Στο πλαίσιο των εργασιών κοινοβουλευτικού ελέγχου η Βουλευτής της Α΄ Θεσσαλονίκης της Ν.Δ. κα
Έλενα Ράπτη κατέθεσε ερώτηση προς τον Υπουργό Παιδείας και Θρησκευμάτων με θέμα «Δίκαιη μεταχείριση των εκπαιδευτικών με αναπηρία».
Η κ. Ράπτη σημειώνει την ανάγκη νομοθετικής παρέμβασης προκειμένου να αρθούν οι περιορισμοί
που επιφέρουν την άδικη μεταχείριση συμπολιτών μας με σοβαρά προβλήματα υγείας
και χρόνιες παθήσεις που υπηρετούν στο χώρο της εκπαίδευσης.
Επισημαίνει ακόμη ότι σύμφωνα με το άρθρο 13 του Προεδρικού Διατάγματος 50/1996, ενώ αποτελούν
ειδική κατηγορία μετάθεσης οι εκπαιδευτικοί οι οποίοι έχουν παιδιά με
συγκεκριμένες χρόνιες παθήσεις, συμβαίνει το παράδοξο να μην αποτελούν ειδική
κατηγορία μετάθεσης οι εκπαιδευτικοί που νοσούν οι ίδιοι από τις παθήσεις
αυτές. Ταυτόχρονα, επισημαίνει στον υπουργό πως δεν υφίσταται το νομοθετικό
εκείνο πλαίσιο, που θα έδινε τη δυνατότητα στους εκπαιδευτικούς με αναπηρία,
όταν η πάθησή τους δεν επιτρέπει να ασκούν απρόσκοπτα το διδακτικό τους έργο,
να ασκούν συναφές διοικητικό έργο, ώστε να είναι αποδοτικότεροι στην εργασία
τους.
Η κα Έλενα Ράπτη ρωτά τον υπουργό:
Εάν προτίθεται
να προχωρήσει στις σχετικές νομοθετικές πρωτοβουλίες που θα επιτρέπουν να
αποτελούν ειδική κατηγορία μετάθεσης κατά προτεραιότητα, όχι μόνο οι
εκπαιδευτικοί που έχουν παιδιά με συγκεκριμένες παθήσεις, αλλά και οι
εκπαιδευτικοί που νοσούν οι ίδιοι από τις χρόνιες αυτές παθήσεις.
Εάν προτίθεται να
προχωρήσει στις σχετικές νομοθετικές πρωτοβουλίες που θα επιτρέψουν την
προσθήκη σοβαρών παθήσεων οι οποίες, ασφαλώς από αβλεψία, δεν περιλαμβάνονται
στο υπάρχον Προεδρικό Διάταγμα, με αποτέλεσμα άτομα με σοβαρή αναπηρία να μην
αποτελούν ειδική κατηγορία με δικαίωμα μετάθεσης.
Εάν προτίθεται εναλλακτικά
ή και παράλληλα να προχωρήσει νομοθετικά στη διαμόρφωση εκείνου του πλαισίου
που θα δίνει στην εκάστοτε Διεύθυνση Εκπαίδευσης ή στο Υπηρεσιακό Συμβούλιο (Π.Υ.Σ.Π.Ε
ή Π.Υ.Σ.Δ.Ε.) τη δυνατότητα να αποφασίζει, αν οι εκπαιδευτικοί με ποσοστό
αναπηρίας 67% και άνω, μπορούν να ασκήσουν διδακτικό ή διοικητικό έργο, και να
τους ανατίθενται καθήκοντα ανάλογα των δυνατοτήτων τους, ώστε να εντάσσονται
πλήρως στο εργασιακό τους περιβάλλον και να είναι αποδοτικότεροι στην εργασία
τους.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου