν της CITROEN και είχαν χρησιμοποιηθεί σε 36.000.000 αυτοκίνητα, όπως το θρυλικό 2CV.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου