Ένα φυτώριο καινοτόμων ιδεών για τη βιομηχανία Τροφίμων και ένα εργαλείο υποστήριξης των Ελλήνων φοιτητών φιλοδοξεί να καταστεί ο διαγωνισμός Ecotrophelia 2016, που διοργανώνει ο Σύνδεσμος Ελληνικών Βιομηχανιών Τροφίμων.
Ο διαγωνισμός στοχεύει στη δημιουργία καινοτόμων προϊόντων διατροφής (τροφίμων ή ποτών) τα οποία θα
παρουσιάζουν απαραιτήτως στοιχεία οικολογικής καινοτομίας. Για τη συμμετοχή στο διαγωνισμό είναι απαραίτητη η ύπαρξη ενός τελικού προϊόντος, που θα τεθεί σε γευστική δοκιμή.
Η διεξαγωγή του διαγωνισμού γίνεται σε δύο επίπεδα. Πρώτα σε εθνικό, όπου ο κάθε Σύνδεσμος Βιομηχανιών Τροφίμων διοργανώνει το διαγωνισμό στη χώρα του για την ανάδειξη της καλύτερης ομάδας και στη συνέχεια οι νικητές όλων των χωρών συμμετέχουν στον Ευρωπαϊκό Διαγωνισμό, που θα πραγματοποιηθεί στα πλαίσια της Διεθνούς Έκθεσης Τροφίμων και Ποτών «SIAL» στo Παρίσι, στις 16-20/10/2016. Τα έξοδα διαμονής και μετάβασης της νικητήριας ομάδας θα καλυφθούν από τον Ευρωπαϊκό Διαγωνισμό ECOTROPHELIA.
Απευθύνεται σε όλους τους φοιτητές (προπτυχιακούς, μεταπτυχιακούς και διδακτορικούς) των τριτοβάθμιων εκπαιδευτικών ιδρυμάτων και ερευνητικών ινστιτούτων της Ελλάδας. Η συμμετοχή γίνεται μέσω ομάδων, που αποτελούνται από 2 έως 10 άτομα, που προέρχονται από το ίδιο ή διαφορετικά πανεπιστημιακά ή ερευνητικά ιδρύματα. Επιτρέπεται οι ομάδες να είναι μικτές, να αποτελούνται δηλαδή από φοιτητές όλων των βαθμίδων και να καθοδηγούνται από έναν επιβλέποντα (Μεταδιδακτορικός ερευνητής, Λέκτορας, Καθηγητής, κλπ). Δίνεται δε, η δυνατότητα να κατατεθούν και προϊόντα, που έχουν προκύψει από τη συνεργασία φοιτητών με εταιρείες τροφίμων και ποτών. Απαγορεύεται η συμμετοχή μεμονωμένων ατόμων καθώς και φοιτητών, που έχουν υπερβεί το 35ο έτος της ηλικίας τους.
Χρηματικά Βραβεία
- Το ECOTROPHELIA χρυσό βραβείο, που περιλαμβάνει χρηματικό έπαθλο αξίας 1.200€ και τη συμμετοχή της ομάδας στον Ευρωπαϊκό διαγωνισμό ECOTROPHELIA, που θα πραγματοποιηθεί στα πλαίσια της Διεθνούς Έκθεσης Τροφίμων και Ποτών «SIAL» στo Παρίσι, στις 16-20/10/2016, με τα έξοδα μετάβασης και διαμονής να καλύπτονται από τον Ευρωπαϊκό διαγωνισμό.
- Το ECOTROPHELIA αργυρό βραβείο, που περιλαμβάνει χρηματικό έπαθλο αξίας 800€.
- Το ECOTROPHELIA χάλκινο βραβείο, που περιλαμβάνει χρηματικό έπαθλο αξίας 500€.
Τιμητικά Βραβεία
Βραβείο Καλύτερης Παρουσίασης.
Βραβείο Καλύτερου Πλάνου Μαρκετινγκ & Εμπορίας.
Βραβείο Καλύτερης Παρουσίασης.
Βραβείο Καλύτερου Πλάνου Μαρκετινγκ & Εμπορίας.
Τα κριτήρια για το προϊόν
- Να μην κυκλοφορεί στην αγορά έως την ημέρα του διαγωνισμού.
- Να προορίζεται για ανθρώπινη κατανάλωση και να απευθύνεται στους καταναλωτές.
- Να είναι εμπορεύσιμο προς λιανική πώληση και / ή προς διάθεση σε εστιατόρια και / ή προς διάθεση σε υπηρεσίες εστίασης.
- Να είναι καινοτόμο σε ένα ή περισσότερα σημεία συγκρινόμενο με ανάλογα προϊόντα, που υπάρχουν στην αγορά. Η καινοτομία μπορεί να σχετίζεται με την ιδέα και / ή τις τεχνολογικές πτυχές και / ή τη σύσταση και / ή τη συσκευασία, κλπ.
- Να λαμβάνει υπόψη την οικολογική-καινοτομία (eco-innovation), αναφορικά με τα βασικά συστατικά (προέλευση, βιολογικά ή/και με χαμηλό ενεργειακό αποτύπωμα, κλπ), ή/και στη συσκευασία (ανακυκλώσιμη, κλπ) ή/και στην παραγωγική διαδικασία (εξοικονόμηση ενέργειας, χρήση ανακυκλωμένου νερού, κλπ), ή/και στη διανομή-logistic (νέες υπηρεσίες, μικρές εφοδιαστικές αλυσίδες, κλπ).
- Να διακρίνεται για τις οργανοληπτικές, διατροφικές ή άλλες ιδιότητές του.
- Να μπορεί να αναπαραχθεί σε βιομηχανικό επίπεδο με βάση την περιγραφή του φακέλου (συστατικά, παραγωγική διαδικασία, κόστος παραγωγής, βιομηχανική επένδυση, κλπ).
- Να είναι σύμφωνο με τους κανονισμούς, που ισχύουν (διαδικασία, πρόσθετα και συστατικά, συσκευασία, διαφήμιση, ασφάλεια).
- Να είναι εμπορικά αξιοποιήσιμο (ισορροπία μεταξύ προσφοράς και ζήτησης, σχέδιο μάρκετινγκ, συσκευασία, logistics, κλπ).
- Να παρουσιάζει πλήρη συνοχή ως προς όλα τα παραπάνω κριτήρια.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου