Τετάρτη 1 Μαρτίου 2023

Αναζητούνται ευθύνες - Οι εργαζόμενοι είχαν προειδοποιήσει: «Δεν θα περιμένουμε το δυστύχημα που έρχεται»

Την ασυνεννοησία των αρμοδίων φορέων και τα ελλιπή μέτρα ασφαλείας στις σιδηροδρομικές γραμμές της Ελλάδας αποκαλύπτει το τραγικό δυστύχημα με τους τουλάχιστον 36 νεκρούς στα Τέμπη τα μεσάνυχτα της Τρίτης.


Ένα τραγικό δυστύχημα για το οποίο είχαν προειδοποιήσει οι εργαζόμενοι στο σιδηρόδρομο πριν από τρεις εβδομάδες, στις 7 Φλεβάρη σε μία ανακοίνωση «κόλαφο».

Όλα δείχνουν πως οι 38 νεκροί σε ένα μέσο που χρησιμοποιείται ευρέως, δεν έσκασε σαν κεραυνός εν αιθρία τουλάχιστον για τους ανθρώπους του χώρου, που γνώριζαν για τα μέτρα ασφαλείας και τον τρόπο διαχείρισης των γραμμών.

Οι εργαζόμενοι με την ανακοίνωση τους εγκάλεσαν τους αρμοδίους να λάβουν άμεσα μέτρα για την ασφάλεια εργαζομένων και επιβατών, η οποία δυστυχώς δεν εισακούστηκε.


«Όσο δεν παίρνονται μέτρα προστασίας στους εργασιακούς χώρους και την ασφαλή λειτουργία και κυκλοφορία των τρένων, τα ατυχήματα δεν έχουν τελειωμό», αναφέρουν στις 07-02-2023, υπενθυμίζοντας τα δύο πρόσφατα ατυχήματα που «προστέθηκαν στο μακρύ κατάλογο με τις Αμαξοστοιχίες 51 και 61 αντίστοιχα, θέτοντας σε άμεσο κίνδυνο το συνάδελφο Μηχανοδηγό αλλά και τους επιβάτες».

«Δεν θα περιμένουμε το δυστύχημα που έρχεται, για να τους δούμε να χύνουν κροκοδείλια δάκρυα κάνοντας διαπιστώσεις», κατήγγειλαν, κάνοντας λόγο για αλληλομεταφορά των ευθυνών μεταξύ του ΟΣΕ και της Hellenic Train. «Aλληλο – μεταφέρουν τις ευθύνες τους, αλλά κανείς στο τέλος δεν φταίει… Φταίνε τα φαινόμενα που είναι έντονα και πλημμυρίζει η γραμμή, φταίνε οι φωτιές που άφησαν καμένους κορμούς, φταίει το χιόνι, φταίνε οι άλλοι, φταίμε λίγο και εμείς φταίει και ο Χατζηπετρής…!!!»


Ακολουθεί ολόκληρη το κείμενο της ανακοίνωσης της ΔΕΣΚ-Σ:

Συναδέλφισσες, Συνάδελφοι,


Άλλα δύο ατυχήματα τις προηγούμενες ημέρες προστέθηκαν στο μακρύ κατάλογο με τις Αμαξοστοιχίες 51 και 61 αντίστοιχα, θέτοντας σε άμεσο κίνδυνο το συνάδελφο Μηχανοδηγό αλλά και τους επιβάτες.


Όσο δεν παίρνονται μέτρα προστασίας στους εργασιακούς χώρους και την ασφαλή λειτουργία και κυκλοφορία των τρένων, τα ατυχήματα δεν έχουν τελειωμό.

Είναι πλέον εξοργιστικό αυτά να αποτελούν σχεδόν καθημερινό φαινόμενο και να μην παίρνεται κανένα ουσιαστικό μέτρο, να μη δρομολογείται καμία βελτίωση στην υποδομή και λειτουργία, να μην ελέγχονται οι εμπλεκόμενοι φορείς και να μην αναζητούνται ευθύνες.

Όπως οι προηγούμενες Κυβερνήσεις έτσι και η σημερινή, έχει άλλες προτεραιότητες και όχι την ασφαλή μετακίνηση των πολιτών. Αντιλαμβάνονται την ασφάλεια ως κόστος.


Το Υπουργείο βρίσκει λεφτά για τις διάφορες εργολαβίες, αλλά για να ολοκληρωθούν επιτέλους οι σιδηροδρομικές υποδομές και τα συστήματα ασφαλούς κυκλοφορίας Ο Χ Ι ! «έχουν καιρό….κάποια στιγμή θα τελειώσουν».

Η ΡΑΣ επιλεκτικά παρεμβαίνει, αφήνοντας εκτεταμένα κενά και σοβαρές ελλείψεις στο απυρόβλητο.

Διάφοροι φορείς, ΟΣΕ και HELLENIC TRAIN αλληλο-μεταφέρουν τις ευθύνες τους, αλλά κανείς στο τέλος δεν φταίει….. Φταίνε τα φαινόμενα που είναι έντονα και πλημμυρίζει η γραμμή, φταίνε οι φωτιές που άφησαν καμένους κορμούς, φταίει το χιόνι, φταίνε οι άλλοι, φταίμε λίγο και εμείς φταίει και ο Χατζηπετρής…!!!


ΟΧΙ ΑΛΛΗ ΚΟΡΟΙΔΙΑ


Δεν θα περιμένουμε το δυστύχημα που έρχεται, για να τους δούμε να χύνουν κροκοδείλια δάκρυα κάνοντας διαπιστώσεις.

Τα Σωματεία στο Σιδηρόδρομο και η Π.Ο.Σ. δεν μπορεί να ανέχονται άλλο αυτή την επικίνδυνη κατάσταση. Τι άλλο περιμένουν για να παρέμβουν; Τι άλλο πρέπει να συμβεί;

Τα θέματα ασφάλειας πρέπει να μπουν στην πρώτη γραμμή. Να βρεθούν στο επίκεντρο των συνελεύσεων στους χώρους δουλειάς.

Οι εργαζόμενοι πρέπει να κρίνουν πολιτικά και συνδικαλιστικά όσους έχουν ευθύνη και συνεχίζουν να σφυράνε αδιάφορα εκείνους που αδιαφορούν γι΄αυτό που συμβαίνει. Να κρίνουν εκείνους τους πολιτικούς κομισάριους και συνδικαλιστικούς εκπροσώπους που υποτιμούν και αδιαφορούν για όλους εκείνους τους παράγοντες που όταν διασταυρώνονται δημιουργούν καθημερινά ατυχήματα και δυστυχήματα.

Δ Ι Ε Κ Δ Ι Κ Ο Υ Μ Ε :

Άμεση πρόσληψη στον ΟΣΕ και την HELLENIC TRAIN μόνιμου προσωπικού με συγκροτημένα δικαιώματα για την κάλυψη των πολύ μεγάλων και σοβαρών ελλείψεων σε όλες τις ειδικότητες. Αντίστοιχη εξειδίκευση και πιστοποίηση του προσωπικού.

Προγράμματα εκπαίδευσης όλων των εργαζομένων στον ασφαλή τρόπο εκτέλεσης των εργασιών.

Ολοκλήρωση των έργων υποδομής και ασφαλούς λειτουργίας του σιδηροδρομικού δικτύου.

Σωστή συντήρηση και επισκευή του τροχαίου υλικού και της γραμμής.

Συντήρησης, επισκευή και εκσυγχρονισμού όλου του τεχνικού εξοπλισμού και όλων των εγκαταστάσεων για ασφαλή εργασία.

Μέτρα ασφαλούς κυκλοφορίας των τρένων ιδιαίτερα κατά τη διέλευσή τους από κατοικημένες περιοχές.

Να χορηγηθούν όλα τα Μέσα Ατομικής Προστασίας.

Τεχνικός Ασφάλειας και Γιατρός Εργασίας σε κάθε συγκρότημα.

Συναδελφικά.

ΔΕΣΚ – ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΙΚΩΝ
Χειροκίνητα όλα στη γραμμή Αθήνας - Θεσσαλονίκης


Χαρακτηριστική είναι η δήλωση του πρόεδρος των μηχανοδηγών του ΟΣΕ κ. Κώστα Γενηδούνια πως τα περισσότερα γίνονται χειροκίνητα στη γραμμή Αθήνας - Θεσσαλονίκης.


«Δεν λειτουργεί τίποτα, γίνονται όλα χειροκίνητα, είμαστε στο manual και σε όλο τον άξονα Αθήνα-Θεσσαλονίκη. Ούτε τα φωτοσήματα λειτουργούν, αν λειτουργούσαν οι μηχανοδηγοί θα έβλεπαν τα κόκκινα σήματα και θα σταματούσαν εγκαίρως», είπε.

Μιλώντας το πρωί στην ΕΡΤ, ο κ. Γενηδούνιας τόνισε πως αυτό που έχει συμβεί είναι αδιανόητο.

«Έχει συμβεί το αδιανότητο. Δύο τρένα βρέθηκαν στην ίδια γραμμή. Το Intercity ανέβαινε προς Θεσσαλονίκη, το εμπορικό κατέβαινε από Θεσσαλονίκη προς Αθήνα και από ότι φαίνεται υπήρξε μετωπική σύγκρουση και τα αποτελέσματα της τα βλέπετε όλοι».

Από την πλευρά του, ο Γιάννης Ντίτσας, πρόεδρος πανελλήνιας ομοσπονδίας σιδηροδρομικών, κλήθηκε να απαντήσει στον ΣΚΑΪ για το ποιος φταίει για την ανείπωτη τραγωδία. «Πιστεύω ότι είναι ανθρώπινο λάθος, μένει να αποδειχθεί» είπε, μεταξύ άλλων, και επισήμανε ότι ο αρμόδιος φορέας για την κυκλοφορία είναι ο ΟΣΕ. Ρωτήθηκε χαρακτηριστικά: «Είναι οι γραμμές του ΟΣΕ και τα βαγόνια της hellenic train;».

«Η διαχείριση της κυκλοφορίας (σ.σ. είναι) στον ΟΣΕ και η επιβατική μεταφορά στην Hellenic Train».

Ο ίδιος εξήγησε δε ότι «στο συγκεκριμένο σημείο γίνεται χειροκίνητα σε τοπικό επίπεδο μέσω πίνακα» δηλαδή η διαδικασία αλλαγής της γραμμής.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου