Με αφορμή τις επαναλαμβανόμενες
και καθημερινές διαμαρτυρίες των κατοίκων- δημοτών της Δ΄ Δημοτικής Κοινότητας που αφορούν την
επιδείνωση των προβλημάτων σε σχέση με την εξυπηρέτηση τους από τις αστικές
συγκοινωνίες των λεωφορειακών γραμμών Νο 12, 14, 30, 37, 11, ως Κοινοτικό συμβούλιο απευθύναμε
ανοιχτή πρόσκληση
προς δημότες και Φορείς για ενημερωτική συνάντηση την Δευτέρα
11 Ιουνίου 2018 και ώρα 7.30 μ.μ. στο Αμφιθέατρο του Κέντρου Πολιτισμού της Δ΄
Δημοτικής Κοινότητας για να συζητηθεί το
μείζον θέμα της εξυπηρέτησης του
επιβατικού κοινού από τις διερχόμενες γραμμές στα όρια της Κοινότητας.
Ο λόγος της απόφασης πραγματοποίησης της
συνάντησης αυτής ήταν ότι το προηγούμενο διάστημα το Γραφείο Προέδρου και το
Συμβούλιο έγινε αποδέκτης
έντονων διαμαρτυριών και παραπόνων των δημοτών, οι οποίοι κατήγγειλαν
τις δραματικές καθυστερήσεις δρομολογίων, τον σημαντικό περιορισμό του αριθμού
τους, την αύξηση του χρόνου αναμονής στις στάσεις, την ανυπαρξία ενημέρωσης για
τους χρόνους άφιξης των αστικών λεωφορείων, τα ασφυκτικά γεμάτα λεωφορεία σε
συγκεκριμένες ώρες και μέρες, την ελλιπή εξυπηρέτηση, ακόμη και διαπληκτισμούς
μεταξύ επιβατών, λόγω επιδείνωσης των συνθηκών μετακίνησης, αφού τα προβλήματα αυτά επιδεινώθηκαν
περαιτέρω το τελευταίο διάστημα μετά τις σχετικές αποφάσεις του ΟΣΕΘ (16/2018)
και τις τροποποιήσεις του συγκοινωνιακού έργου ΟΑΣΘ (γραμμή Νο 12).
Επίσης κατά το παρελθόν είχε αποσταλεί η υπ.αριθμ. 976/01-06-2016
πρόσκληση παρουσίας εκπροσώπου του ΟΑΣΘ σε συνεδρίαση Κοινοτικού Συμβουλίου και
το υπ.αριθμ. 1136/14-06-2016 έγγραφο με
σχετικό θέμα τις αστικές συγκοινωνίες στην περιοχή.
Στην ανωτέρω συνάντηση προσκλήθηκαν (έγγραφο ΑΠ
962_30-05-18) εκπρόσωποι του ΟΑΣΘ και του ΟΣΕΘ διότι θεωρούσαμε ότι μία ουσιαστική συζήτηση με απαντήσεις στα
καίρια ερωτήματα και η ενημέρωση των πολιτών θα συμβάλλει θετικά και ουσιαστικά
στην διαμόρφωση του σχεδιασμού και στην καθημερινή λειτουργία του έργου των
Αστικών Συγκοινωνιών. Δυστυχώς εκπρόσωποι δεν παρευρέθηκαν.
Στην συνάντηση
συμμετείχαν Μέλη του Κοινοτικού Συμβουλίου και δεκάδες δημότες και
επαγγελματίες της περιοχής οι οποίοι αποδέχτηκαν την πρόσκληση.
Τα θέματα αναφορικά με τα προβλήματα όπως παρουσιάστηκαν
και συζητήθηκαν είναι:
1.απώλειες
δρομολογίων με σημαντικό περιορισμό του αριθμού τους.
2.μείωση διατιθέμενων
λεωφορείων.
3.καθυστερήσεις
δρομολογίων.
4.αύξηση του χρόνου
αναμονής στις στάσεις.
5.έλλειψη ενημέρωσης
για τους χρόνους άφιξης των αστικών λεωφορείων.
6.ασφυκτικά γεμάτα
λεωφορεία σε συγκεκριμένες ώρες και μέρες.
7.γενική κατάσταση και
εικόνα των Στάσεων (καλαισθησία, εξυπηρέτηση).
8.ασφάλεια επιβατών.
Για την συνάντηση που πραγματοποιήθηκε σε θετικό κλίμα ως προς την
πρωτοβουλία της Κοινότητας, πρέπει να αναφέρουμε:
α. Ήταν σημαντικές οι καταγγελίες των δημοτών επιβατών για τις γραμμές
που εξυπηρετούν την Τούμπα.
β. Τα λεωφορεία είναι πεπαλαιωμένα και
ασυντήρητα.
γ. Η γραμμή Νο 12 έχει μεγάλη διαδρομή και
εξυπηρετεί εργαζόμενους, μαθητές και φοιτητές όπου η μείωση των διαθέσιμων
λεωφορείων έχει δυσχεράνει την λειτουργία της με αποτέλεσμα οι επιβάτες από τις
πρώτες κιόλας στάσεις να στοιβάζονται σε αυτά και να υπάρχει συνωστισμός.
δ.
Τακτικά λεωφορεία έχουν βλάβες στην διάρκεια του δρομολογίου με αποτέλεσμα
κάποια να παραλείπονται.
ε.
Τονίστηκε επίσης ότι ο σχεδιασμός και η αναδιάρθρωση των γραμμών δεν μπορεί να
είναι υπόθεση και απόφαση του ΟΑΣΘ.
στ.
Χρειάζεται άμεση χρηματοδότηση για την επισκευή των λεωφορείων.
ζ.
συνέργειες, συνεννόηση, υλοποιήσιμες προτάσεις και κοινή βούληση για την
επίλυση των προβλημάτων.
η. Είναι
γνωστό ότι η Θεσσαλονίκη έχει ανάγκη από
ένα συνολικό σχεδιασμό.
Όμως
ορισμένες περιοχές όπως η Τούμπα έχουν ειδικά χαρακτηριστικά και αυτά πρέπει να
ληφθούν υπόψη στον νέο σχεδιασμό.
θ. οι όποιες
αποφάσεις για την αναδιάρθρωση των γραμμών πρέπει να προκύψουν έπειτα από
διαβούλευση με την τοπική κοινωνία.
ι. Οι δημότες δήλωσαν
ότι το τελευταίο διάστημα που ο Οργανισμός Αστικών Συγκοινωνιών πέρασε στον
έλεγχο του κράτους, όχι μόνο δεν μειώθηκαν τα χρόνια προβλήματα των αστικών
συγκοινωνιών, αλλά απεναντίας και παρά τις περί του αντιθέτου διαβεβαιώσεις η
μετακίνηση των επιβατών της Τούμπας γίνεται όλο και πιο δυσχερής, κάτι που
καθημερινά επιβεβαιώνεται και από δημοσιεύματα στον τοπικό τύπο.
ια. Προτάθηκε η επίσκεψη δημοτών και με την συμμετοχή του Κοινοτικού
Συμβουλίου στα Γραφεία του ΟΑΣΘ για την επί τόπου εκδήλωση διαμαρτυρίας.
ιβ. Οι υπόλοιπες γραμμές Νο, 14,
30, 37, 11 αντιμετωπίζουν αναλογικά τα ίδια λειτουργικά προβλήματα.
Επειδή, οι αστικές συγκοινωνίες
αποτελούν το μοναδικό μέσο μεταφοράς στην πόλη, πολλώ δε μάλλον όταν η
λειτουργία του μετρό στην Θεσσαλονίκη θα καθυστερήσει και η ταλαιπωρία του
επιβατικού κοινού έχει αγγίξει τα όρια της ανεκτικότητας θεωρούμε σημαντικό να
αναληφθούν άμεσα οι σχετικές πρωτοβουλίες επίλυσης των τρεχουσών προβλημάτων
παράλληλα με τον οποιαδήποτε άλλον σχεδιασμό εκσυχρονισμού του ΟΑΣΘ και του
συγκοινωνιακού έργου στην πόλη.
Το Συμβούλιο της Δ΄ Δημοτικής
Κοινότητας βρίσκεται στην διάθεση πρώτον των δημοτών και δεύτερον σε
οποιαδήποτε άλλη σχετική ενέργεια.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου