Παράταση υποβολής μηχανογραφικού, συνέχιση των διαδικασιών για τις προσλήψεις στην Ειδική Αγωγή, καθολική εφαρμογή της υποχρεωτικής δίχρονης εκπαίδευσης, αναστολή της ίδρυσης τέταρτης Νομικής,
αλλαγές στην ύλη της Γ' λυκείου, καθώς επίσης και διεργασίες ώστε να ανοίξουν τα σχολεία τον Σεπτέμβριο χωρίς προβλήματα, είναι οι άμεσες ενέργειες στις οποίες προβαίνει το υπουργείο Παιδείας.
Η υπουργός, Νίκη Κεραμέως, μετά τη συνάντηση μίας ώρας που είχε με τον πρωθυπουργό, Κυριάκο Μητσοτάκη, στο γραφείο της στο υπουργείο Παιδείας, παρουσία των υφυπουργών, Σοφίας Ζαχαράκη και Βασίλη Διγαλάκη, αναφέρθηκε αναλυτικά σε αυτές τις ενέργειες.
Μεταξύ άλλων εξήγγειλε:
- Δίνεται παράταση στην υποβολή μηχανογραφικών ώστε να δούμε αν έχουν αδυναμίες τα νέα τμήματα. Θα ενημερωθούν όλοι οι ενδιαφερόμενοι», είπε η κ. Κεραμέως.
- Διασφάλιση ότι τα σχολεία θα ανοίξουν κανονικά στις 11 Σεπτεμβρίου χωρίς ελείψεις σε δυναμικό και βιβλία.
- Εντός της ημέρας αναμένεται να ανακοινωθεί η ανάκληση της απόφασης για την ίδρυση της 4ης Νομικής στην Πάτρα- «Η χώρα μας έχει χιλιάδες άνεργους δικηγόρους, δεν χρειάζεται 4η Νομική», είπε χαρακτηριστικά.
- Κανονικά θα προχωρήσουν οι 4.500 προσλήψεις στην ειδική αγωγή.
- Δεν αλλάζει το σύστημα των Πανελληνίων για τα παιδιά που εισάγονται φέτος, δεν θα αιφνιδιαστεί κανένας μαθητής αλλά θα υπάρξει εξορθολογισμός στην ύλη.
Κεραμέως: Δεν θα αιφνιδιάσουμε κανέναν
«Θα δοθεί παράταση στην υποβολή των μηχανογραφικών, προκειμένου να διαπιστώσουμε αν υπάρχουν αδυναμίες για τη λειτουργία των νέων τμημάτων», σημείωσε η κ. Κεραμέως και ξεκαθάρισε ότι δεν θα αλλάξει στους βασικούς άξονές του το σύστημα εισαγωγής στην τριτοβάθμια εκπαίδευση για τους μαθητές που θα μπουν τον Σεπτέμβριο στη Γ' λυκειου. «Για το εξεταστικό δεν να αιφνιδιάσουμε», είπε. «Πλην, όμως, θα προχωρήσουμε άμεσα σε βελτιωτικές κινήσεις, όπως είναι ο εξορθολογισμός της ύλης, η κάλυψη της οποίας δεν είναι εφικτή», πρόσθεσε.
Ακόμη, η υπουργός τόνισε ότι στο πρώτο νομοσχέδιο που θα έρθει στη Βουλή, μετά τις προγραμματικές δηλώσεις στις 23 Ιουλίου, θα περιληφθεί ρύθμιση για την κατάργηση του ασύλου. «Ήδη έχουμε συναντήσεις με τους εμπλεκόμενους φορείς για τις παραμέτρους της ρύθμισης», επισήμανε.
Εξάλλου, ανακοίνωσε την ανάκληση της σύστασης επιτροπής για τα προγράμματα σπουδών της τέταρτης Νομικής στην Πάτρα. «Είναι προεκλογική μας δέσμευση να μην προχωρήσει η τέταρτη Νομική. Έτσι, ανακαλείται σήμερα η απόφαση για τη σύσταση της επιτροπής που θα συζητήσει την ίδρυσή της. Δεν είναι θέμα Πάτρας. Είναι θέμα τεταρτης Νομικής. Η χώρα δεν χρειάζεται τέταρτη Νομική», υπογράμμισε.
Η κ. Κεραμέως ανέφερε ότι δρομολογούνται οι διαδικασίες για το άνοιγμα των σχολείων, ώστε να είναι έτοιμα από πλευράς ανθρώπινου δυναμικού και βιβλίων και ξεκαθάρισε ότι θα προχωρήσουν κανονικά οι 4.500 προσλήψεις στην Ειδική Αγωγή. «Έχουμε κάνει επαφές με το ΑΣΕΠ, ώστε να γίνει γρήγορα η διαδικασία», σημείωσε.
Στους μακροπρόθεσμους στόχους του υπουργείου, εντάσσεται, όπως ανακοίνωσε η ίδια, η προετοιμασία ενός θεσμικού πλαισίου για όλες τις βαθμίδες της εκπαίδευσης «με στόχο μεγαλύτερη ελευθερία και αυτονομία στα πανεπιστήμια».
Η υπουργός τόνισε ότι η κυβέρνηση είναι υπέρ της δίχρονης προσχολικής εκπαίδευσης, ωστόσο υποστήριξε ότι θα πρέπει να υπάρξουν δομές και ανθρώπινο δυναμικό για να τη υποστηρίξουν. «Θα προβούμε σε ενέργειες με γνώμωνα να μη μείνει κανένα παιδί εκτός δομής», επισήμανε και ευχαρίστησε τον πρωθυπουργό για την επίσκεψη στο υπουργείο. «Είναι μεγάλη τιμή, είναι η πρώτη επίσκεψη σε υπουργείο και συμβολίζει το βάρος που δίνει η κυβέρνηση στην Παιδεία», συμπλήρωσε.
Μητσοτάκης: Απόλυτη προτεραιότητα η παιδεία
Εχουμε θέσει πολύ συγκεκριμένους στόχους και συγκεκριμένα χρονοδιαγράμματα είπε από την πλευρά του ο πρωθυπουργός τονίζοντας ότι οι εκπαιδευτικοί είναι σύμμαχοί μας σε αυτή την μεγάλη προσπάθεια που καταβάλουμε και επισημαίνοντας ότι για την κυβέρνηση δίνεται έμφαση στο αποτέλεσμα. «Θα προχωρήσουμε με ταχύτητα στην εφαρμογή του σχεδίου μας για ποιοτική δημόσια παιδεία και διασύνδεση με την αγορά εργασίας». «Είναι μεγάλη χαρά που ξεκινώ τον κύκλο των επισκέψεων από το υπουργείο Παιδείας, θέλω να ευχηθώ καλή επιτυχία και καλή δύναμη στη νέα ηγεσία του υπουργείου. Δεν έχω κρύψει ποτέ ότι η Παιδεία αποτελεί για μένα απόλυτη πολιτική προτεραιότητα, θα προχωρήσουμε με ταχύτητα και αποτελεσματικότητα στην εφαρμογή του σχεδίου μας για ποιοτική δημόσια παιδεία και διασύνδεση των πανεπιστημίων με την αγορά εργασίας», ανέφερε ο πρωθυπουργός.
Στη συνέχεια εξέφρασε την εμπιστοσύνη του στους εκπαιδευτικούς που επιτελούν με αυταπάρνηση και με αγάπη το καθήκον τους λέγοντας πως «είναι σύμμαχοι μας στην προσπάθεια που θα καταβάλλουμε για όσο το δυνατόν καλύτερη Παιδεία για να μπορέσουν τα παιδιά μας να ανταποκριθούν στις απαιτήσεις ενός δύσκολου κόσμου που αλλάζει συνεχώς».
«Εμφαση μας πάντα είναι το αποτέλεσμα και όχι η επικοινωνία, το αποτέλεσμα για το πώς θα κάνουμε καλύτερη τη ζωή για την Ελληνίδα και τον Ελληνα με έμφαση πάντα στα παιδιά μας», πρόσθεσε στη συνέχεια.
Ο πρωθυπουργός έφτασε στο υπουργείο στις 9 το πρωί ακριβώς όπως ήταν προγραμματισμένο, κάτι το οποίο επισήμανε και ο ίδιος, λέγοντας ότι «όταν λέμε εννέα εννοούμε εννέα».
Στο υπουργείο τον πρωθυπουργό υποδέχτηκε η υπουργός Νίκη Κεραμέως, ενώ στην είσοδο τον περίμεναν συγκεντρωμένοι υπάλληλοι, οι οποίοι τον υποδέχτηκαν με χειροκροτήματα. Ο πρωθυπουργός χαιρέτισε αρκετούς δια χειραψίας και αντάλλαξε μερικές κουβέντες μαζί τους.
Στη συνέχεια ο κ. Μητσοτάκης κατευθύνθηκε προς το γραφείο της υπουργού όπου πραγματοποιείται η σύσκεψη για τις προτεραιότητες που έχει θέσει η κυβέρνηση για την Παιδεία, με τη συμμετοχή της υπουργού κ. Κεραμέως, της υφυπουργού για θέματα πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης και ειδικής αγωγής Σοφίας Ζαχαράκη και του υφυπουργού για θέματα ανώτατης εκπαίδευσης Βασίλη Διγαλάκη, καθώς επίσης και του Επικρατείας Γιώργου Γεραπετρίτη ο οποίος συνοδεύει τον πρωθυπουργό στην επίσκεψή του.
Κατά την υποδοχή ήταν και ο υφυπουργός Αθλητισμού Λευτέρης Αυγενάκης, ο οποίος όμως στη συνέχεια αποχώρησε.
Όσον αφορά το υπουργείο Παιδείας και Θρησκευμάτων, οι βασικές στρατηγικές επιλογές, οι στόχοι και οι άμεσες προτεραιότητες της κυβέρνησης διαμορφώνονται ως εξής:
Στρατηγικές Επιλογές
Εκπαίδευση που απελευθερώνει το δυναμικό των Ελλήνων
Στόχοι
Πρωτοβάθμια και Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση: Εμπιστοσύνη στο δημόσιο σχολείο
Ανάδειξη της Επαγγελματικής Εκπαίδευσης και Κατάρτισης από λύση ανάγκης για λίγους, σε συνειδητή επιλογή και εργαλείο απασχόλησης για πολλούς.
Ανώτατη Εκπαίδευση: Για ένα αναβαθμισμένο Δημόσιο Πανεπιστήμιο
Άμεσες Κυβερνητικές Προτεραιότητες
Απελευθέρωση του σχολείου από τον ασφυκτικό έλεγχο του Υπουργείου - Μεγαλύτερη εμπιστοσύνη στους εκπαιδευτικούς και τον διευθυντή.
Έμφαση στην καλλιέργεια ήπιων δεξιοτήτων και απόκτηση πιστοποιημένων γνώσεων πληροφορικής και ξένων γλωσσών.
Ουσιαστικός σχολικός επαγγελματικός προσανατολισμός από το Γυμνάσιο.
Ενίσχυση του θεσμού των προτύπων και των πειραματικών σχολείων
Ανασχεδιασμός της πρόσβασης στην τριτοβάθμια εκπαίδευση.
Ενίσχυση ειδικής αγωγής.
Ίδρυση Πρότυπων Επαγγελματικών Λυκείων.
Κατάργηση του Ασύλου ανομίας και πραγματική προστασία της ελεύθερης διακίνησης ιδεών.
Σημειώνεται ότι είναι η πρώτη επίσκεψη του πρωθυπουργού σε υπουργείο, με ιδιαιτερο συμβολισμό για την προτεραιότητα των ζητημάτων της Εκπαίδευσης για την κυβέρνηση.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου