Τα λιμάνια του Πειραιά, της Θεσσαλονίκης και της Αλεξανδρούπολης συγκεντρώνουν τιο μεγαλύτερο επενδυτικό ενδιαφέρον για το σύνολο των δραστηριοτήτων τους. Το γεγονός αυτό συνεπάγεται ότι το ΤΑΙΠΕΔ θα επιλέξει-εκτός απροόπτου-τη λύση τα απεθείας πώλησης πλειοψηφικού ποσοστού στους ενδιαφερόμενους που θα
συμμετάσχουν στους σχετικούς πλειοδοτικούς διαγωνισμούς και δεν θα ακολουθήσει την οδό της παραχώρησης επιμέρους δραστηριοτήτων.
Ιδίως το λιμάνι της Θεσσαλονίκης αποδεικνύεται ότι προσφέρει τις μεγαλύτερες προοπτικές, δεδομένου του ανεπίσημου ενδιαφέροντος που έχει εκφραστεί μέχρι σήμερα.
Το συμπέρασμα αυτό προκύπτει από σχετική μελέτη σκοπιμότητας που έχει στα χέρια του το ΤΑΙΠΕΔ.
Στη μελέτη επισημαίνεται ότι η πώληση μετοχών θα μπορούσε να αποτελεί μια βασική προσέγγιση για τα λιμάνια στα οποία οι επενδυτές έχουν εκφράσει ενδιαφέρον για το σύνολο των δραστηριοτήτων τους.
Το ΤΑΙΠΕΔ εξετάζει τις λύσεις-πακέτο για τα μικρότερα που δεν είναι εισηγμένα στο Χ.Α.
Μεγαλύτερες είναι οι προκλήσεις που συνοδεύουν τη διαδικασία ιδιωτικοποίησης των μικρότερων λιμανιών της χώρας, που δεν είναι εισηγμένα στο Χρηματιστήριο. Ο λόγος, για τα λιμάνια της Πάτρας, της Ηγουμενίτσας, της Κέρκυρας, της Ελευσίνας, του Λαυρίου, της Ραφήνας, της Αλεξανδρούπολης, της Καβάλας, του Βόλου και του Ηρακλείου.
Σε αυτά το ΤΑΙΠΕΔ ελέγχει το 100% και εξετάζει το προσφορότερο μοντέλο για κάθε περίπτωση ή ακόμα και τη λύση της μαζικής παραχώρησης, εφόσον υπάρξει σχετικό ενδιαφέρον. Στη μελέτη σκοπιμότητας, το ΤΑΙΠΕΔ προκρίνει μια σειρά επιλογών, μεταξύ των οποίων κεντρική θέση κατέχει η σύσταση μιας εταιρείας συμμετοχών, στην οποία θα εισφερθούν όλα τα λιμάνια ή εναλλακτικά στη δημιουργία 3—4 εταιρειών περιφερειακού χαρακτήρα, όπου θα ενταχθεί μια σειρά λιμανιών με γεωγραφική εγγύτητα )π.χ. λιμάνια Αττικής, λιμάνια δυτικής Ελλάδος κ.ο.κ.). |
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου