Εντός του Σεπτεμβρίου αναμένεται να
γίνουν τρεις διαγωνισμοί για τη δημιουργία υδατοδρομίου στο λιμάνι της
Θεσσαλονίκης. Μάλιστα η διοίκηση του Οργανισμού Λιμένος Θεσσαλονίκης
(ΟΛΘ ΑΕ) εκτιμά ότι σ’ αυτή τη φάση η κατασκευή μπορεί να αρχίσει πριν
ακόμη από την έκδοση της τελικής άδειας.
Το υδατοδρόμιο θα δημιουργηθεί στην
εσωτερική πλευρά της πρώτης προβλήτας, από την πλευρά της αποθήκης Δ που
βλέπει προς τη θάλασσα. Θα διαθέτει τουλάχιστον τέσσερις θέσεις
πρόσδεσης υδροπλάνων, παρέχοντας την απαιτούμενη επιχειρησιακή
υποστήριξη στα αεροσκάφη που θα δρομολογηθούν από όσες εταιρείες
σκοπεύουν να δραστηριοποιηθούν στον χώρο. Σε πρώτη φάση θα δημιουργηθούν
δύο πλωτήρες για την πρόσδεση των υδροπλάνων και την πρόσβαση των
επιβατών σε αυτά, ενώ τα ισόγεια γραφεία του κτιρίου διοίκησης του ΟΛΘ
θα διαμορφωθούν σε επιβατικό σταθμό.
Μετά την Απόφαση Έγκρισης
Περιβαλλοντικών Όρων (ΑΕΠΟ) για τη δημιουργία υδατοδρομίου στη
Θεσσαλονίκη, που εκδόθηκε από το υπουργείο Περιβάλλοντος και Ενέργειας, ο
ΟΛΘ συγκεντρώνει τα απαραίτητα δικαιολογητικά για να λάβει και τις
τελευταίες θετικές γνωμοδοτήσεις (έχοντας ήδη πάρει το πράσινο φως από
την Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας). Εντός του Σεπτεμβρίου οι τεχνικές
υπηρεσίες του Οργανισμού θα είναι σε θέση να προκηρύξουν τρεις
διαγωνισμούς α) για τους δύο πλωτήρες, β) για τη διαμόρφωση αίθουσας
αναμονής στο ισόγειο του κτιρίου διοίκησης, γ) για μαγνητικές πύλες και
μηχάνημα x-ray για τον έλεγχο των επιβατών, με συνολικό προϋπολογισμό
που δεν ξεπερνά τις 300.000-350.000 ευρώ. Από το φθινόπωρο θα μπορούσε
να ξεκινήσει η προμήθεια των υλικών για την κατασκευή του υδατοδρομίου,
ενώ μέσα στο Σεπτέμβριο η διοίκηση του ΟΛΘ αναμένει και τη σχετική άδεια
λειτουργίας.
Το βασικό βέβαια είναι να δημιουργηθεί
δίκτυο υδατοδρομίων και σε άλλες περιοχές της ηπειρωτικής και
νησιωτικής χώρας (σήμερα υπάρχει μόνο στην Κέρκυρα), ώστε να είναι
ελκυστικό σε μια εταιρεία που εκμεταλλεύεται υδροπλάνα να δρομολογήσει
πτήσεις σε πολλούς προορισμούς. Συντονιστικό ρόλο στην ανάπτυξη των
υδατοδρομίων έχει αναλάβει το Ταμείο Αξιοποίησης Ιδιωτικής Περιουσίας
του Δημοσίου (ΤΑΙΠΕΔ), το οποίο ως ιδιοκτήτης των 12 μεγάλων λιμανιών
της χώρας είχε αποκτήσει τη δυνατότητα θεσμικής παρέμβασης στα κατά
τόπους λιμενικά ταμεία και ενέταξε αυτή την παράμετρο στη στρατηγική
του.
Στο μεταξύ στις 9 Σεπτεμβρίου θα έχει
ολοκληρωθεί και η διαβούλευση για το νέο θεσμικό πλαίσιο για τα
υδατοδρόμια (που αναθεωρεί τον ν. 4146/2013). Το άρθρο 2 του εν λόγω
νομοσχεδίου «Ίδρυση, λειτουργία και εκμετάλλευση αεροδρομίων επί
υδάτινων επιφανειών» προβλέπει ότι «η άδεια ίδρυσης υδατοδρομίου
χορηγείται μόνο στο δημόσιο, σε νομικά πρόσωπα δημοσίου δικαίου, ΟΤΑ Α’
και Β’ βαθμού, και σε νομικά πρόσωπα ιδιωτικού δικαίου των οποίων την
πλειοψηφία των μετοχών έχει το δημόσιο. Κατ’ εξαίρεση άδεια ίδρυσης
υδατοδρομίου χορηγείται και σε ιδιωτικών συμφερόντων εταιρεία εφόσον
πρόκειται περί παραχωρησιούχου λιμένα και εντός της χερσαίας ζώνης του
λιμένα αυτού, ή περί κατόχου τουριστικής μαρίνας».
Στην περίπτωση του ΟΛΘ, ο
παραχωρησιούχος που θα αποκτήσει το πλειοψηφικό πακέτο των μετοχών θα
αναλάβει και τις χρήσεις που αναπτύσσονται εντός της λιμενικής ζώνης. Αν
όλα λειτουργήσουν βάσει προγραμματισμού, η διαδικασία για την κατασκευή
του υδατοδρομίου θα έχει προηγηθεί των δεσμευτικών οικονομικών
προσφορών για την πώληση του 67% των μετοχών του ΟΛΘ, που τοποθετείται
από το ΤΑΙΠΕΔ στα τέλη Οκτωβρίου ή στις αρχές Νοεμβρίου. «Ο στόχος είναι
να προσθέσουμε ένα επιπλέον περιουσιακό στοιχείο, για να προσθέσουμε
επιπλέον αξία στην εταιρεία», σημειώνει στη «ΜτΚ» ο πρόεδρος της ΟΛΘ ΑΕ
Κώστας Μέλλιος. Το πώς θα αναπτυχθεί το υδατοδρόμιο είναι εσωτερική
υπόθεση του παραχωρησιούχου: είτε θα το διαχειριστεί προσπαθώντας να
προσελκύσει υδροπλάνα είτε θα παραχωρήσει τη δραστηριότητα σε τρίτη
εταιρεία, ειδική στα υδατοδρόμια.
Σ. Χριστοφορίδου
seleo
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου