Παρασκευή 20 Ιουλίου 2012

Επαθαν κατάθλιψη οι Ελληνες καταναλωτές


Επαθαν κατάθλιψη οι Ελληνες καταναλωτές

Σε κατάθλιψη βρίσκονται οι Ελληνες καταναλωτές, σύμφωνα με διεθνή έρευνα: είναι από τους πιο απαισιόδοξους στον κόσμο, οι μισοί ανησυχούν για την οικονομία και τη θέση εργασίας τους, ενώ τέσσερις στους δέκα δηλώνουν ότι «τα φέρνουν βόλτα» με το ζόρι. Μάλιστα, στην έρευνα της εταιρείας Nielsen οι Ελληνες καταναλωτές εμφανίζονται σταθερά απαισιόδοξοι από το 2010 και μετά.

Τα συμπεράσματα της έρευνας της Nielsen για την καταναλωτική εμπιστοσύνη σε όλο τον κόσμο επιβεβαιώνουν άλλη μια φορά ότι οι Ελληνες καταναλωτές είναι «στριμωγμένοι» σε οριακό βαθμό από τη συμπίεση των εισοδημάτων, την εκτίναξη της ανεργίας και το εξαιρετικά δυσμενές οικονομικό κλίμα, παρ’ ότι φαίνεται στα αποτελέσματα μια μικρή βελτίωση σε σχέση με το αμέσως προηγούμενο τρίμηνο, η οποία αποδίδεται στις αυξημένες προσδοκίες για κάτι καλύτερο που δημιουργήθηκαν από τις εκλογές. Ειδικότερα,

1. Η Ελλάδα περιλαμβάνεται στην τετράδα των χωρών με τους πιο απαισιόδοξους καταναλωτές. Μόνο οι καταναλωτές της Ουγγαρίας, της Πορτογαλίας και της Ιταλίας, χωρών που επίσης αντιμετωπίζουν σοβαρά οικονομικά προβλήματα, είναι ελαφρώς πιο απαισιόδοξοι από τους Ελληνες.

2. Ο δείκτης καταναλωτικής εμπιστοσύνης της Nielsen, που δείχνει αισιοδοξία όταν η τιμή του είναι πάνω από το 100 και μεγάλη απαισιοδοξία όταν παίρνει τιμή κάτω από το 60, διαμορφώνεται στο 43 για την Ελλάδα το δεύτερο τρίμηνο του έτους, με μια αύξηση 6 μονάδων σε σχέση με το αμέσως προηγούμενο τρίμηνο, που ήταν και το χειρότερο όλων των εποχών, καθώς επικρατούσε έντονος φόβος ακόμη και για έξοδο της χώρας από την ευρωζώνη.

3. Ο δείκτης καταναλωτικής εμπιστοσύνης στην Ελλάδα δεν φθάνει ούτε στο μισό του παγκόσμιου μέσου όρου, που διαμορφώθηκε σε 91, αντανακλώντας τη διεθνή ανασφάλεια που εμπνέει στους καταναλωτές η οικονομική κρίση. Είναι μάλιστα σταθερά κάτω από το όριο του 60 την τελευταία διετία.

4. Η συντριπτική πλειονότητα (9 στους 10) των καταναλωτών θεωρούν ότι η χώρα βρίσκεται σε ύφεση και εξίσου μεγάλο είναι το ποσοστό αυτών που προβλέπουν ότι κρίση θα συνεχισθεί τους επόμενους μήνες.

5. Καθώς ουδείς μπορεί να διαβεβαιώσει ότι η χώρα θα αποφύγει τα χειρότερα (χρεοκοπία, έξοδος από το ευρώ) τους επόμενους μήνες, ενώ η ανεργία πλησιάζει το 23%, δεν είναι καθόλου τυχαίο ότι σχεδόν οι μισοί Ελληνες δηλώνουν ότι ανησυχούν για τις προοπτικές της οικονομίας (46%) και την απασχόλησή τους (44%). Αυτά τα ποσοστά είναι από τα πιο υψηλά σε όλες τις χώρες, όπου διεξάγεται έρευνα από την Nielsen.

6. Τέσσερις στους δέκα Ελληνες, ποσοστό που επίσης είναι από τα υψηλότερα στον κόσμο και το ιστορικά υψηλότερο στην έρευνα για την Ελλάδα, λένε ότι καλύπτουν μόνο τις βασικές τους ανάγκες και δεν περισσεύει... ούτε ευρώ.

7. Εννιά στους δέκα Ελληνες αλλάζουν καταναλωτικά πρότυπα και συνήθειες, λόγω της ανέχειας και το πρώτο έξοδο που κόβεται (το περιορίζουν οκτώ στους δέκα) είναι οι δαπάνες για διασκέδαση εκτός σπιτιού. Επίσης, οκτώ στους δέκα αγοράζουν φθηνά καταναλωτικά προϊόντα, σταματώντας τις... πολυτελείς συνήθειες, ενώ πολλοί λένε ότι παίρνουν ειδικά μέτρα περιορισμού των εξόδων τους, για να αντιμετωπίσουν την κρίση.

ΚΑΙ ΣΤΗΝ ΕΥΡΩΠΗ ΥΠΑΡΧΕΙ ΠΡΟΒΛΗΜΑ
Το πρόβλημα της μειωμένης καταναλωτικής εμπιστοσύνης είναι, πάντως, διεθνές και η Ευρώπη φαίνεται ότι είναι η ήπειρος με τους πιο απαισιόδοξους καταναλωτές, ενώ αντίθετα οι καταναλωτές των γοργά αναπτυσσόμενων οικονομιών της Ασίας είναι οι πλέον αισιόδοξοι (στην κορυφή της παγκόσμιας κατάταξης είναι οι καταναλωτές της Ινδονησίας, με 120 μονάδες). 

Είναι ενδιαφέρον ότι μια χώρα που παραμένει βυθισμένη σε βαθιά οικονομική κρίση, η Αίγυπτος, βρίσκεται στις πρώτες θέσεις της καταναλωτικής εμπιστοσύνης, με βαθμολογία 103 μονάδων, προφανώς επειδή η πρόσφατη ανατροπή του καθεστώτος δημιούργησε μεγάλες προσδοκίες για καλύτερο μέλλον.

«Οι καταναλωτές σε όλο τον κόσμο είναι εμφανές πως παραμένουν πολύ επιφυλακτικοί με τα έξοδά τους. Η παρατεινόμενη ευρωπαϊκή κρίση, σε συνδυασμό με την επιβράδυνση του ρυθμού ανάπτυξης της Κίνας και της Ινδίας, επηρέασε τις παγκόσμιες αγορές και επανέφερε την αβεβαιότητα σε αρκετά σημεία του πλανήτη, με αποτέλεσμα οι καταναλωτές να περιορίσουν τα χρήματα που δαπανούν» τονίζει η Ματίνα Μπάδα, πρόεδρος και διευθύνουσα σύμβουλος της Nielsen Ελλάδας.



espressonews.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου