Μπορεί ο Guardian, σε δημοσίευμά του
πριν μερικές εβδομάδες, να έκανε λόγο για μετανάστευση ελληνικών
επιχειρήσεων στη Βουλγαρία, ωστόσο, όπως δείχνουν τα στοιχεία, οι
περισσότερες εξ αυτών είναι εικονικές και στήθηκαν μόνο και μόνο για να
μπορέσουν οι ιδιοκτήτες τους να αγοράσουν ένα πολυτελές αυτοκίνητο με
βουλγαρικές πινακίδες. Στόχος τους είναι να
μπορούν να τα κυκλοφορούν στην Ελλάδα χωρίς να επιβαρύνονται με τα εδώ υψηλά τέλη κυκλοφορίας, το φόρο πολυτελούς διαβίωσης και τα τεκμήρια.
Οπως σημειώνουν σε
ρεπορτάζ της η εφημερίδα «Τα Νέα», στην έκθεσή του το Γραφείο Εμπορικών
Υποθέσεων της πρεσβείας μας στη Σόφια σημειώνει ότι οι περισσότερες από
τις 9.000 επιχειρήσεις Ελλήνων (αυξήθηκαν κατά 50% από το 2012 στο 2013)
είναι εικονικές, καθότι ιδρύθηκαν με μοναδικό σκοπό την αγορά
αυτοκινήτου, συνήθως μεγάλου κυβισμού.
Γιατί πηγαίνουν στη Βουλγαρία
Την έξαρση του φαινομένου εξηγεί το γεγονός ότι η ίδρυση μιας εταιρείας στη Βουλγαρία δεν κοστίζει πάνω από 400 με 500 ευρώ, γίνεται το πολύ μέσα σε 10 ημέρες, ακόμη και εξ αποστάσεως και το κόστος συντήρησής ετησίως ανέρχεται στα 2.000 με 2.5000 ευρώ.
Γιατί είναι παράνομα τα αυτοκίνητα
Οπως σημειώνουν «Τα Νέα», στελέχη του ΣΔΟΕ τονίζουν ότι τα περισσότερα από τα 17.000 με 18.000 αυτοκίνητα με βουλγαρικές πινακίδες που κυκλοφορούν στους ελληνικούς δρόμους είναι παράνομα. Και αυτό γιατί σύμφωνα με το νόμο, για να κυκλοφορεί κάποιος με αυτοκίνητο που φέρει πινακίδες άλλης χώρας πρέπει να έχει μείνει μόνιμα εκεί για διάστημα, τουλάχιστον, έξι μηνών για επαγγελματικούς ή οικογενειακούς λόγους
Τι γλιτώνουν
Φυσικά, αυτό που τραβά τους Ελληνες προς τη λύση των βουλγαρικών πινακίδων δεν είναι τίποτα άλλο εκτός από οικονομικούς λόγους. Ενας φορολογούμενος, κάτοχος αυτοκινήτου 3.600 κυβικών στην Ελλάδα θα κληθεί να πληρώσει τέλη κυκλοφορίας και φόρο πολυτελούς διαβίωσης 3.500 ευρώ, ενώ στη Βουλγαρία μόλις 1.111. Παράλληλα, θα απαλλαγεί του τεκμηρίου που εν προκειμένω ανέρχεται στα 26.200 ευρώ.
μπορούν να τα κυκλοφορούν στην Ελλάδα χωρίς να επιβαρύνονται με τα εδώ υψηλά τέλη κυκλοφορίας, το φόρο πολυτελούς διαβίωσης και τα τεκμήρια.
Γιατί πηγαίνουν στη Βουλγαρία
Την έξαρση του φαινομένου εξηγεί το γεγονός ότι η ίδρυση μιας εταιρείας στη Βουλγαρία δεν κοστίζει πάνω από 400 με 500 ευρώ, γίνεται το πολύ μέσα σε 10 ημέρες, ακόμη και εξ αποστάσεως και το κόστος συντήρησής ετησίως ανέρχεται στα 2.000 με 2.5000 ευρώ.
Γιατί είναι παράνομα τα αυτοκίνητα
Οπως σημειώνουν «Τα Νέα», στελέχη του ΣΔΟΕ τονίζουν ότι τα περισσότερα από τα 17.000 με 18.000 αυτοκίνητα με βουλγαρικές πινακίδες που κυκλοφορούν στους ελληνικούς δρόμους είναι παράνομα. Και αυτό γιατί σύμφωνα με το νόμο, για να κυκλοφορεί κάποιος με αυτοκίνητο που φέρει πινακίδες άλλης χώρας πρέπει να έχει μείνει μόνιμα εκεί για διάστημα, τουλάχιστον, έξι μηνών για επαγγελματικούς ή οικογενειακούς λόγους
Τι γλιτώνουν
Φυσικά, αυτό που τραβά τους Ελληνες προς τη λύση των βουλγαρικών πινακίδων δεν είναι τίποτα άλλο εκτός από οικονομικούς λόγους. Ενας φορολογούμενος, κάτοχος αυτοκινήτου 3.600 κυβικών στην Ελλάδα θα κληθεί να πληρώσει τέλη κυκλοφορίας και φόρο πολυτελούς διαβίωσης 3.500 ευρώ, ενώ στη Βουλγαρία μόλις 1.111. Παράλληλα, θα απαλλαγεί του τεκμηρίου που εν προκειμένω ανέρχεται στα 26.200 ευρώ.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου